Vliegtuig .... Buggy of draagzak?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door juf Mariska, 16 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Ik zou ook met de auto gaan, tenminste als je kindjes slapen in de auto ;)

Lekker om een uur of 4 vertrekken, zou zelf niet om 12 uur gaan, want de dag erna heb je geen tijd om bij te slapen ;) Lege wegen, lekker doorrijden, dvd schermpje mee voor de kinderen, en als ze vervelend worden even laten uitrazen bij een wegrestaurant (met speelgoedtoestellen) en daarna weer verder. buggy en draagzak in de kofferbak, muziekje op, hollakadee!

Je bent met vliegen waarschijnlijk bijna net zoveel tijd kwijt en het is in je eentje veel gedoe. Kleintje op je borst, die door de scan moet, ander kleintje die de benen neemt, tussendoor moet jij ej bagage nog meezeulen en het spul 2 uur vermaken voor je uberhaupt in die kist zit. Lijkt me niet makkelijk.

2. Fransa

Fransa Niet meer actief

Ik zou voor beide gaan. Dus zowel buggy als draagzak. Want als je eenmaal daar bent, moet je anders altijd dochter mee in de draagzak. Op die leeftijd is buggy af en toe ook wel fijn (voor beide lijkt me...)

Welke maatschappij zou je dan kunnen vliegen? KLM zijn ze altijd super behulpzaam, stewardessen die op oudste willen letten als je bijv. baby moet verschonen ofzo. Ik heb in het vliegtuig zelf nooit problemen gehad.

Douane op Schiphol daarentegen is drama. Heb wel een keer flink staan schelden toen ik met m'n jongste van 9 weken alleen reisde en ook alles af en uit moest doen en niemand daar die ook maar een poot uitstak om me te helpen...

Mijn ervaring is overigens dat Schiphol wat dat betreft het ergst van allemaal is. Al aardig wat luchthavens gezien met de kinderen en overal wordt je altijd netjes en vriendelijk geholpen en/of voorgelaten. Behalve op Schiphol...

Auto is ook wel een uitdaging lijkt me. Wij rijden een paar keer per jaar zo'n 1000 km om naar NL te gaan maar we verkiezen soms graag het vliegtuig boven de auto. Voor de kinderen net iets meer afwisseling, minder opgesloten en dus vaak wat gemakkelijker te handelen. Maar dat is denk ik ook weer persoonlijk...

3. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Dit hebben wij gedaan met zoonlief, en nu ook met dochterlief. Ideaal!

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik zeg auto :p

5. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Vliegtuig met buggy en draagzak. Wij zijn laatst met z'n tweeen met de kleine met de auto naar Oostenrijk geweest. Elke 2 uur de auto uit, flesje maken, fruit geven, luier verschonen. Vaak bij de kassa de sleutel moeten vragen van de verschoonruimte. Ik vond het best een gedoe soms bij die wegrestaurants, en dan kon mijn man ook nog helpen én hadden we geen wegrennende peuter.

6. juf Mariska

juf Mariska Fanatiek lid

15 dec 2008
    1.200
    0
    36
    Pfff ... ben er nog niet helemaal uit hoor. Ik zie op tegen het gedoe met inchecken en door de douane. En inderdaad ... Schiphol is daar echt vreselijk in. In Frankrijk zijn ze een stuk makkelijker. Eenmaal daar doorheen is het voor de oudste een feestje (denk ik). Dan is er nog de kans dat je kleintje gaat huilen, wat weer storend is voor de andere passagiers.

Als we met de auto gaan, dan moeten ze allebei echt 8 uur zitten. Met af en toe een tussenstop. Is als je alleen op stap bent ook niet echt fijn. Dan kan hij wel een filmpje kijken, maar als hij iets anders wilt zien, dan kan ik hem daar niet bij helpen. Dussss ...

Ik denk er nog even over na en neem in het weekend een beslissing!

7. Sjapaz

Sjapaz Actief lid

2 mrt 2011
    260
    0
    0
    Verpleegkundige
    Enschede
    Je rijdt wel enorm gestresst he, als 1 van je kinderen huilt. In het vliegtuig kan je veel meer kanten op. Ik zou echt kiezen voor vliegtuig.

en in dat geval draagzak of buggy en draagzak. Toen wij op vakantie gingen hebben we de kinderwagen gewoon ingecheckt omdat ik liever de wagen dan de buggy had. En haar vanaf daar in de draagdoek gedaan. Beide vakanties ging het heel prima zo. En een draagzak/zoek neemt maar weinig ruimte in in je bagage toch.

Ze mocht overigens ook gewoon in de doek blijven bij de douane. Maar ik denk dat daar het verschil misschien zit, tussen draagdoek en draagzak? Ik had zelfs twee doeken mee, een winterdoek voor op schiphol en in het vliegtuig en een zomerdoek voor op de bestemming.

Deel Deze Pagina