CenterParcs Frankrijk / Duitsland of Landal?

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by tupp, Apr 10, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,792
    18,980
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Wij zijn de afgelopen jaren wisselend bij CenterParcs / Landal / Roompot op vakantie geweest. Bij CenterParcs is de marketdome met aquamundo natuurlijk fantastisch. Maar ik vind de huisjes echt veel minder dan bij Landal en Roompot. (Kleiner, viezer, meer dingen kapot)

Nu willen we deze zomer naar Noord-Frankrijk of Duitsland (Moesel / Eiffel.) Kortom: niet te ver weg. ;)

Ik twijfel nu tussen een aantal parken. Wat zijn jullie ervaringen met parken van CenterParcs of Landal in het buitenland? Zijn ze anders dan we in Nederland gewend zijn? En is de kwaliteit dan beter of juist slechter?

We twijfelen nu trouwens tussen:
    CenterParcs:
    Park Eiffel (D)Les Trois Forêts (F)
    Le Lac d'Ailette (F)

Landal
    Hochwald (D)
    Sonnenberg (D)

Roompot... ik heb zo'n hekel aan die site! Eigenlijk nog niet echt goed gekeken. Ik sta open voor tips als iemand daar iets leuks kent! We gaan met een knul van 2,5. En aangezien je het in ons deel van Europa natuurlijk nooit weet in de zomer, willen we wel graag een binnenzwembad (hoeft trouwens niet zo groot als bij CP hoor. Als het maar een beetje leuk aangekleed is en ook een peuterdeel heeft.) Als het kan ook binnenspeeltuin. Maar natuurlijk ook gelegenheid om buiten te spelen. Het zou fijn zijn als er in de omgeving ook nog iets te doen is (leuk stadje, kasteel, dierentuin e.d.)

2. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

Nov 3, 2007
    1,968
    1
    0
    NH
    we zijn alleen naar CP Belgie geweest, Erperheide, erg vriendelijk personeel. Ik vind dat de parken erg op elkaar lijken en zou er niet snel een heel stuk voor gaan rijden. Dan zou ik eerder een prive huisje ergens huren.

Bij het meerdal het 6 pers premium is een heerlijk groot huisje ;)

3. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,792
    18,980
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Wij vinden Meerdal inderdaad ook een fijn park. Het verdere rijden gaat ons dus ook niet om het park, maar om de omgeving. In de zomervakantie ben ik niet van plan om een anderhalve week op het park rond te hangen. Maar mochten we vanwege het weer toch één of meerdere dagen in het huisje of op het park moeten blijven (of gewoon als rustdag tussendoor) dan wil ik wel gewoon graag dat het netjes en goed is.

Vorig jaar zijn we een week in Drenthe geweest en een week in de Ardennen. En hoewel het chalet en het park wat we toen in Drenthe hadden ons perfect bevielen, hadden we pas zodra we in de Ardennen rondreden het gevoel "Nu zijn we op vakantie." Ik wil toch wel graag een andere omgeving zien, wat heuvels, verkeersborden in een andere taal, haha.

4. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    Wij gaan binnenkort naar CP Hochsauerland. Daarna kan ukje mee vertellen. Wat ik van Eiffel begreep,is dat het een vrij kleinschalie park is. Heeft ook maar drie vogeltjes (3 sterren)

5. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Landal Sonnenberg is ons erg goed bevallen. We zijn er inmiddels twee keer geweest en gaan vast nog wel eens. Mooi gelegen, leuk park en prachtige omgeving!

We zijn vorige zomer naar Landal Salztal Paradies geweest, wat in de Harz ligt. Ook een aanrader. Met Hemelvaart gaan we naar Landal Eifeler Tor en in de zomer naar Landal Winterberg. Bij Salztal Paradies hadden we een heel luxe en groot huisje en ook Eifeler Tor is een nieuw park, dus alles een stuk luxer dan een standaard huisje in Nederland. Ook in Duitsland staat er Nederlands sprekend personeel achter de receptie. Wij zijn erg tevreden over Landal.

6. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,792
    18,980
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben de knoop doorgehakt en gaan naar Landal Sonnenberg.

@Jippie: Jullie zijn daar een paar keer geweest. Nog aanraders daar in de omgeving? (Onze zoon is dan bijna 3)

7. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Bedoel je andere parken of uitjes in de omgeving?

8. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,792
    18,980
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Restaurants, uitjes, kastelen... Ik heb op internet al een paar dingen gevonden. Maar het is altijd leuk om tips te krijgen van iemand die er al geweest is.

9. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Er zijn in de omgeving meerdere wildparken. Safaripark idee, maar dan met herten, zwijnen, paarden, lama's. Wij zijn naar het wildpark in Daun geweest. Erg mooi gemaakt, veel dieren. Ook een gedeelte met apen waar je doorheen kunt lopen, speeltuin, restaurantje.

Trier is een hele mooie oude stad, zeker het bezoeken waard. Je kunt met een treintje (op wielen) een kort rondje door de binnenstad doen, waarbij iets verteld wordt door een gids.

Bernkastel-Kues ligt direct aan de Moezel en is een leuk stadje met vakwerkhuizen en winkeltjes. Boven de stad ligt een oude ruine, die je kunt bezoeken. Op de Moezel zelf kun je een tochtje maken met een boot.

Je hebt overal in de omgeving rodelbanen, valt hier erg in de smaak. Je kindje kan voorin bij één van jullie zitten. Wij zijn twee keer met die in Saarburg geweest. De baan ligt boven aan een berg, direct bij de ingang van Landal Warsberg. Je kunt daar ook met een kabelbaantje naar beneden, waar je in het centrum van Saarburg uitkomt. Saarburg is ook erg leuk.

Vlakbij Saarburg kun je naar een vogelpark(je), waar twee keer per dag een demonstratie met roofvogels wordt gegeven. En ze hebben wat dieren die je kunt bekijken.

Verder is de omgeving prachtig, zeker rond de Moezel zelf.

10. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,792
    18,980
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Dat klinkt allemaal leuk! We willen inderdaad sowieso naar Trier. Zo'n treinritje klinkt dan wel leuk, kan de kleine man gelijk een beetje uitrusten. En Zo'n wildpark klinkt ook als een erg goed idee. En we zaten idd ook te denken in de richting van een boottocht. Ik heb er nu al zin in!

11. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Als je naar zo'n wildpark wilt, is het park in Daun echt een aanrader! Het heet Wild & Erlebnispark Daun. Je rijdt door het bos, heuvel op en af, op verschillende plekken kun je uit de auto om de dieren te bekijken en te voeren. Het "safari-gedeelte" is 8 km, waar je minimaal 1,5 uur over doet als je bij elke plek uit de auto gaat. Dan het apengedeelte en het speeltuintje er nog bij, je bent zo een middag kwijt.

Trier is erg mooi. Wij zijn er op zondag geweest, helaas waren de winkels toen dicht. We zijn wel met het "treintje" geweest, dat duurde ongeveer 45 minuten. Leuke manier om iets van de stad te zien, een beetje te weten te komen over de geschiedenis. En voor de kindjes is een "treintje" altijd leuk.

Als je een korte tocht over de Moezel wilt maken, zou ik instappen in Bernkastel-Kues. Wij hebben voor een tocht van een uurtje gekozen. De boot vaart eerst de ene kant op over de Moezel, keert dan en vaart terug naar Bernkastel-Kues en gaat vervolgens nog een eind de andere kant op. Vanaf de boot heb je een erg mooi uitzicht. Je kunt ook langere tochten maken.

Share This Page