Vliegtuig neergestort bij Schiphol Uitgegeven: 25 februari 2009 10:48 Laatst gewijzigd: 25 februari 2009 11:00 AMSTERDAM - Bij luchthaven Schiphol is een vliegtuig neergestort. Over slachtoffers is nog niets bekend. Het vliegtuig van een Turkse maatschappij is nabij de A9 tussen het Rotterpolderplein en Schiphol in twee delen gebroken. De politie meldt dat hulpverlening onderweg is. Het gaat om een toestel van Turkish Airways. Het vliegtuig zou niet in brand staan. Zo'n veertig man zouden het toestel inmiddels hebben verlaten. Bronnen melden dat van het vliegtuig de staart en een motor is afgebroken. bron: nu.nl Wat erg, hopen dat er geen slachtoffers zijn, maar dat lijkt me erg sterk..
BOEING 737 CRASHT BIJ SCHIPHOL Op Schiphol is in de buurt van de Polderbaan een vliegtuig neergestort. Het gaat om een Boeing 737 van de Turkish Airlines met zo'n 135 mensen aan boord. Het zou gaan om een grote crash, hoewel de omvang van de vliegramp op dit moment nog onduidelijk is. Het ongeval gebeurde tussen Rottepolderplein en Schiphol. Het vliegtuig ligt in drie stukken, maar brand niet. Ook ligt de motor eraf, is er een vleugel afgebroken en ligt de staart naast het vliegtuig, aldus getuigen. Eén getuige zegt dat hij een grote groep mensen, hij schat zo'n 80, uit het vliegtuig heeft zien lopen. Het toestel landde ongeveer 100 a 150 meter van de A9, een kilometer van de landingsbaan. Volgens ooggetuige Nicolaas van Bekkum ligt het weiland bezaaid met bagage. Hij heeft geen passagiers gezien. Alle hulpdiensten zijn met groot materieel ter plaatse. Over eventuele slachtoffers is nog niets bekend.
F%¤ck... ik vlieg vrijdag met mijn twee katten naar Schiphol (ze gaan bij een vriendin van mij wonen). Heb geen vliegangst maar van dit soort berichten word ik wel akelig. Hopenlijk heeft iedereen het overleefd en jeeee wat moeten die mensen geschrokken zijn!
http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... p?t=139909 Er bestaat al een topic over. Deze doe ik dicht!