My big fat fabulous life (TLC)

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Child, 8 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    My Big Fat Fabulous Life | TLC Nederland

Iemand die dit heeft gezien afgelopen tijd?

Ik heb een aflevering (ja eentje maar) opgenomen uit nieuwsgierigheid en heb het niet uitgezien dus heel erg objectief ben ik niet :cool:
    Vond het nl. een best irritant persoon en de serie had een beetje een hoog Honey Boo Boo gehalte voor mijn gevoel.

Maar goed, wat ik dus wilde weten:
    Kun je echt in 9 maand tijd 50 kilo aankomen door PCOS?
    Ik verbaasde mij hier nl. erg over....

2. Mj89

Mj89 Fanatiek lid

28 nov 2011
    2.591
    655
    113
    Groningen
    Dat vraag ik me ook al een poosje af, heb het alleen ook nog nooit gekeken.

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    #3 Jippie, 8 apr 2015
    Laatst bewerkt: 8 apr 2015
    Nee, dat kan niet! Ja, je komt sneller aan dan een gemiddeld persoon als je PCOS hebt. Je valt misschien ook moeilijker af. Vrouwen met PCOS zijn over het algemeen wat zwaarder. Maar er vliegt niet ineens door de PCOS binnen twee jaar 100 kg aan. Daarvoor moet je eten: veel en ongezond eten. Ik irriteer me mateloos aan het feit hoe haar gewichtstoename en haar "ernstige" ziekte (PCOS) neergezet worden. Het slaat kant noch wal en het wordt zwaar overdreven.

Je kunt zelf voorkomen dat je aankomt, door goed op je eten te letten. Als je dat doet, kom je echt niet aan. En dan mag je best snoepen en eens een patatje eten. Het is ook mogelijk om veel kilo's af te vallen als je PCOS hebt. Maar je zult er wel iets voor moeten doen. Zij kan zogenaamd niks aan haar gewicht doen, vervolgens zit ze wel met een vriend zo tussendoor even een pizza weg te werken...

Het schijnt dat de meeste mensen aankomen als ze gaan studeren, op kamers gaan wonen, gaan samenwonen. Je ontwikkelt een ander eetpatroon, creert je eigen gewoontes en die zijn niet altijd even gezond. Wanneer begon zij aan te komen? Juist, toen ze ging studeren! Dat had niks met de PCOS te maken, aangezien ze die niet ineens heeft ontwikkeld toen ze het huis uit ging. Over het algemeen heb je PCOS altijd al gehad. Het feit dat zij op dat moment heel ongezond ging leven in combinatie met PCOS heeft er voor gezorgd dat ze zoveel aangekomen is. PCOS zelf is niet de reden van 100 kg aankomen, onmogelijk!

Ik vind de verhaallijn een hoog nepgehalte hebben, heel veel gesprekken en interviews lijken geacteerd. Dus ik ben na één uitzending afgehaakt.

4. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik heb het één keer gezien en ze blijft maar zeuren over haar PCOS. Maar nee, dat is echt niet de oorzaak van haar extreme gewicht. Echt een vreselijk excuus. Inderdaad wat Jippie zegt: het kan wel wat invloed hebben op je gewicht, maar het feit dat ze obese is kan ze niet zomaar afschuiven op PCOS.

5. Talvi

Talvi Niet meer actief

Nee het lijkt me een vreselijk persoon om naar te kijken..

6. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    Ik heb het een aantal keren gezien, en boy, wat had ik graag maar de helft van haar zelfvertrouwen gehad.. respect.. Ik heb zelf ook behoorlijk overgewicht en word er best onzeker van, maar als ik haar dan zie dan denk ik wauw... wat een leuke meid! En wat een zelfvertrouwen.

7. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik denk dat bij haar the freshman 15 er 150 zijn geworden..
    de pcos zal misschien wel bijgedragen hebben aan haar gewicht maar nog altijd geldt: elk pondje gaat door het mondje.
    ik heb een paar keer een stukje gezien en vind haar nep en overdreven overkomen..
    ik geloof er ook niks van dat ze zegt dat ze zo gelukkig is met haar lijf terwijl ze 5 minuten eerder nog voor walvis werd uitgemaakt en dat niet heel grappig vind.
    als je er zo gelukkig mee bent waarom zoet het je dan wat als iemand je uit scheld?

8. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Kan je in 9 maanden 50 kilo aankomen door pcos? Ik denk het wel. Is het ook zo? Geen idee!

Wat ik wel weet is dat ik in 1 maand ong. 15 kilo ben aangekomen en in de daaropvolgende 6 maanden nog eens 15 kilo. Elk pontje gaat door het momentje....als je het heel zwart wit bekijkt dan klopt dit inderdaad. Ondanks dat mijn eet patroon gezond was en ik net iets te weinig at kwam ik bovenstaande gewicht aan. Hoe het kan dat ik zo ben aangekomen? Pcos! Net als dat ik in die periode qua beharing van vrouw naar man ben gegaan....en ik van een 'vrolijke' damen naar een hormonsters ben gegaan. Zal de rest van alle symptomen achter wegen laten.......;)

Helaas wordt mijn situatie vrijwel altijd gezien als een leugen(behalve door mijn gynaecoloog en man). Als een excuus, smoes, zielig doen en norm maar op.
    Net als dat het vrijwel onmogelijk lijkt om deze "pcos" kilo's kwijt te raken, wordt gezien als een smoes.

Of het kan, ik denk het wel. Of het ook zo is, geen idee.....ik ken haar niet!

9. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik geloof niet dat ze zoveel zelfvertrouwen heeft. Het ene moment drama omdat ze voor walvis uitgemaakt wordt, het andere moment is zo zoooo vreselijk blij met haar lichaam en er trots op.

Als je goed in je vel zit en geen probleem met je lichaam en gewicht hebt, kan het je niks schelen dat mensen je nakijken. Dan heb je schijt aan wat mensen van je denken en over je zeggen. En dan zou je je ook niet druk maken over afvallen, aangezien ze zelf aangeeft nu al vreselijk gezond te zijn. Voor haar gezondheid hoeft het afvallen schijnbaar niet, dus dan doe je het om je uiterlijk, anders zou je het wel zo laten.

Ik vind het één groot toneelstuk. Maar dat is wel met meer zogenaamde documentaire-en real life series van TLC zo, jammer.

Deel Deze Pagina