Wat klopt er dan niet? Piloten hebben noodsignalen uitgezonden. Wie zouden er nog meer een melding gemaakt moeten hebben? Hij vloog boven het wolkendek, 11 km hoog, en is neergestort op 2 km hoogte. Eer dat het vliegtuig in beeld kwam van eventuele ooggetuigen is het al neergestort. De filmpjes online zijn nep en niet van dit vliegtuig. Wat ik eerder niet snap, is waarom er niet gewoon parachutes aan boord zijn voor alle passagiers. Dat als er iets gebeurd met het vliegtuig je in ieder geval nog een kans hebt om uit het vliegtuig te springen via de nooddeur zodra het vliegtuig dusdanig laag is dat de lucht niet meer te ijl is.
Wat ze op CNN zeiden was dat het vreemd was dat het vliegtuig tijdens deze 8 minuten een vaste snelheid had. Bij een duikvlucht waarbij bijvoorbeeld de motoren zijn uitgevallen gaat een vliegtuig steeds sneller.. Het leek op een gecontroleerde duikvlucht te gaan. Nu kon het ook zo zijn dat iets anders het niet meer deed en dat de piloot toch nog geprobeerd heeft om hem aan de grond te zetten, wat natuurlijk onmogelijk is in de Alpen..
Er is trouwens geen distress call uit gegaan.. Maar hier wordt ook uitgelegd waarom dat misschien niet gebeurt is.. Germanwings French Alps plane crash: What we know - CNN.com
Ja vreselijk he. Wat een doodsangsten moeten ze hebben uitgestaan, afschuwelijk en onmenselijk. R.i.p..
Afschuwelijk weer. En toch stap ik nog 1000x liever in een vliegtuig dan in een auto, vliegen blijft toch verreweg het veiligste vervoersmiddel. 😒 Ik hoop dat die arme slachtoffers héél snel buiten bewustzijn waren, want 8 minuten in een duikvlucht zitten met je volle verstand is onmenselijk. Er zijn nog een paar grote vraagtekens, ik 'hoop' in elk geval dat het een 'echt' ongeluk was en geen zelfmoord van één van de piloten o.i.d. 😣 Heel veel sterkte voor alle nabestaanden. 🌹
Dit vind ik ook altijd raar, over de nationaliteit. Wat maakt het nou uit wat voor nationaliteit iemand heeft? Het is gewoon vreselijk als zoiets gebeurd. En dan idd vooral kinderen. Pff die ouders
Verschrikkelijk! Je zal er maar bekenden in hebben zitten... Vlakbij waar het vliegtuig neergestort is was een vliegveld wie weet waren ze daar op weg naar toe?
Inderdaad waarom moeten bepaalde dingen zo specifiek genoemd worden. Gisteravond op het nieuws ook,150 slachtoffers waaronder 2 baby's. Net of het al niet erg genoeg is.
Dat vliegveldje is vreselijk klein Meer een grasveld. Daar stijgen en landen zweefvliegers. Wij zijn elk jaar in dit gebied. Afgelopen zomer kampeerden we in dit plaatsje en gingen naast het vliegveldje altijd naar de supermarkt. Hier hadden ze geen kans gehad om veilig aan de grond te komen...
Voor het leed van nabestaanden maakt dat natuurlijk geen barst uit. Maar voor de nieuwswaarde wel natuurlijk. Als de mh17 uitsluitend Duitsers had vervoerd (of elk willekeurig andere nationaliteit) was dit nieuws natuurlijk in Nederland veel minder belangrijk geweest en bij de meesten van ons niet zo hard binnen gekomen. Zo werkt dat nou eenmaal.
Vreselijk nieuws weer. Ik vind de details altijd wel belangrijk om te lezen en voor mij persoonlijk heeft dat niets met sensatie te maken, al zal het soms ongetwijfeld daarvoor worden opgeschreven. Soms kan dit ook belangrijke informatie zijn voor nabestaanden. Media is soms sneller dan dat mensen geïnformeerd worden.
Ik zit er maar steeds aan te denken dat deze mensen waarschijnlijk 8 minuten lang wisten dat het helemaal mis aan het gaan was...
Werkt dat voor de meesten hier echt zo? Ik snap daar dus echt niets van. Voor mij telt dat ook in de verste verte niet mee. Ik zei dat gisteren nog tegen m'n man, toen op het nieuws was dat dat hele dorp zo 'in shock' was. Mij maakt het dus echt niet uit of die tientallen slachtoffers uit Zoetermeer, Amsterdam, Maastricht of het buitenland komen. Ik vind het allemaal even verschrikkelijk.. Ik vind de berichten die hierna volgen ook altijd zo hypocriet. Er is nu een blog van een jongen die al honderden keren gedeeld is. Hij sprak dat Nederlandse meisje al jaren niet meer, maar ooit hadden ze een paar avonden samen, met vrienden, doorgebracht. En nu was hij zó van slag. Hij voelde het zelfs al aankomen, want normaal gesproken stond hij heel lang onder de douche, maar gisteren niet, 'want misschien was er wel meer nieuws over de crash'. Er worden mensen geïnterviewd die bij haar op school zaten. Ze hebben nog nooit een woord met elkaar gewisseld, maar ze hebben er allemaal wel iets over te zeggen. Precies hetzelfde als toen Robin Williams overleed; je zag ineens berichten voorbijkomen van mensen die hem ooit een keertje op een evenement naast hem hadden gestaan. Zij waren nu zó overstuur. Soms heb ik het idee dat mensen zich te graag betrokken willen voelen en dat er daarom iets 'herkenbaars' aan gehangen moet worden, zoals dus bijvoorbeeld nationaliteit. Ik begrijp wel dat nieuws je meer raakt als er meer over te horen is, zoals bijvoorbeeld met MH17, maar ook met 9/11 en de tsunami. Dat was constant op het nieuws, alles eromheen was te volgen door iedereen. Dat komt meer binnen dan een vliegtuigcrash waarvan we alleen horen hoeveel slachtoffers er zijn, maar waarvan we daarna nooit meer iets zien. Ik begrijp alleen echt niet waarom iets zwaarder weegt als iemand dezelfde nationaliteit heeft als jij..
Voor mij wel, in alle eerlijkheid. Kan het niet eens onder woorden brengen eigenlijk. Ik heb ooit dichtbij een gezinsdrama meegemaakt. Letterlijk dichtbij (zelfde dorp), de mensen zelf kende ik niet. Ik voelde mij daar heel anders bij dan bij een familiedrama in een ander deel van Nederland. Kwam veel harder binnen. Wat je beschrijft in je 2e alinea vind ik ook altijd zo bizar. Mensen mogen wel wat meer terughoudend zijn in dit soort situaties. Maar vergis je niet in de ratten van de media.
Wat dacht je van de 25000 kinderen die dagelijks sterven in Afrika door armoede. Daar staat bijna niemand bij stil. ( ik ook niet dagelijks)