Vliegtuig neergestort in Frankrijk

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by Luna28, Mar 24, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamzb

Mamzb Niet meer actief

Ik lees zojuist op nu.nl dat een van de twee piloten naar het toilet ging, en daarna de cockpit niet meer in kon.
    Hij kreeg de hele tijd geen reactie van dat co-piloot en heeft daarna de deur geprobeerd open de rammen.

Maar dat zal de passagiers dan ook niet ontgaan zijn. Als je ziet hoe de piloot met alle macht de deur probeert te forceren, bekruipt je denk ik direct al een gevoel van angst...
    Bah, vreselijk..:(

2. Sallie

Sallie VIP lid

Sep 27, 2008
    8,257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland

Dit gevoel kreeg ik ook meteen... Brr, eng idee!!

3. MZS

MZS Fanatiek lid

Mar 7, 2014
    1,605
    0
    0
    Home sweet home
    bizar
    ik dacht altijd dat er na 9/11 tijdens de vlucht niemand meer in en uit de cockpit mocht

4. Koon

Koon Niet meer actief

Klopt.
    En 'gelukkig' maar eigenlijk hoor.
    Als je al het wereldleed op je schouders moet dragen, is dat emotioneel ook ondraaglijk.

5. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,797
    28
    48
    noord holland
    piloten moeten soms ook naar de WC en eten...

Ik zie wel vaker een stuwardes kloppen en naar binnen gaan met eten/drinken.

6. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Eng he! Ik hoorde het net op 538, daar zeiden ze dat er wel een procedure is om van buiten weer naar binnen te komen (met een code ofzo geloof ik), maar dat dit van binnen de cockpit ook voorkomen kan worden.
    Hoe dan ook moeten de inzittenden echt afschuwelijke laatste momenten gehad hebben denk ik :(:(

7. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,541
    3,057
    113
    Ik las het net..
    Misschien is hij onwel geworden?
    Lijkt me niet dat je expres een vliegtuig laat neer storten..

Al zijn er natuurlijk een hoop gekken in de wereld

8. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik las juist dat het niet bekend is waarom de piloot de cockpit verlaat, maar ik geloof echt niet dat de co-piloot heel toevallig onwel werd toen de ander naar het toilet ging ofzo.

En het is trouwens ook standaard dat een crewlid even in de cockpit moet blijven als één van de twee piloten die verlaat, dus ik geloof eigenlijk niet dat het een ongeluk was. Ik denk aan opzet. Hoe dan ook lijkt het me dat de passagiers ook heel bang zijn geweest, naarmate de piloot wanhopiger werd. :(

9. adi

adi Niet meer actief

Verschrikkelijk inderdaad, en ik vraag me af waarom piloten geen wc hebben in de cockpit.

De piloot kon met een code naar binnen (maar is dat in alle vliegtuigen zo?), Maar als co-piloot binnen die knop blokkeert, kan dat ook niet.

Oh hemel zo wil je echt niet aan je eind komen, je weet dan echt dat je doodgaat ...

10. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

'Eén piloot Germanwings tijdens crash buitengesloten uit cockpit' | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Nog allemaal zeer speculatief allemaal

11. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik zie ook regelmatig in het vliegtuig dat de stewardessen de deur blokkeren met een grote kar en dat er dan een piloot naar de wc gaat en dat de deur van de cockpit open blijft. Niemand mag dan ook in de buurt komen..

12. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Brrr ik blijf er maar aan denken, aan die laatste momenten van al die mensen. En dat dat zo lang geduurd heeft, die doodsangst. Heb er kippevel van :(

13. penseel

penseel Niet meer actief

Als de geruchten waar zijn. Lijkt het op een zelfm actie van de andere piloot. Anders had die met code wel de cabine in kunnen komen.

Verschrikkelijk. Idd waarom geen wc in de cabine veiligheid vooralles en je hoeft maar ( dit depr te zijn je kan omkeerbare handelingen uitvoeren)

14. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
  15. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,541
    3,057
    113
    Poeh jeetje..
    die arme mensen :(

16. tweety25

tweety25 Fanatiek lid

Aug 5, 2010
    3,294
    12
    38
    in me huis
    Vreselijk! Wat een angst moet er dan waarschijnlijk zijn geweest in het vliegtuig vooral bij de bemanning. Weet niet of de passagiers wat door hebben gehad

17. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Net de persconferentie gezien. Alles lijkt opzet.
    Hoe hard moet de klap voor familie vrienden en collega's wel niet zijn.
    Een ongeluk kan je misschien nog vreden mee hebben op den duur, zelfs de ramp in oekraiene, maar een piloot die het vlietuig veilig moet houden en het met opzet een berg in boord 😱 geen woorden voor...

18. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

Nov 30, 2010
    2,688
    6
    38
    "Het lijkt erop dat de copiloot opzettelijk de commandant niet binnenliet", zegt de openbaar aanklager. Op de cockpit voicerecorder is te horen dat de copiloot ademt, uit niets blijk dat hij buiten kennis was.
    Gillen te horen vlak voor crash
    "Ik denk dat de passagiers pas op het laatste moment doorhadden wat er gaande was. Er zijn wat gillen te horen vlak voor het moment dat het vliegtuig de grond raakt."

---------------------

Brr.. echt kippenvel!

19. MZS

MZS Fanatiek lid

Mar 7, 2014
    1,605
    0
    0
    Home sweet home
    waarom?
    echt waarom als je dit wil doen al die andere mensen de dood in meenemen
    zou dit dan al de hele tijd door zijn hoofd hebben gespeeld
    en de mensen hebben het dus wel gemerkt al is het maar heel eventjes geweest bah bah :(

20. SDonya

SDonya Niet meer actief

Vreselijk!

Share This Page