Vliegtuig neergestort in Frankrijk

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by Luna28, Mar 24, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,227
    7,275
    113
    Female
    Brabant
    Ja maar dan moet je de deur met een code open kunnen doen, tenzij iemand 'm van binnenuit op slot heeft gedaan.

2. Kolovski

Kolovski Niet meer actief

Ik moest even goed luisteren of ik het goed gehoord had..

De Copiloot heeft zelfmoord gepleegd? Ze durven het ook echt Zelfmoord te noemen?

Sorry maar ik vind dit toch wel in de categorie massamoord vallen!

Hoe kun je het in je hoofd halen! Kan me best in denken dat je levens moe bent en een eind wilt maken aan je leven, maar waarom al die onschuldige mensen mee nemen :(

3. chrystel73

chrystel73 VIP lid

Jan 9, 2009
    6,300
    2,569
    113
    Deur kan open met code voor wanneer de andere piloot bewusteloos is.
    Deur gaat dan vanzelf open maar je kunt dit van binnen uit,dus blokkeren.

Aldus de persconferentie van net.

4. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Als je de persconferentie hebt gezien dan zijn daar een paar dingen heel duidelijk in naar voren gekomen.
    Automatische piloot uitgezet en landing ingezet. De manier waarop kan alleen maar bewust gedaan zijn en niet perongeluk volgens de onderzoeker.
    De deur van d cockpit zou met een code van buitenaf te openen zijn tenzij dit moeteillig wordt tegengehouden. De co-piloot zou dan perongeluk op heel veel knopjes gedrukt hebben in zn flauwte wat wel erg onwaarschijnlijk is.
    Het is in en in triest, maar helaast wel op basis van feiten 😣

5. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    - Het vliegtuig was onderweg op automatische piloot
    - zodra de piloot uit de cockpit was, heeft de co-piloot BEWUST de knop omgezet om de daling in te leiden. Dit gaat niet automatisch en moet handmatig
    - op de band is geleidelijk de paniek te horen van degene die op de deur bonst, alsof hij de deur wil inslaan
    - vlak voor het neerstorten zijn op de achtergrond schreeuwen van passagiers in paniek te horen.
    - de regelmatige ademhaling + de knop omzetten duiden erop dat de co-piloot bij vol bewustzijn was.

Dit is het artikel dat nu op Spiegel staat en dit is volgens de Franse justitie wat er kan op worden gemaakt

6. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Laatst ging Aircrash Investigation over het verdwijnen van het toestel van Malaysian Airlines. Ook daar was de conclusie dat de kans groot is dat de piloot het vliegtuig met opzet heeft laten crashen. Hij heeft zelf de navigatie uit gezet en het apparaat dat radarsignalen uitzendt, zelf een scherpe bocht gemaakt.

Ze kunnen aan de hand van gegevens nagaan of bijvoorbeeld een sterke daling of het maken van een bocht is gedaan door de automatische piloot, of het veroorzaakt is door een storing of brand, of zijn er bewust en handmatig knoppen uit of aan gezet? Wordt er gereageerd op oproepen en signalen, hoe was de ademhaling van de piloot, hoe kwam hij over, enz.

7. Logan

Logan Niet meer actief

Hm dus toch een code... Ik twijfelde daarover. Lul de behanger :x

8. toch3

toch3 VIP lid

Dec 28, 2013
    18,279
    17,157
    113
    Moet nu ook heel de tijd denken aan de familie van de copiloot. Vreselijk om te moeten weten dat jouw zoon (man, vader etc) moedwillig zoveel mensen heeft gedood

9. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Ze zeiden net dat de ouders van die co-piloot daar ook mey de nabestaande in het gebied zijn. Rn pas daar tehoren hebben gekregen wat de bevindingen zijn. Wat moeten die mensen een zware tijd doormaken. Eerst ben je je zoon kwijt en vervolgens blijkt dat hij vetantwoordelijk is voor al het leed en verdriet dat je de laatste uren om je heen hebt gezien 😭

10. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    De piloot was ongehuwd, woonde afwisselend bij zijn ouders in Montabaur en in Düsseldorf. Heeft in 2013 zijn brevet gehaald bij Lufthansa in Bremen.

11. Brinta

Brinta Fanatiek lid

Apr 9, 2013
    2,145
    191
    63
    Zuid holland
    Wat vreselijk!
    Wat moet dit onwijs moeilijk zijn voor alle nabestaanden, ook die van de co-piloot.

12. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

May 4, 2012
    3,184
    16
    38
    Je vraagt je af waarom hij bewust al die mensen mee heeft genomen de dood in...
    Dat hij zelf dood wilde is 1, maar wat was nou zijn reden om het op deze manier te doen:( dat blijft maar door mijn hoofd gaan.
    Ik neem aan dat piloten ook psychisch getest worden op geschiktheid en dat ze regelmatig nagegaan worden of ze alles nog op een rijtje hebben?
    De gesprekken tussen de piloten gingen eerst nog over normale dingen, gezaghebber gaat even naar de w.c. en het lijkt wel of de piloot in één keer omslaat en tot deze vreselijke daad overgaat.
    Moet ook een verschrikkelijk moment zijn geweest voor die gezaghebber toen hij doorkreeg dat dit menens was en hij het niet kon tegenhouden:(

13. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Bij KLM zijn alleen psychische tests als je aangenomen bent, daarna niet meer.
    Door deze gebeurtenis kan daar misschien verandering inkomen bij de verschillende maatschappijen. Mijn broer doet elke 2 maanden examen op de sim maar psychische testen horen daar niet bij

14. Ik begrijp niet zo goed waarom het 'zelfmoord' genoemd blijft worden. De mannen die de vliegtuigen kaapten met 9/11 hebben toch ook geen 'zelfmoord' gepleegd..?

Staan die opnames van de recorder trouwens echt gewoon online?

15. Kolovski

Kolovski Niet meer actief

Ja kwam op FB al een link voorbij kan hem zo snel niet meer vinden..

16. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    Wat heftig zeg dat hij zoveel mensen meeneemt :(. Hij heeft het op een ongeluk willen laten lijken door op het noodsignaal te drukken

Enige wat ik kan bedenken is dat zijn zelfmoord op een ongeluk moest lijken en dat is bijv bevordelijk voor een levensverzekering en overlijding risico verzekering. Deze keren niet uit bij zelfmoord. Wel bij een ongeluk. Misschien gezin met veel schuld, ellende etc en zag hij geen andere uitweg meer. Lul koek natuurlijk maar weet niet wat er in het brein van zon man omgaat. Gezin kan denk ook beter leven met " ongeluk" dan " zelfmoord" na zijn idee.
    Heel erg dit :(. Toen de mensen instapte wist hij waarschijnlijk al wat hij ging doen en heeft juiste moment afgewacht

17. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

En als je dan mensen ziet instappen met kinderen, met baby's, wat zou hij toen gedacht hebben? :( Ik denk dat hij, als het echt zo gebeurd is, echt heel ziek in zijn hoofd was. Anders doe je zoiets niet. Echt verschrikkelijk.

18. Elvis

Elvis Bekend lid

Oct 31, 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik begreep uit de persconferentie dat wanneer je de deur van binnenuit dicht houd, hij na 5 minuten weer openspringt. Lijkt mij dat je daarom ineens het gegil van de passagiers hoort. Een gepantserde deur laat niet zomaar geluiden door. Het zou dus ook nog zo kunnen zijn dat de passagiers al langer aan het gillen waren, maar dat je dit niet hebt kunnen horen omdat de deur nog dicht zat?

19. Elvis

Elvis Bekend lid

Oct 31, 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL

Inderdaad! Wat gaat er dan door je heen? Hoe kun je dan nog zo'n beslissing nemen....

20. Elvis

Elvis Bekend lid

Oct 31, 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL

Maar dat komt omdat zij een aanslag pleegden. Doelgericht het WTC invlogen. Het is dan een zelfmoordactie met terroristische motieven. Dan heet het een aanslag.

Dit is natuurlijk ook een aanslag, maar deze massamoord is het gevolg van misschien wel een zelfmoordactie.

Share This Page