Vliegtuig neergestort in Frankrijk

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Luna28, 24 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Nou dat vind ik dan echt heel slecht... ze zouden toch regelmatig ook psychisch gekeurd moeten worden als je zo'n verantwoordelijke baan hebt!

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

#122 Be Happy, 26 mrt 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 mrt 2015
    Hoe had jij het dan willen noemen? Als hij zelf op deze manier dood wilde, was het zelfmoord. Dat hij anderen daar ook mee de dood in joeg, tja, je weet niet hoe iemand denkt als ze zelfmoord plegen. Veelal is dat toch een egoïstische daad en denkt men alleen aan zichzelf en niet aan anderen. Wellicht dat hij alleen maar dacht: ik vlieg wel tegen een berg, dan ben ik dood! Zonder zich om andere dingen te bekommeren.

Of had hij bewust het vliegtuig gekaapt met de bedoeling om er een aanslag mee te plegen? Vind dat persoonlijk toch anders. Dan vliegen ze veelal ook niet tegen een berg, maar tegen een gebouw met daarin ook mensen. Aanslagplegers/terroristen hebben veelal als doel om ZOVEEL mogelijk mensen te raken. Dat ze daarbij zelf ook omkomen, is veelal bijzaak.
    Daarbij komt dat er geen enkele terroristenorganisatie deze "aanslag" op heeft geeist. Ook blijkt deze piloot geen banden te hebben met terroristische organisaties.
    Dus om het een aanslag te noemen, is dus dan ook wellicht niet correct.

Maar ja, wellicht ligt dat aan de manier van interpreteren.

3. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Jemig wat een idioot!

Heb er geen woorden voor als dit zo blijkt te zijn.

4. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    ik vind dit gewoon een zelfmoordaanslag.
    Geen aanslag op een iets... maar een aanslag op het leven van 149 anderen buiten zichzelf.

ziek...

5. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Vreselijk wat er gebeurd is, geen woorden voor.

Maar wat een walgelijke reactie van jou, gatver!

6. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Helaas werkt dat wel zo. Hier in Portugal hadden ze het toendertijd wel vernomen, maar ze waren er niet zo erg door geraakt als in Nederland.

7. Kolovski

Kolovski Niet meer actief

Hoezo walgelijk?

Jezelf van het leven beroven omdat je dood wilt en 149 andere meenemen? Sorry maar idd hang jezelf dan op..

( en voor ik een hele shitload over me heen krijg ja ik heb iemand in mijn directe omgeving gehad die dat gedaan heeft dus ja ik weet waar ik over praat;) )

8. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ben het helemaal met je eens!

9. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    zowel piloot als passagiers hebben alles natuurlijk heel bewust meegemaakt

want je hoort/ziet natuurlijk die piloot op de deur bonzen en schreeuwen dan vraag je je ook af wat er aan de hand is
    echt vreselijk

10. Kolovski

Kolovski Niet meer actief

Echt ik kan het niet bevatten!

Dat je zelf niet meer wilt daar kan ik ( hoe egoistisch zoiets ook is ) nog enigszins begrip voor tonen! Maar dit?

Nee hier heb ik alles behalve begrip voor!

11. Dit was, in mijn ogen, net zo goed doelgericht. Wat anderen hier al zeggen; als je al die mensen in ziet stappen, vrolijke kinderen die net een trip naar Barcelona achter de rug hebben, mensen met baby's, wat dénk je dan?

Bij iemand die voor de trein springt, kan ik me nog indenken dat hij/zij niet nadenkt over wat voor traumatische gevolgen dat heeft voor anderen. Maar een vliegtuig neer laten storten en dus 149 anderen mee de dood in nemen? Nee, dan vind ik het woordje 'zelfmoord' echt té makkelijk.

Voor mensen die zelfmoord plegen, kan ik vaak begrip hebben. Voor deze man in de verste verte niet.

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik geloof gewoon niet dat je gezellig met die piloot kan kletsen en de mensen voorbij ziet komen bij het instappen ed en op het moment dat je collega naar de wc gaat je opeens over gaat tot plan zelfmoord.
    Dan waren de acties van Tristan van der Vlis en Karst Tates ook zelfmoordacties.

13. Elvis

Elvis Bekend lid

31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Maar zelfmoord zit hem niet in hoeveel mensen je meeneemt, maar de intentie erachter. Bij het WTC was het niet de intentie om zelfmoord te plegen, maar om een aanslag te plegen. Het feit dat er zelfmoord aan te pas kwam was bijkomend. Dat geldt ook voor mensen met bomgordels e.d. Het gaat om de schade die ze aanrichten, niet om het feit dat er iemand zelfmoord pleegt. Alhoewel dit ook zelfmoordacties worden genoemd.

Dit lijkt een zelfmoordactie waar heel veel mensen de dupe van zijn geworden. Het is gewoon een andere invalshoek.

Maar ik ben het met je eens: hier zijn geen goede woorden voor. Echt afschuwelijk dat iemand dit heeft gedaan en zoveel onschuldige mensen met zich mee heeft genomen.

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Maar we.weten toch helemaal niet wat er in zijn hoofd omging.

15. Elvis

Elvis Bekend lid

31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Nog even een aanvulling. Ik ben het echt met je eens dat dit ook niet zomaar een zelfmoordpoging is zoals iemand die ineens voor de trein springt of pillen slikt of zo.

Dit gaat natuurlijk veel verder. De co-piloot heeft zijn kans moeten afwachten. Wie weet hoe lang hij dit al van plan was. Hij moest wachten tot het moment dat hij alleen was. Wie weet wat er gebeurd was als dit vlak boven bewoond gebied was....

16. Elvis

Elvis Bekend lid

31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hoe bedoel je?

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Met wat voor eventuele motieven hij dit deed. Het blijkt om een Duitser te gaan en meteen werd er naar de religieuze achtergrond gevraagd ed. Stel dat hij een moslim was, dan ging men al bijna direct uit van een aanslag. Misschien hing hij iets anders aan, had een andere extreme gedachtegang, had hij haat tegen zijn collega in de cockpit, is hij afgewezen door een stewardess en was dit zijn wraak, gepest op de werkvloer.. Who knows

18. Elvis

Elvis Bekend lid

31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL

Maar dan blijft het nog steeds een zelfmoordactie. De vraag is dan alleen: wat is het motief? Is het motief om zoveel mogelijk mensen te doden? Dan is het toch een aanslag. Maar het feit blijft dat het altijd een zelfmoordactie is als je moedwillig die kist tegen een berg stuurt.

19. Elvis

Elvis Bekend lid

31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Het is zelfs zo dat hij ook nog een moordenaar is. Hij heeft dmv het plegen van zelfmoord ook een hoop mensen vermoord.

20. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    ja natuurlijk blijft het een zelfmoordactie, maar naar mijn idee op het zelfde moment een aanslag. De daders van 9/11 vonden het ook echt wel belangrijk hierbij de dood te vinden, dood gaan was nog belangrijker dan de aanslag zelf. Ze geloofden juist in een grote beloning die op hun zou wachten na de dood door op deze wijze mensen om te brengen. Dit was het ultieme om dit te bereiken.

Deel Deze Pagina