Met het eerste gedeelte ben ik het eens. Het is inderdaad gelijktijdig een aanslag op de mensen die ook in het vliegtuig zitten. Wat betreft de daders van 9/11: de actie was even belangrijk als de dood die volgde. Het is namelijk zo dat ze denken door die actie al die maagden te krijgen.
Dat is hoe mensen met gezond verstand dat zien. Je kan je afvragen of iemand die bezig is zelfmoord te plegen zich daar ook bewust van is. Vaak zijn zulke mensen alle besef van realiteit kwijt, hebben geen oog voor hun omgeving, kunnen geen consequenties inschatten en zien ze maar 1 uitweg. Dat praat het allemaal niet goed natuurlijk maar geeft wel aan hoe ziek iemand is. Diegene is op zo'n moment totaal niet met zijn omgeving bezig maar voornamelijk met zichzelf. Mensen met een normaal, helder denkvermogen kunnen zich daar (gelukkig) niets bij voorstellen, vandaar ook het onbegrip en de speculaties en de aannames. Toch is het zo dat wat zich in zijn hoofd heeft afgespeeld op dat moment voor niemand ooit duidelijk zal zijn.
Had hij nu echt niet zich kunnen laten neerstorten met een éénpersoonsvliegtuigje? Of een zweefvliegtuig ofzo? Zelfde resultaat voor hemzelf, alleen 149 doden minder.
Daarom vind ik het ook haast ongelovelijk dat die vent een gezellig gesprekje voert en dat 1 min later de knop volledig omgaat en hij over gaat tot zelfmoord. Dan zou je toch ook denken dat hij keihard aan die knuppel had kunnen trekken en de afgrond in had kunnen sturen ipv 8 min lang af te dalen. Dat is dan zo'n langdradig gebeuren. misschien vinden ze nog wel een verklaring. Neem aan dat ze zijn huis en computer wel hebben uitgekamd?
Dat is ook hetgeen waarom het zo onbegrijpelijk is denk ik. Die mensen lopen vaak al maanden en soms zelfs jaren met zulke gedachten. Plannen het vaak heel zorgvuldig en zonder zich daarbij verder om andere te bekommeren. Voor de omgeving lijkt het om een impulsieve actie te gaan, komt vaak als verassing aan terwijl in werkelijkheid diegene je al tig stappen voor was..zo is het mij uitgelegd.
Ik hoor nu pas dat de piloot het expres gedaan heeft. Zelfmoord... vreselijk zeg, had nooit kunnen denken dat iemand zoiets zou doen... Ben er sprakeloos van,
Verschrikkelijk..... Ik leef ook intens mee met de ouders en andere nabestaanden van de co-piloot. Dit moet onverteerbaar zijn...
De aap komt uit de mouw. De bewuste piloot, Andreas L, heeft een tijdje zijn opleiding onderbroken en is toen behandelt wegens depressies. Hij werd echter weer goed genoeg bevonden om de opleiding voort te zetten.
Afschuwelijk..... Weet je wat ik ook zo vreemd vind? In dat gebied waar hij het vliegtuig heeft laten neerstorten. Ging hij ook all jaren heen met de vliegoefeningen/vakanties van de zweefvliegtuigschool.... Ik vind het zo'n doelbewuste plek, alles doordacht etc. Alleen hij kon niet weten dat zijn collega uit de cockpit ging.... Echt bah wat afschuwelijk dit.
Dat zou je haast denken. Maar dan zou er toch ook iets daarover op het gesprek moeten staan? En volgens hetgeen wat we nu horen, was het een normaal relaxed gesprek toch? Blijf het heel raar vinden...
Dit dacht ik ook steeds, maar toen dacht ik; straks hebben ze het samen zo vooropgezet? Van te voren voordat ze gingen vliegen? Niemand die iets kan horen van de gesprekken tussen hun.. daarom zouden ze in het vliegtuig misschien wel gewoon normaal een gesprekje kunnen voeren. Ze waren toch nog niet zo lang aan het vliegen? Gaan de piloten van te voren niet naar het toilet? Oké, misschien draaf ik nu een beetje door met mijn gedachten/theorie..
Idd zo'n gedachte wil je niet hebben, maar kwam ook even in mij op. Ook vroeg ik mij hetzelfde af. Net in de lucht en nu al bijv naar de wc?
Als je net aankomt, dan heb je 45 minuten de tijd om alle checks te doen, controle van het vliegtuig en om je lunch uit je brooddoos te eten. Want na 45 minuten gaat het vliegtuig weer terug naar huis. Dit vliegtuig en deze bemanning waren om 6.30 vertrokken uit Dusseldorf. Twee uur vliegen. Aankomst om 08.45, vertrek om 09.30. Dit vliegtuig had dan nog een half uur vertraging volgens mij. Dus dan ga je naar de wc als weer in de lucht zit. Dat is wel zo makkelijk.
Ik begreep ook dat ze nooit alleen in de cockpit mogen zijn, dat als een piloot al van zijn plaats zou moeten er dan een ander bemanningslid zijn plaats moet innemen juist om dit soort dingen te voorkomen. Ik vind het echt vreselijk dat die dat gedaan heeft met zoveel onschuldige mensen echt vreselijk. Was dan gewoon naar Düsseldorf gevlogen, mensen fijn thuis en had dan alleen jezelf iets aangedaan maar niet al die mensen en gezinnen ook. Vreselijk gewoon
is bij heel veel luchtvaartmaatschappijen geen standaard hoor, dat er iemand anders in de cockpit moet komen als er een piloot uitgaat. Vanaf vandaag gaan veel maatschappijen daar wel naar overstappen
Ik denk niet dat die andere piloot er iets mee te maken heeft. Waarom anders al dat extra rumoer? Verder moet dit toch wel een doordachte actie zijn? Als de co iets aan de piloot had gegeven zodat hij ineens naar het toilet moest, dan zou hij toch wel zoiets zeggen? "Zeg co, ik heb ineens zo'n last van m'n maag! Effe naar het toilet!" Dat heeft hij niet gezegd, dus heeft hij z'n kans moeten afwachten. Dat zou zomaar een aantal vluchten (en dagen) hebben kunnen duren.
Ik vermoed ook day hij gewoon zijn kans afwachtte tot hij is alleen zou zijn. Ben brnieuwd of de speurders aanwijzingen of motieven vinden voor zijn daad. Vind het ook heel.erg voor zijn ouders die mensen zullen zich ook vreselijk voelen.