2doc: in één klap

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by rocketscience, Apr 6, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

Feb 16, 2015
    4,272
    3,239
    113
    Female
    Wie heeft net ook deze documentaire gekeken over mensen die betrokken waren bij verkeersongevallen met dodelijke afloop?

Ik vond het erg heftig om te kijken al deze verhalen. Maar 1 vrouw vond ik toch wel opmerkelijk. Ze had met haar auto voorrang moeten verlenen en heel goed moeten kijken toen ze het fietspad overstak. Dat was niet gebeurd en daardoor twee brommers tegelijkertijd op haar auto geklapt. 1 van de jongens overleden.

In haar interview gaf ze zo duidelijk te kennen dat ze zich slachtoffer voelde en zeker geen dader. Het lijkt me verschrikkelijk om dat te horen als nabestaanden van de jongen die is overleden.

Wie heeft het ook gezien?

2. GingerAle

GingerAle Fanatiek lid

Apr 21, 2014
    1,394
    1
    0
    Ik heb ook gekeken, pff heel heftig. Het raakte me ook heel erg toen ik hoorde over dat jongetje in zijn autostoeltje. Ik vind het al nooit fijn om met mijn baby achterin de weg op te gaan, hoewel het haast nooit misgaat, is het toch doodeng.

Ze kwam op mij inderdaad ook onderkoeld over, die vrouw die twee jongens op een brommer over haar motorkap kreeg. Maar ik geloof wel wat ze zegt: het was een tragisch ongeval en het had iedereen (of nou ja, bijna iedereen) kunnen overkomen. Ik kreeg de indruk dat ze zich afsluit voor het schuldgevoel. Maar goed, dat kunnen wij op basis van deze beelden natuurlijk moeilijk invullen.

Ik vond haar verhaal wel het minst indrukwekkend, misschien ook door haar eigen houding. Degene die zijn telefoon in de carkit had en inreed op de file, wilde duidelijk een les meegeven: altijd opletten. Die jongen die een spookrijder doodreed... ik hoop echt dat het met hem nog goed komt want jeetje, wat ging hij eraan onderdoor. Echt heel naar om te zien. Die man met zijn vrachtwagen idem dito. 100 procent slachtoffer en wat lullig van die schulden. Ik vond de man die 25 jaar geleden een vrouw had aangereden (die voetganger die door rood liep) ook heel indrukwekkend. Hij had het er nog steeds moeilijk mee, dat zag je aan alles. Maar, ja, het allerergst toch wel die jongen die al zoveel zelfmoordpogingen had gedaan. Ik wilde wel naar hem toe stappen door het scherm heen en mijn armen om hem heen slaan en alle nachtmerries wegnemen. Helaas kan dat niet. Ik hoop echt echt echt dat hij ooit weer plezier in zijn leven vindt.

3. Feye

Feye VIP lid

Nov 26, 2013
    6,465
    3,912
    113
    Female
    Dit idd.
    Die jongen die een spookrijder dood reed, verschrikkelijk om te horen dat hij er zoveel last van heeft dat hij zelfmoord als uitweg ziet...

De vrouw die 2 scooterrijders heeft aangereden vond ik ook wat opmerkelijk. Ik kan me wel voorstellen dat zij zich ook slachtoffer voelt, want zoals ze aangaf deed ze het natuurlijk niet met opzet. Maar ze praatte er wel vrij makkelijk over, terwijl ze toch 2 scooterrijders in 1x aanrijdt.

4. moeder254

moeder254 Niet meer actief

Ook wij hebben het gezien. Die vrouw vond ik inderdaad koeltjes overkomen. Maar het zou idd ook een soort van 'zelfbescherming' kunnen zijn. Wat had ik te doen met die vrachtwagenchauffeur...arme man. En dan ook nog een dikke schuld moeten afbetalen. Echt heel zielig. Die jongen die die spookrijder aanreed is er toch wel erg slecht aan toe..ik hoop dat hij er met de juiste hulp uitkomt. En die andere jongen..die achterop die auto klapte met die moeder met kleine kindjes...kwam ook zwaar geëmotioneerd over, sneu hoor! Vreselijk voor alle betrokkenen!

5. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

Mar 31, 2014
    5,326
    104
    63
    Ik heb het niet gezien maar hoorde vanochtend een interview op de radio met de man die achterop de plotselinge file was geklapt en waarbij een kindje van 2 is omgekomen. Maakte veel indruk, denk dat ik deze docu ga terug kijken.

6. skiwi

skiwi Fanatiek lid

Jun 15, 2012
    4,270
    402
    83
    Female
    Ik heb alleen het stuk van die vrouw gezien. En ik denk dat ik de rest maar niet ga kijken. Weet niet of ik dat aan kan, de gedachte alleen al dat de dader bij mijn ongeluk zo zou kunnen denken. Ik vind het walgelijk dat zij zich een slachtoffer voelt. Schandalig. Ik snap dat het een ongeluk was, dat het haar ook is overkomen. Ik snap dat het iedereen kan gebeuren. Maar dat je na de tijd zo dom praat en jezelf een slachtoffer durft te noemen, dat is ronduit respectloos richting de nabestaanden. Zout in de wonden strooien, dat is wat zij hiermee doet.

7. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

Feb 16, 2015
    1,088
    0
    0
    Ik ben het met jullie eens over die vrouw, ze kwam niet echt over alsof ze er nou echt moeite mee heeft dat ze iemand heeft dood gereden door haar schuld..
    Van dat kindje, verschrikkelijk, dit is een van mijn grootste angsten met de kinderen in de auto, ik vertrouw anderen op de weg niet.
    En van de jongen waar het zo slecht mee gaat vind ik echt heel sneu.. Hij kon er echt helemaal niets aan doen, iedereen had deze man aangereden als het een spookrijder was. Onvoorkombaar.. Daarnaast, het was een man van 87 die onwel was geworden achter het stuur. Misschien had hij wel een hartaanval gekregen tijdens het rijden en ook dan overleden. Ik hoop dat ie nog goeie hulp kan krijgen.

8. lies276

lies276 Niet meer actief

ik denk dat ik niet durf te kijken, al trekt het me wel.
    Mijn zusje is omgekomen in het verkeer en degene die haar doodreed heeft nooit spijt betuigt ( sterker nog, met leugens heeft hij geprobeerd om zijn straatje schoon te vegen).

9. Twee meisjes

Twee meisjes Niet meer actief

10. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    Hier bijna hetzelfde.. Mijn zusje was 18 mnd. Dronken bestuurder..
    X

11. Mamsvan

Mamsvan Fanatiek lid

Mar 9, 2014
    1,110
    1
    0
    Zuid Holland
    ik ga dit van de week op een rustig moment bekijken, ik denk dat als dat nu doe te emotioneel reageer,

lijkt mij een erg heftig aflevering

12. lies276

lies276 Niet meer actief

Sterkte! Blijft Moeilijk! Bij ons was er " gelukkig" geen alcohol in het spel, maar wel een snelheidsovertreding van ongeveer 50km per uur:(

13. GingerAle

GingerAle Fanatiek lid

Apr 21, 2014
    1,394
    1
    0
    @lies276 en moontje2008: ik kan me voorstellen dat het nare herinneringen oproept, maar de mensen in deze documentaire hebben zelf geen overtreding begaan. Ze waren allemaal gewone verkeersdeelnemers, sommigen maakten wel een inschattingsfout, maar geen alcohol of snelheidsovertredingen in het spel. Wellicht helpt dat voor jullie om te weten voor je gaat kijken.

14. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

Feb 16, 2015
    4,272
    3,239
    113
    Female
    Ik ben dus niet de enige die de vrouw van de twee brommers wat kil over vond komen. Ik denk inderdaad ook dat het haar manier is om met het gebeuren om te gaan en om deze last voor haar draagbaar te maken. Toch lijkt me het erg moeilijk om haar zo te horen praten als nabestaande van het slachtoffer zijnde. Ze toonde weinig berouw.

15. Marietje25

Marietje25 Actief lid

Nov 7, 2013
    161
    21
    18
    Female
    Zoetermeer
    Ik heb de docu niet gezien maar toen ik las over de 2 scooterrijders wist ik eigenlijk meteen dat dit 500 m van mijn ouders vandaan is gebeurd.
    Het was een heel overzichtelijke weg voor fietsers en scooters, het is een 80 km weg waar je dus linksaf een klein straatje in moet rijden. Vooral tijdens de spits is het daar heel erg druk en worden de mensen achter je ongeduldig als je staat te wachten om linksaf te mogen (geen verkeerslichten oid). De fietsers en scooters zien jou wel staan, jij hun wat minder.
    Als je snel gas geeft en er eindelijk tussen kunt, kom je direct op het fietspad uit, doe je dit niet sta je op de verkeerde weghelft (met alle gevolgen van dien op een ontzettend drukke 80 weg). Het is een heel erg tragisch ongeval en puur toevallig dat er nét 2 scooterrijders aan komen (bijna geen fietsverkeer).
    Dat ze koeltjes overkomt/is begrijp ik dan niet, maar de situatie daar is voor automobilisten verschrikkelijk, de fietsers zien al van ver of er een auto in wil rijden (praat het niet goed maar zo is de situatie wel).
    Situatie is overigens helemaal veranderd nu, maar heeft lang geduurd.

16. GingerAle

GingerAle Fanatiek lid

Apr 21, 2014
    1,394
    1
    0
    Klopt, de beelden op de locatie (daar werd de automobilist ook gefilmd) gaven aan dat de hele situatie op de schop ging. Triest dat er vaak iets heel erg mis moet gaan voordat het wordt aangepakt.

17. Jurassic

Jurassic Actief lid

Jan 13, 2014
    475
    68
    28
    Er is voor de vrachtwagenchauffeur geld ingezameld voor zijn restschuld. Vanmiddag om 12:00u is het bedrag van €25000 behaald, waardoor deze man niet failliet gaat.

18. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,807
    5,942
    113
    Female
    Toch weer leerzaam om dit te lezen.
    Vaak liggen de dingen niet zo zwart\wit als je in eerste instantie zou denken.

19. username

username Fanatiek lid

Aug 7, 2014
    2,917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Via onze tv kan ik de uitzending niet terug vinden. Heeft een van jullie misschien een link waarop ik hem toch terug kan kijken?

20. fayenne

fayenne Bekend lid

Sep 3, 2013
    935
    0
    0
    NULL

Share This Page