Vliegtuig uit Amsterdam neergeschoten in oekraine

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door MZS, 17 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dekilene

dekilene Niet meer actief

:(:(:(

2. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Wij hebben sinds deze week vakantie. Ik weet niet hoe ze dit gaan oppikken. Oh ik ben helemaal ondersteboven.

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Dat kan ik me voorstellen. Ik denk dat wij in deze situatie toch de school zouden openen voor een ochtend of middag om kinderen en ouders de gelegenheid te geven bij elkaar te komen.
    Het is natuurlijk im de eerste plaats altijd afschuwelijk voor de directe nabestaanden. Maar ik weet hoe het is om als school te horen te krijgen dat 1 van je leerlingen er niet meer is. Twee zelfs, in dit geval, mijn hart gaat naar jullie uit. Vreselijk.

4. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.207
    1.263
    113
    Centrum België
    Sterkte... Hoe leg je zoiets uit...:(

5. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Verschrikkelijk. In ons dorp (cuijk) zouden ook een vader, moeder, zoon en dochter op deze vlucht hebben gezeten :.(

6. kaaskroketje

kaaskroketje Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.189
    491
    83
    Vrouw
    in heaven <3
    Man man man vreselijk !!! Onnodig weer . En zoveel slachtoffers niet te bevatten .
    Vind het erg on respectvol en zelfs degoutant welke beelden er circuleren . De ergste vond ik die op facebook op de pagina rip mh.....

Ik begrijp al dat zinloze geweld niet en ik begrijp ook niet waarom ze überhaupt langs daar vliegen !! Vlieg toch om in gebied van oorlog

7. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.207
    1.263
    113
    Centrum België
    Heb niet alles gelezen, dus kan al op gereageerd zijn... Dit vliegtuig heeft blijkbaar een vliegtuig met daarin Poetin gekruist. De vliegtuigen lijken enorm op elkaar (lijnen, plaats van de naam van de maatschappij...) en dus zou het om een verschrikkelijke vergissing gaan... :(:x Bijna 300 levens in 1 klap weg - niet te bevatten gewoonweg...

8. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Het ziet er naar uit dat dat gerucht door de russen in de wereld is gebracht om zo de schuld op de Oekraine af te schuiven.

Het schijnt dat russische rebellen het vliegtuig hebben neergehaald :(

9. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.207
    1.263
    113
    Centrum België
    Verschrikkelijk gewoonweg dat deze ramp als speelbal gebruikt wordt en herleid wordt tot een welles-nietes tussen 2 vechtende partijen. NL en andere landen van de slachtoffers (ook Belgie) worden mee in een oorlog gezogen...

Maar er kan dus van een vergissing uitgegaan worden? Meestal zijn daders er snel bij om hun aanslag op te eisen?

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Er lijkt inderdaad sprake te zijn van een vergissing.

11. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik vind "vergissing" eigenlijk een beetje lariekoek. Als je dit soort typen raketten afschiet doe je dit mijns inziens altijd om wat te raken.

Of het Oekraïne, Oekraïnse seperatisten, of Russische zijn moet wel uitgezocht worden en om die rede alleen zou die hele zwarte doos niet naar Moskou mogen gaan.

12. Meijke

Meijke Niet meer actief

298, ook nog 3 baby's aan boord. Verdrietig word ik er van :(.

13. Lusvi

Lusvi Bekend lid

16 okt 2012
    570
    19
    18
    Ik heb er de hele nacht niet van geslapen. Kan er niet bij. Vreselijk :(

14. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Heb er slecht van geslapen vannacht.
    Zat gister het nieuws te kijken met oa dat interview met die frans/nederlandse journalist die vertelde over dat kindje van een jaar of 5 wat tussen de brokstukken lag.:(
    Laten ze die beelden nog zien ook,dat kwam even binnen zeg pfffff.

15. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ach man, hier inmiddels alweer middag maar ook slecht geslapen. Had die foto's ook niet willen zien, krijg ze niet meer van mijn netvlies. :(

@Tupp: weet je al meer? Even voor alle duidelijkheid, er gaan twee vluchten per dag vanaf Schiphol naar Kuala Lumpur. Die van de middag rond 12.00 uur wordt uitgevoerd door Malaysian Airlines in een toestel van Malaysian Airlines. De vlucht die ' s avonds om 20.50 uur gaat is een 'code share' vlucht van Malaysian Airlines, Air France en KLM, maar er wordt dus gevlogen met de KLM in een KLM toestel. Dus als iemand met Malaysian Airlines zou vliegen kan je ervan uitgaan dat ze de vlucht van 12.00 uur bedoelen.......&#128531;

16. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    @ Kletskoek en Skyscrapper: heel veel sterkte meiden, afschuwelijk. Ook om dit aan die jonge kindjes uit te leggen, opeens een klasgenootje die niet meer terugkomt. :(

17. Guapetona

Guapetona Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.097
    0
    36
    therapeut
    zuidholland
    Gecondoleerd Kletskoek en skyscrapper. Zou ook niet weten hoe ik zoiets aan mijn kinderen zou moeten uitleggen. Toen ik het gister om 18 voorbij zag komen heb ik gelijk weggezappt om te voorkomen dat F. De beelden van het neergestorte vliegtuig zou zien...

Tupp: al meer duidelijkheid?

Wat afschuwelijk, ik heb de meest afschuwelijke beelden gelukkig niet gezien, ga ze ook niet opzoeken. Al die onschuldige vakantiegangers. Te erg dit... een nationale ramp.

Sterkte voor iedereen die iemand kent op deze vlucht.

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Een leerkracht van Eva's school zat in het vliegtuig... Ken hem alleen vaag van gezicht en Eva kent hem niet denk ik, maar jeetje...

Heel veel sterkte voor alle nabestaanden, wat een vreselijke ramp...

19. Melkchocolaatje

Melkchocolaatje Bekend lid

4 apr 2013
    543
    0
    0
    Sociotherapeut bij GGZ instelling
    hoge noorden ;)
    Sterkte voor alle nabestaanden en vrienden, vreselijk nieuws! geen woorden voor!

20. Alou

Alou Bekend lid

14 nov 2013
    635
    0
    0
    Verschrikkelijk nieuws!
    Het is nog niet officieel bevestigd dat het toestel is neergehaald, eigenlijk daardoor titel van dit topic aanpassen met tussen haakjes zetten? Net zoals het artikel waar uit gelinkt wordt. Dit ook nog uit respect voor nabestaanden.

Veel sterkte voor ieder die bekenden zijn verloren..

Deel Deze Pagina