Vliegtuig uit Amsterdam neergeschoten in oekraine

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door MZS, 17 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zou het ook niet weten maar het lijkt mij naief om te verwachten dat andere landen nu van alles gaan ondernemen of ons legertje naar dat oorlogsgebied te sturen. Het is verschrikkelijk maar het is een oorlogsgebied daar en een zooitje en veel landen hebben al hun afschuw uitgesproken. Er gebeuren dagelijks verschrikkelijke dingen op deze aardbol en die mensen zijn ook wanhopig en daar doen wij als land ook weinig aan.

2. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Ja zeker, we hebben het toch niet voor niets.

3. Niekepiek

Ja zeker wel iets.
    Die lichamen moeten naar huis.
    Een leger sturen om oorlog te voeren is natuurlijk onzin, maar in dit geval is het zeker wel een optie.

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Nee maar straks hebben we inderdaad niets meer, zelfs al zou je het gehele Nederlandse leger sturen.. en hoe hard ook: het gaat nu om het terug halen van al overleden medelanders, hoeveel doden willen we nog meer?

5. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Raar he overal lees je wat anders. Irritant.

6. Maar je denkt toch niet dat, als ons leger daar staat en ze zeggen dat ze de lichamen mee naar Nederland willen nemen, zij zeggen van 'Joh, is goed, ze zijn nu daar, neem ze maar mee.'? Als ze dat nu, ondanks al die verzoeken en protesten die erop gekomen zijn, niet doen, doen ze dat ook niet als ons legertje daar staat..

Wat Umm ook zegt; Het zijn er nu 200. Dat is verschrikkelijk, maar het kunnen er, door bijdehand te doen met ons legertje en ze uit te dagen op die manier, heel snel véél meer worden.. Er zullen vast mensen zijn die het laf vinden om het er dan maar 'bij te laten zitten', maar als je al weet dat je niets kunt beginnen, is meer geweld uitlokken wel een hele domme optie..

7. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Eens. Als het zo simpel was had Rutte dat zelf ook wel bedacht toch;)

8. Arual

Arual Fanatiek lid

22 mrt 2011
    1.178
    1
    38
    Nederland
    #628 Arual, 20 jul 2014
    Laatst bewerkt: 20 jul 2014
    Ik ben blij dat ik niet in Mark Rutte zijn schoenen sta, want ik krijg zo het gevoel dat hij het nooit goed kan doen.

Veel vinden dat hij nu harder moet zijn en sneller moet handelen, maar als straks blijkt dat harder en sneller handelen juist níet de oplossing is dan heeft hij het ook weer gedaan. Ik kan mij heel goed voorstellen dat wij als klein landje voorzichtig te werk moeten gaan.

Er zijn er nu 193 dood; dat is al veel te veel, maar Mark Rutte kan niet alleen aan deze 193 overledenen en hun nabestaanden denken. Hij moet (samen met de rest, want hij bepaald dit niet alleen!) denken aan ons allemaal, aan onze veiligheid.

Mensen die nu echt afgeven op hem; bedenk eens hoe het zou zijn als jij in zijn schoenen zou staan! Dat zou je toch helemaal niet willen!

9. Logan

Logan Niet meer actief

Vooral het leger sturen, veel geweld gebruiken.. Dan kun je er donder op zeggen dat we zo oorlog hebben hier.

10. Niekepiek

Ons leger wordt toch wel vaker voor bepaalde doeleinden ingezet, daar worden ze voor betaald.
    Dat is het risico wat je neemt als je er voor kiest om het leger in te gaan, het is niet alleen maar oefeningetjes doen en leuke reizen maken, er komt ook een moment dat ze echt ons land mogen gaan dienen.
    Uiteindelijk zal er daar toch een keer ingegrepen moeten worden, je kunt er je ogen wel voor sluiten, en het als een " ver van mijn bed show beschouwen" maar dit maal zijn er wel 193 Nederlanders door van die randdebielen gedood.
    En dat maakt ons, als Nederlandsvolk, verantwoordelijk voor de lichamen die daar liggen te verotten en voor het straffen van die gekken daar.
    Ik hoop van harte dat er snel wordt ingegrepen, op wat voor manier dan ook, en dat daar alle hulp en steun vanuit de overige getroffen landen aan mee dragen.
    En nogmaals ik heb het hier niet over oorlog voeren, ik heb het hier over optreden en er voor zorgen dat alle nabestaanden de kans krijgen om afscheid te nemen van hun geliefdes.

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Maar wat bedoel je met optreden? Het is daar al een warzone, die mensen hebben al allerlei materieel en munitie a la minute paraat. Wanneer jij met een leger van een ander land daar komt aanzetten geef je een bepaalde boodschap af. Zodra wij als leger zonder instemming van de partijen daar dat gebied zullen betreden zal dat oorlog betekenen. Er moet vooral veel gepraat worden, op hoger niveau voordat mensen vanuit hier eventueel en hopenlijk hun mensen mogen en kunnen ophalen.

12. Maar Niekepiek, als je oorlog wilt voorkomen, wat moet het leger daar dan doen volgens jou? Met 'netjes vragen' bereiken ze net zoveel als Rutte of welke random Nederlander dan ook en als ze geweld gaan gebruiken, is het wél binnen de kortste keren oorlog..

13. Niekepiek

#633 Niekepiek, 20 jul 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 jul 2014
    Tevens ook reactie op shadixxx.

Ze hebben instemming gegeven, ze komen het alleen niet na!
    De boel daar afzetten met steun van de VN lijkt me een goede optie (zonder bemoeienis van Amerika want daar komt oorlog van).
    En inderdaad er moet een duidelijke boodschap gebracht worden, wij laten niet met ons sollen en wij zorgen voor elkaar.
    We zijn een klein landje maar ondanks dat hebben wij grote invloeden en een grote achterban, wij doen toe als land en dat mogen we best laten zien.
    En als daar geweld aan te pas moet komen, so be it.
    Er worden oorlogen gevoerd om vele mindere belangrijke dingen!

14. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ik denk dat als je nu het leger stuurt om de slachtoffers terug te halen, je alsnog een oorlog uitlokt. Ze zijn niet gek daar en zoals we nu gezien hebben, tot alles toe in staat.
    Wat denk je dat er gebeurd als het Nederlandse leger er binnen komt stampen?

Ik wil mijn kinderen graag zonder oorlog opvoeden en gelukkig laten worden.

15. Niekepiek

16. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.962
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Geld hebben we op dit moment niet nodig, dus ik snap niet zo goed waarom andere landen hun portemonnee zouden moeten trekken. De nabestaanden krijgen al een eerste uitkering van Malaysia Airlines. En er volgt vast meer.

Wat betreft steun: er zijn al enorm veel landen die zich ermee bemoeien en op allerlei manieren druk uitoefenen op Rusland. Ik heb juist het gevoel dat Nederland breed gesteund wordt. Zelfs bijv. China (traditioneel toch beter bevriend met Rusland dan met het Westen, heeft aangedrongen op een onafhankelijk onderzoek.

17. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Dit dus!
    Ik ben zo bang dat mijn kinderen iets gebeurt.
    Waarom kunnen mensen niet gewoon aardig zijn voor elkaar?:(
    Ik haat oorlog en grof geweld.

18. tuc

tuc Niet meer actief

Ben het met umm en shadixxx eens. Heb trouwens ook die hans hakkenbroek gelezen en vind het een onzinnig stuk.

19. Evientje

Evientje Niet meer actief

Ik haat ook oorlog en geweld maar kan om de acties van die seperatisten echt ronduit woedend worden! En daarmee ook op de Russen! Die zijn immers wel de oorzaak dat het zo ver heeft kunnen komen dat er een vliegtuig uit de lucht is geschoten! (Om over de andere 2 maar te zwijgen)! Ik vind het van de zotte om te horen dat er door die separatisten met wapens de onderzoekers in de weg gelopen worden, terwijl ze er alleen maar zijn om de oorzaak te achterhalen, enigste reden die ik kan bedenken dat ze zo weinig toelaten is dat ze iets te verbergen hebben! En nu Poetin iets kan doen door de door hem opgejutte groepen aan te spreken toont hij zijn *piep* niet!
    Ze hadden al veel eerder harder in moeten grijpen, nu zijn er mensen vermoord die er niks mee te maken hadden!

20. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Rutte heeft benoemd geen troepen er heen te sturen. Hij wil ook geen oorlog waar (nog meer onschuldige) slachtoffers vallen. Ik snap dat veel mensen dat als optie zien, maar ik niet. Ik wil ook geen oorlog met dat soort landen. Ik wil niet dagelijks hoeven vrezen voor mijn leven en dat van mijn gezin. Ik denk ook niet dat dat is wat de meeste mensen willen.
    Onderzoek op de plek zal nog weinig zin hebben, er is zoveel gerotzooid, gestolen en versleept.. Als we de mensen eerst maar terug krijgen.. Ik hoop echt op een normale manier.. Oorlog is de oplossing ook niet. Militairen kunnen op andere manieren helpen.

Deel Deze Pagina