Vreselijk dat dit gebeurd. Collega van mijn man zou vandaag met Malaysia Airline vliegen, vanuit Amsterdam naar Indonesië. Maar hij weet niet of ze zouden overstappen ofzo. Akelig dichtbij. Maar voor de mensen die zeker weten dat hun familie / vrienden in dat vliegtuig zaten... Afschuwelijk. Ook dat je het zo moet horen, in het nieuws, via facebook. Echt verschrikkelijk. Niet alle vooruitgang is verbetering.
Echt verschrikkelijk. Wel heel erg dat er nu een ruzie ontstaat over naar wie de zwarte doos gaat. Als het naar Moskou gaat zullen we denk ik nooit de waarheid te weten komen.
Ja als die naar een bepaalde partij gaat heb je kans dat de echte waarheid nooit boven tafel komt. Snap wel dat er geprotesteerd wordt door Ukraine tegen het voornemen om het naar Moskou te sturen.
Dat zou je zeggen maar zoals ik het nu begrijp staat Moskou toch in de planning als directe bestemming vd zwarte doos.
Waarschijnlijk wordt het dus wel naar Moskou gestuurd. Hier kunnen de Oekraïense en Nederlandse autoriteiten niets aan doen omdat ze er simpelweg niet bij kunnen.
Echt geen woorden voor hoor. Ik lees berichten dat er al brokstukken zijn 'gestolen' door omwonenden in Oekraine. Al die paspoorten die circuleren op social media en al die foto's waar slachtoffers duidelijk op zichtbaar zijn. Waar is in vredesnaam ieders respect gebleven??? Echt ongelofelijk!
Heel erg maar waarom word er meteen gezegd dat de Russen het gedaan hebben? En ook om te zeggen dat het is neergehaald op 12 km hoogte? Apart..wel afschuwelijk voor alle overledenen.😰
Zoonlief heeft dit vliegtuig vanmorgen nog op t vliegveld zien staan. Opa en hij hadden oma weggebracht, notabene bij dezelfde gate maar dan ietsje later, toen hét vliegtuig weg was. Opa belde mij net dat J niet bij dat vliegtuig wilde kijken, maar naar de andere kant wilde. Ook hebben ze nog met een vrouw staan praten die dus iemand had weggebracht naar dat vliegtuig. Opa belde mij net, zo'n rare gewaarwording. J wilde weten wat de marechaussee deed, opa vertelde wat, J zegt 'maar er kan dus ook een bom aan boord zijn.' Bah, kriebels krijg ik er van..
Nee hoor Kabouter. Ik denk helaas hetzelfde. Morgen ga ik bloemen neerleggen bij de Maleise ambassade.
Misschien hierom... 19:35 uur Neergestort of neergehaald? De Oekraïense premier zegt dat hij het neerstorten van het toestel laat onderzoeken en dat zijn militairen niet op doelen in de lucht hebben geschoten. Volgens correspondent David-Jan Godfroid is er een bericht op een Russische sociaal medium van de militaire leider van de separatisten waarin hij trots meldt dat de separatisten een Oekraïens legervliegtuig uit de lucht hebben geschoten. Dat bericht werd rond het tijdstip dat het vliegtuig van de radar verdween getwitterd. Lees hier meer
Nee ik voel het ook. Hoewel ik hoop dat Nederland zich hierbuiten houdt, hoe oneerlijk en niet logisch dat ook klinkt.
Ik denk/ hoop dat het wel verschil maakt of dit vliegtuig bewust is neergeschoten of dat ze het verkeerde vliegtuig hebben neergeschoten..
Dat zou voor mij echt geen verschil maken. Ik vind het hoe dan ook vreselijk dat dit is gebeurd, of het nou een fout is of niet. Waar zijn ze mee bezig???