Hier is het nog stil.... ik heb net verhalen van nabestaanden voorgelezen aan mijn kinderen. Ze waren erg onder de indruk. Vandaag een dagje zwembad gepland. Voelt bijna ongepast om plezier te maken op zo'n dag. Mijn vader is ook dood in een vliegtuig naar Nederland gekomen. Dat is al jaren geleden maar ik voel de pijn die de nabestaanden vandaag voelen
Ik had toch een vlag, die hangt nu aan de gevel van het huis. Niet halfstok zoals het hoort, want ik heb geen stok. Maar dat zal toch niet uitmaken denk ik?
Nee het is toch de gedachte erachter die belangrijk is? Ik heb geen vlag maar steek een kaars aan. Dat ziet niemand maar dat is niet belangrijk.
Zo dacht ik ook. Ik dacht ook dat ik geen vlag had, toen schoot me ineens te binnen dat mijn dochter nog een vlag had liggen. Ik hoop alleen dat ie blijft hangen, want hij wappert nogal.
Dat is een mooi gebaar, weet je leven en dood gaat vaak zo vlak langs elkaar, hier voelt het ook ongepast om wat leuks te doen maar eerlijk zelfs op de sterfdag van mijn moeder heb ik nog kunnen lachen om mijn kinderen (dan wel als een boer met kiespijn maar toch) het leven eren is ook een manier om stil te staan... Ik heb geen vlag maar heb op diverse manieren toch op mijn manier mijn eer betoont, ik heb een wit roosje staan hier met kaarsje erbij en ook een wit roosje op al mijn social media gezet.. Er gaat vandaag geen minuut voorbij zonder dat ik eraan denk dat telt dan maar het meeste..
Wij gaan ook zwemmen en dat voelt heel dubbel. We staan er wel bij stil en gaan zeker een minuut stilte houden. Fijn dat de eerste slachtoffers thuis komen maar wat ongelooflijk heftig voor de nabestaanden. Mijn hart gaat uit naar iedereen die op welke manier dan ook verbonden is met de slachtoffers.
Het schijnt trouwens dat dat gedicht nep is... Weet iemand daar meer van? Zou wel heel triest zijn als iemand zóiets verzint.
Dank je wel voor het verwijderen. Wij hebben geen vlag nara in gedachten zijn we vandaag bij de nabestaanden van de slachtoffers. Het blijft onwerkelijk dat dit is gebeurt. Vanuit de gemeente kwam vandaag al het bericht dat vanmiddag om 16.00 alle kerkklokken gaan luiden en er aansluitend een minuut stilte wordt gehouden.
Waarom? Dat werd al eerder geschreven in dit topic, maar dat snap ik niet zo.. Het is een prachtig gedicht, maakt dat mensen zich nog meer kunnen inleven, zich voorstellen hoe het moet voelen.. Ik denk dat er weinig moeders zijn die, na het overlijden van hun kind, binnen een dag even zoiets op papier zetten.. Er zijn misschien wél heel veel moeders die zich hierin kunnen vinden op dit moment..
Dat van die moeder bedoel jij? Zelfs als het niet echt gebeurd is (wat ik niet weet) is de manier waarop het omschreven wordt misschien wel herkenning voor de nabestaanden. Iedereen heeft natuurlijk een laatste moment met een van de overledenen.
Ik vind het zo enorm laf en respectloos dat er na de ramp sieraden en nog wat dingen zijn gestolen van de omgekomen passagiers.. BAH Ik kan daar zo boos om worden! Zo, dat is eruit..
Pff ik ben er zo mee bezig, zondag al wat betaald via marktplaats en ze reageert niet meer, en zelfs dan denk ik zou ze iemand kennen die is omgekomen? pff kan niet eens normaal nadenken.