Vliegtuig uit Amsterdam neergeschoten in oekraine

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door MZS, 17 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

En des te erger vind ik het nu dat het allemaal nog onbekenden zijn...voor de nabestaanden die dit bekijken..kan zomaar jouw kind, kleinkind, broer, zus etc zijn die daarin ligt maar je weet het niet.

2. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ook ik kijk NOS... Vreselijk.
    Maar wat ben ik dan trots op ons landje, dat dit zo mooi en respectvol is geregeld.
    Ik krijg er echt kippenvel van...

3. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Ik krijg ook steeds fotootjes te zien via app van een nabestaande die daar nu zit. Wachtend op haar zus, zwager en neefje. Bij de eerste kist die naar buiten kwam klonk er een flink gehuil. Dat kon je dus ook horen op tv en bleek dus zo te zijn.

4. Nala89

Nala89 Bekend lid

3 feb 2014
    687
    0
    0

Te heftig. Weet niet wat ik zeggen moet :(

5. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Ik denk dat je het zo moet zien, dat dit het symbolische begin is van de identificatie die de nabestaanden hun geliefden teruggeeft.

6. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Ik kijk ook nos, krijg er steeds tranen van in mijn ogen. :(

7. JongeMama22

JongeMama22 Niet meer actief

Ik krijg er een brok van in mijn keel.

8. Logan

Logan Niet meer actief

Ja dat lijkt mij ook. Wat moet het voor hun nu moeilijk zijn.

9. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Ik vind het mooi om te zien dat de slachtoffers nu met zo ontzettend veel respect behandeld worden! Ik vraag me alleen wel af wat die witte stickertjes betekenen die aan de zijkant zitten. Want in NL werden ze toch pas geidentificeerd?

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.789
    18.971
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Er is daar al een begin gemaakt met de identificatie. Ik neem aan dat in ieder geval elk lichaam al een code heeft gekregen ofzo.

11. Ook heel veel respect voor de mensen die de kisten dragen.. Ze zullen er ongetwijfeld trainingen voor gehad hebben en het zal vast bij het werk horen, maar tjee..

12. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Volgens mij is dat om ze een registratie nummer te geven :)

13. KimK

KimK Niet meer actief

Wat een ontzettend respectvolle overdracht van de kisten met lichamen. Ook erg goed dat het Koningspaar hierbij is. Mooi gebaar voor de overledenen en de nabestaanden.

14. Jah alle slachtoffers, die ze gevonden hebben tenminste, die komen naar Nederland. De volledige identificatie gebeurt hier. Ook van de buitenlandse slachtoffers.

Voor zover ik begrepen heb, weet geen van de nabestaanden, op dit moment of hun dierbare(n) nu in een van die kisten liggen.
    Maar ik kan me wel voorstellen dat je daar nu bij wilt zijn, als nabestaande, gewoon voor je gevoel.. Stel dat...

15. Logan

Logan Niet meer actief

Ik heb er echt respect voor. Net als degene die straks de lijken moeten identificeren en al het rot werk wat er bij komt kijken.

16. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.789
    18.971
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ja, inderdaad. En dan ook nog die hitte erbij en dan toch zo strak en professioneel. Het dragen van de kist is op zich geen 'training' hoor. Ze zullen vanochtend nog even 'geoefend' hebben, zowel het dragen als exact hoe (langs welke route) ze moeten lopen. Heftig. En inderdaad 'goed' dat dit zo gedaan wordt.

17. Reken maar dat die vannacht ook allemaal niet slapen.. Dit moet voor iedereen extreem heftig zijn..

18. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik zit echt te janken, zeer indrukwekkend.😪

Wat ik mij afvraag, liggen de kindjes ook in de grote kisten? 😞

19. Nala89

Nala89 Bekend lid

3 feb 2014
    687
    0
    0
    + 1000000

20. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Nee denk niet dat dit onderdeel vd training is. Maar ze moeten wel vaker dingen dragen en zo moeilijk is het niet. Er staat ook niet voor niks nog een extra man achter voor de aanweizingen.

Wat moeten die mensen het ook warm hebben daar. Strak in hun donkere pak en vol in de zon.

Deel Deze Pagina