En des te erger vind ik het nu dat het allemaal nog onbekenden zijn...voor de nabestaanden die dit bekijken..kan zomaar jouw kind, kleinkind, broer, zus etc zijn die daarin ligt maar je weet het niet.
Ook ik kijk NOS... Vreselijk. Maar wat ben ik dan trots op ons landje, dat dit zo mooi en respectvol is geregeld. Ik krijg er echt kippenvel van...
Ik krijg ook steeds fotootjes te zien via app van een nabestaande die daar nu zit. Wachtend op haar zus, zwager en neefje. Bij de eerste kist die naar buiten kwam klonk er een flink gehuil. Dat kon je dus ook horen op tv en bleek dus zo te zijn.
Ik denk dat je het zo moet zien, dat dit het symbolische begin is van de identificatie die de nabestaanden hun geliefden teruggeeft.
Ik vind het mooi om te zien dat de slachtoffers nu met zo ontzettend veel respect behandeld worden! Ik vraag me alleen wel af wat die witte stickertjes betekenen die aan de zijkant zitten. Want in NL werden ze toch pas geidentificeerd?
Er is daar al een begin gemaakt met de identificatie. Ik neem aan dat in ieder geval elk lichaam al een code heeft gekregen ofzo.
Ook heel veel respect voor de mensen die de kisten dragen.. Ze zullen er ongetwijfeld trainingen voor gehad hebben en het zal vast bij het werk horen, maar tjee..
Wat een ontzettend respectvolle overdracht van de kisten met lichamen. Ook erg goed dat het Koningspaar hierbij is. Mooi gebaar voor de overledenen en de nabestaanden.
Jah alle slachtoffers, die ze gevonden hebben tenminste, die komen naar Nederland. De volledige identificatie gebeurt hier. Ook van de buitenlandse slachtoffers. Voor zover ik begrepen heb, weet geen van de nabestaanden, op dit moment of hun dierbare(n) nu in een van die kisten liggen. Maar ik kan me wel voorstellen dat je daar nu bij wilt zijn, als nabestaande, gewoon voor je gevoel.. Stel dat...
Ik heb er echt respect voor. Net als degene die straks de lijken moeten identificeren en al het rot werk wat er bij komt kijken.
Ja, inderdaad. En dan ook nog die hitte erbij en dan toch zo strak en professioneel. Het dragen van de kist is op zich geen 'training' hoor. Ze zullen vanochtend nog even 'geoefend' hebben, zowel het dragen als exact hoe (langs welke route) ze moeten lopen. Heftig. En inderdaad 'goed' dat dit zo gedaan wordt.
Ik zit echt te janken, zeer indrukwekkend.😪 Wat ik mij afvraag, liggen de kindjes ook in de grote kisten? 😞
Nee denk niet dat dit onderdeel vd training is. Maar ze moeten wel vaker dingen dragen en zo moeilijk is het niet. Er staat ook niet voor niks nog een extra man achter voor de aanweizingen. Wat moeten die mensen het ook warm hebben daar. Strak in hun donkere pak en vol in de zon.