Ik denk ook dat, als er kleine kistjes tussen hadden gezeten, veel meer mensen compleet ingestort waren, omdat het toch iets weggeeft en je nóg meer het gevoel kunt hebben dat jouw dierbare erin ligt.. Denk dat het heel goed is om het nu anoniem te houden.
De woorden van jullie hierboven zocht ik. Ik wist niet hoe ik het moest verwoorden maar anonimiteit staat voorop omdat er natuurlijk ook nabestaande bij staan. Och die arme lieve mensen... Wat een verdriet
Ja da's waar. Oh man, moet steeds weer aan dat baby'tje moederziel alleen dood in dat veld denken en die ligt dan in één van die (megagrote) kisten. Ik zou idd helemaal gek worden als nabestaande! 😭
Jeetje zelfs met het merk vd rouwwagens is rekening gehouden hoe ze die bij elkaar zetten. Het zijn kleine dingen maar oh wat mooi. Die codes hebben denk ik temaken met registratie. Misschien is voor een deel bekend welke lichamen wanneer zijn gevonden, wanneer ze in welke wagon zijn neergelegd. Die registratie is van belang om zo een compleet beeld te krijgen.
Ik kan het niet meer drooghouden. Wat een verdriet, wat een tranen. Al die kisten.. Niet wetende wie erin ligt. Niet wetende of geliefde bij elkaar zullen zijn, kindjes bij hun papa's en mama's.. Het maakt me misselijk.. Ik bedacht me net ook, dat de kindjes nieteens begraven of gecremeerd kunnen worden, met hun favoriete knuffel bij zich.
Die mannen moeten toch ook voelen dat er een (klein) kindje/baby in de kist ligt? Lijkt me vreselijk om je gezicht dan in de plooi te houden en niet kapot te gaan.... Ik zou echt geen stap kunnen zetten denk ik
Gadver dat had ik me nog niet eens bedacht ik zie de hele tijd het beeld voor me van een jonge moeder met haar baby op schoot.. Die zo naar beneden stort en d'r kindje niet meer kan beschermen. Ik hoop maar dat ze samen begraven worden
Sorry de laatste keer dat ik gevlogen heb zat ik ook naast de vleugel en ik kan me dat beeld van de baby niet loslaten. Krijg er tranen in m'n ogen van
Pff....ben blij als mijn kindjes straks weer thuis zijn na een dagje op pad met opa & oma. Bij dit soort dingen kan ik ze de hele tijd wel vasthouden en knuffelen!
Dit soort momenten schudden je altijd wel weer enorm wakker... Waar leef je voor.. Wat is belangrijk.. Zeg de dingen die je wil zeggen nu het nog kan.. Geniet....... Voor ons een moment van wakker schudden, voor hen is het te laat