Ik stond om 4 uur stil bij een kleine plaatselijke shell pomp. Tijdens de 1 minuut stilte kon de enigste tankende klant gewoon afrekenen. Terwijl er bij de Mac een A4 op hing dat ze tijdens de minuut stilte geen klanten zouden helpen.
Kippenvel en brok in mijn keel om het applaus tijdens de stoet met de lijkwagens op de snelweg. Dat vond ik heel indrukwekkend, om stil van te worden. Pffff wat is het toch allemaal vreselijk...
Het is erg indrukwekkend allemaal. Heb er heel veel aan gedacht de afgelopen dagen. Hoe zij de laatste minuten van hun leven beleefd hebben, daar wil ik niet eens aan denken. Te gruwelijk voor woorden. Vandaag zag ik de vliegtuigen over komen vliegen. Gewoonlijk kijk je daar niet naar, maar nu het idee dat naar overledenen in vervoerd worden, 'k kreeg wel even een brok in mijn keel.
Nederland staat even stil, letterlijk en figuurlijk.... Hoe mooi, en tegelijkertijd verschrikkelijk, om te zien dat ook de op de andere rijbaan iedereen stil gaat staan als de stoet voorbij komt. En al die mensen langs de snelweg... Wat een medeleven van iedereen, dat moet de nabestaanden ook goed doen, denk ik....
de stoet kwam hier net voorbij konden hem net zien maar man dan besef je ineens dat er echt een heleboel mensen overleden zijn, en dan was dit nog maar een gedeelte
Inderdaad! Het maakt het verlies niet minder maar wat lijkt het me "fijn" voor de nabestaanden om te weten dat heel Nederland zo meeleeft... Dat iedereen erbij stil staat. Lijkt me toch wat steun geven!
Op de lange termijn zeker. Ik vermoed dat veel nabestaanden nog in een soort roes/shock verkeren en alleen maar denken aan dat ze blij zijn dat de slachtoffers weer in nl zijn. Maar op den duur misschien pas na een jaar/aantal jaren dat ze heel blij zijn dat zo de laatste dienst is bewezen.
Ik woon echt dicht bij de karzene in Hilversum en vind zo gek idee dat ze zo hier zijn, is ook echt druk bij me in de buurt... Heftig allemaal hoor....
Jeetje, al die mensen langs de kant... Vind het wel apart dat iedereen met telefoontjes alles staat te filmen......
Zal mij eerder benieuwen hoeveel daarvan een selfie gemaakt hebben en die straks vrolijk op internet zetten. Ik hoop dat ze die mensen heel hard aan gaan pakken.
Heb net heel even gekeken en snapte inderdaad niet dat mensen er met grote camera's staan om foto's te maken, lijkt me dat als je daar staat je daar uit respect en eerbetoon staat en het geen dagje uit is waar je foto's van moet maken, dat zou in mij niet eens opkomen.
Ik snap het wel, aan de ene kant.. Want afgezien hoe verschrikkelijk het is, is het ook indrukwekkend om zo'n stoet met 40 auto's te zien.. Maar ik vind foto's en filmpjes maken toch een beetje 'respectloos' ofzo.. Alsof je er trots op moet zijn dat je dit gezien hebt.
Als ik er dan zou staan (wat veel te ver is) zou ik niet gaan filmen of foto's maken. Die staan er na afloop wel genoeg op internet, en uitzending gemist. Maar man, wat indrukwekkend... pfoe
Ik vind het ook niet uitzien, het is zo'n mooie, respectvolle stoet en dan staat 50 procent met de mobiel voor de neus.