Vliegtuig uit Amsterdam neergeschoten in oekraine

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door MZS, 17 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bailief

Bailief Niet meer actief

Volgens mij was dit bedoeld voor alle nabestaanden aangezien niemand weet wie er in de kisten liggen. Ik dacht wel gehoord te hebben dat ze de ceremonie elke keer precies weer zo doen met de militairen die een kist dragen, stilte en de stoet.

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw

Klopt. Zo heb ik het ook begrepen. Alleen de vertegenwoordigers zouden misschien niet hetzelfde zijn als vandaag.

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.962
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Vlinder: Ik zie dat anders. De slachtoffers zijn nu nog anoniem. Je kunt dus niet zeggen "Klaasje wel en Pietje niet." Dit is -in mijn ogen- een eerbetoon aan alle slachtoffers en een steunbetuiging aan alle nabestaanden.
    De andere slachtoffers zullen met dezelfde ceremonie ontvangen worden. De taptoe, minuut stilte, dragers etc. En er zullen ook steeds vertegenwoordigers en (als ze dat willen) nabestaanden aanwezig zijn. Maar ik denk dat een hoop van de mensen die er nu bij waren, gewoon ook niet elke keer daar kunnen zijn. We hebben sowieso al gezien dat premier Rutte en minister Timmermans toch echt wel hun handen vol gehad hebben, de laatste dagen. En zij zijn nog lang niet klaar hiermee.

En hoe goed ik het ook vond dat dit vandaag met heel Nederland samen 'gedeeld' werd: minder 'belangrijke' mensen op die plek, betekent ook minder (media-)aandacht. En dat geeft hopelijk ook wat meer rust voor de nabestaanden en misschien meer 'bewegingsvrijheid' als het ware.

4. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ik ook:(
    Iedere dag laat ik wel stiekem een traan,even erbij stil staan.
    We waten vandaag in een "heilig" plaatsje kaarsjes aansteken,ik kon mijn tranen daar niet bedwingen toen ik de kaarsjes aanstak!:(

5. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Dat zei Aleve25 hier gisteren toch ook op ZP (volgens mij is ze trouwens verwijdered nu) dat het Nederlandse volk zo schijnheilig is of zoiets dat we hier om rouwen terwijl in andere landen óók kinderen en mensen dood gaan in Palestina. Dat is toch geen vergelijk en bovendien maakt dat dit niet minder erg. ;) Dus er zijn écht mensen die er in mijn ogen zieke denkbeelden op na houden wat dat betreft.

6. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik zat daarnet op CNN te kijken. Zelfs Anderson Cooper had tranen in zijn ogen. :)

Wanneer de nabestaanden foto's maken of aan het filmen zijn kan ik mij dat wel voorstellen. Dat wildvreemden langs de weg hun mobieltjes tevoorschijn halen vind ik ook respectloos inderdaad.

Maar al met al een zeer mooie respectvolle ceremonie. Ik hoop dat de nabestaanden hier na de hel van de beelden uit de Oekraïne toch nog een heel klein beetje troost uit kunnen putten.

7. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik heb dat verdrietige gevoel ook! Lig al zo'n beetje de hele nacht wakker.

Hier in de buurt waren een paar gestoorden die knoerthard hardcore gingen draaien. Wij en ook onze buren vonden het respectloos! In feite is het een ver van ons bed show. Wij kenden gelukkig zelf niemand, maar een beetje respect tonen op een dag als deze (gisteren) vind ik wel op z'n plaats! Dat Palestina gedoe vind ik ook respectloos. Dat is ook erg, maar deze vliegramp raakt mij meer. Ik realiseer mij dat de kans dat er wel een bekende in het vliegtuig had gezeten heel groot was! Wat ik wel mooi vond zijn de kaarsjes op de trap bij Snowworld. Had zelf willen gaan maar het was al veel te laat voor onze dochter. Ook had iemand in de wijk twee wensballonnen opgelaten. Prachtig om te zien. Ik hoop dat ik zo alsnog slaap....

8. Rinskeeeeh

Rinskeeeeh Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.246
    0
    0
    Amersfoort
    Ik hoorde net dat er vandaag weer 74 lichamen naar Nederland komen en dat die hetzelfde worden ontvangen als de 40 lichamen van gisteren.
    Rond 16.00 uur in Eindhoven, weer 1 minuut stilte, weer trompetgeluid, weer eerbetoon, weer nabestaanden erbij, weer de kisten zorgvol en respectvol de lijkwagens in en weer een tocht naar Hilversum waarbij de snelwegen worden afgezet.
    Dat vind ik wel zo netjes, want elk slachtoffer verdient respect! ;)

Ik vind dat Nederland het heel netjes en goed aanpakt allemaal.
    Lijkt me vreselijk voor de nabestaanden. Die weten niet wanneer hun dierbaren nou aankomt... En of die uberhaupt al een kist hebben..
    Bij elke aankomst van de vliegtuigen, KAN de dierbare er bij zitten, maar misschien ook niet... Misschien ligt hij/zij ook nog respectloos in het veld.. VRESELIJK slopend lijkt me dat :(

9. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Waarom trouwens maar één dag van nationale rouw? :( Wat mij betreft had het vandaag en morgen óók mogen zijn totdat alle lichamen weer in NL zijn.

10. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ja vind ik ook. Het voelt een beetje alsof het dan minder ertoe doet. Is niet zo, maar voelt een beetje zo.

Ik kan er nog steeds niet bij wat er gebeurd is, maar 500 meter achter ons staat het huis van een gezin waar nog 1 jongen over is. Hij ging als enige niet mee. En mijn collega die drie weken geleden bij ons is weggegaan had ook directe familie in dat vliegtuig zitten :(:x

11. Logan

Logan Niet meer actief

Bij ons in de buurt ook een gezin wat een zoon thuis had gelaten. . Vreselijk :(

12. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Al die arme weeskinderen nu.......hartverscheurend. :(

13. Harrinda

Harrinda Niet meer actief

Heel die ceremonie, die slachtoffers en nabestaanden zijn het zo waard. Ik ken niemand, maar kan me (gelukkig) ook helemaal niet voorstellen hoe wanhopig en afschuwelijk het moet voelen als je hoort dat je geliefde 48 uur!!! daar gelegen heeft... en dat je hoort dat er gesleept wordt met lichamen... Verder nu de onzekerheid... want je weet nu helemaal niet of je geliefden terug zijn, niet alle slachtoffers zijn gevonden. Hele gezinnen weg, en die jongens, onpeilbaar verdriet, levens voorgoed veranderd. Ik ken niemand, en ook deze dag zal voor mij straks een herrinnering zijn, tot ik wel iemand tegenkom die groot verlies gehad heeft, al die rouw... Moet ook denken aan het vliegtuig dat verdwenen is, daar zijn ook nog families in rouw...
    Voor nabestaanden die nu al zoveel verdriet hebben en het niet kunnen dragen, ze zijn er nog lang niet, wat een verdriet zal nog komen, en dan het 'inleven' van het gemis... iedere dag wachten op een telefoontje hopend dat je geliefden geindentificeerd zijn... niet te bevatten...

14. mamabri

mamabri Niet meer actief

daarom hangt mijn vlag nog steeds......:(

15. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Er zijn echt gestoorde mensen in dit land... Ik zag gister in de rij namen van de doden een naam die me bekend voorkwam, dus ik ging dat meisje googlen. Toen kwam ik op een website van ene martin vrijland, die beweerde dat dat meisje niet bestond. Geschokt ging ik verder lezen. Nou, wat ik daar las vond ik nog angstaanjagender dan waar het hier eerder ging over lijken etc. Niet dat ik geloof wat hij beweert. Integendeel. Maar het feit dat iemand zulke dingen mag zeggen en nog blijkbaar een hele groep volgelingen heeft ook. Is er dan geen grens aan persvrijheid??
    Die groep mensen onder leiding van die creep die ik net noemde beweert dat er geen mensen in dat vliegtuig zaten, dat de hele boel een vooropgezet plan was, en zelfs dat de lichamen die je ziet liggen dummypoppen zijn.
    Ik hoop met heel mijn hart dat nabestaanden zulke bizarre onzin nooit te horen krijgen. Ik heb gewoon uit boosheid slecht geslapen vannacht.

Kun je zo iemand nergens aangeven of zo?

16. Logan

Logan Niet meer actief

Ik heb het opgezocht. Ziek dat hij die jongen zo opnaaid!

17. Alf

Alf Niet meer actief

BB Dat is toch ook die malloot met die perstoestand rondom Prins Friso?
    Die heeft ergens een flink steekje los..

18. Logan

Logan Niet meer actief

En zijn Facebook staat vol idiote artikelen:$

19. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Er zijn helaas hele volksstammen die in dit soort van complottheorieën geloven. De aanslag vd twin towers is door de USA zelf gedaan, prince George zou niet van Kate middleton zijn maar een draagmoeders. En suri cruise is ook niet van Tom maar van die gekke secte leider.

Die Martin vrijland kunnen ze helaas niet verbieden maar we kunnen hem wel negeren. Want zo lang die mafkees aandacht krijgt gaat hij elke keer een stapje verder.

20. Angeliekie

Angeliekie Bekend lid

29 apr 2013
    520
    8
    18

Deel Deze Pagina