Binnenkort wordt mijn kleine man alweer 1 jaar. Ik zit nogal met een dilemma wat betreft de tijd en dag waarop ik zijn kinderfeestje houdt. Hij is jarig op Hemelvaartsdag. Een paar moeders die ik sprak gaven me al de tip om het die week daarna als alle oudere kinderen op school zitten en vaders aan het werk zijn op dinsdagochtend bijvoorbeeld te doen. Maar hij slaapt normaal gesproken 's ochtends altijd heerlijk van 10 tot half 12 ongeveer. Tegen 10 uur is hij echt moe. Het druist dus nogal tegen mijn gevoel in om het 's ochtends rond 10 uur te gaan plannen, ik ben er altijd nogal van om hem lekker in z'n ritme te laten en niet onnodig wakker te maken of te houden. Mijn ervaring is dat hij daar flink chagrijnig en uiteindelijk overstuur van raakt. Niet echt leuk op zijn eigen feestje natuurlijk Dan zou je zeggen: Probleem opgelost als je het 's middags van 3-5 uur doet bijv. Maar.. Ik heb 4 schoonzussen en 4 vriendinnen met baby's, dreumessen en peuters die ik graag uit wil nodigen en waarvan ik denk dat hij later ook met hun kinderen zal spelen. Probleem is dat het gros van die moeders bijna allemaal 1 tot 4 oudere kinderen heeft, die al op school zitten en 's ochtends dus niet meekomen maar 's middags wel denk ik.. En op Hemelvaartsdag waarschijnlijk de vaders ook. Dat wordt qua ruimte krap en qua drukte vind ik het ook niet echt wenselijk voor zowel mijn zoontje als mezelf voor een eerste kinderverjaardag. Ik kom dan inclusief kinderen en vaders op 50 personen Heeft iemand nog een lumineus idee? Of moet ik gewoon kiezen tussen óf heel veel drukte óf een vermoeide jarige..? Ja, ik doe vast te moeilijk maar zit er al even over te denken en ik kan eigenlijk gewoon niks bedenken waar ik geen groot nadeel aan vind zitten.. Dus wie weet, jullie misschien?
Oh en op Hemelvaartsdag of die dag erna, wanneer veel kinderen en mannen ook vrij zijn, gewoon domweg alleen de kleintjes met hun moeder uitnodigen leek me wel erg onaardig voor de rest van hun gezin, zeker op een feestdag of niet?
Kan je het de dag zelf niet voor familie vieren (inclusief vaders en kinderen, vaders niet uitnodigen vind ik echt heel raar ), en de dag erna voor vrienden? En dan van 13 tot 16 ofzo? Wij vieren het vaak de hele dag, loopt altijd wel los. Hier hebben ze toen ze 1 werden helemaal niet geslapen overdag, terwijl ze normaal altijd sliepen van 13 tot 16.
Ik heb echt een bloedhekel aan een eindtijd op een verjaardag. Op dinsdagochtend vind ik al helemaal gek. Wij vieren het op een zaterdag vanaf 15.00. Rond half 4 taart en om 17.00 gaat lekker de bbq aan. Wie blijft die blijft en wie niet gaat lekker naar huis. L. Kan gewoon op tijd naar bed en de mensen die er dan nog zijn, hebben wij het dna gezellig mee
Ik denk dat je misschien even terug naar de basis moet het is de eerste verjaardag van je kindje. Doel van het feestje is om hem een leuke dag te bezorgen. Niet om het alle overige mensen naar de zin te maken en na te denken over wat hun wel of niet goed uitkomt. Dus ik zou zeggen: feestje na zijn slaapje doen en beperkt mensen uitnodigen (misschien zeggen er al een paar af omdat de tijd hun niet schikt: prima! Halen ze de taart wel een keer in) zodat je zelf ook van de dag kunt genieten. Ik heb zelf ook een kleinschalige eerste verjaardag gehouden, was heerlijk!
Haha ja ik vond zelf dinsdagochtend ook niet echt een leuk, gezellig idee en ook erg lang na z'n daadwerkelijke verjaardag maar wel een tactische oplossing om het klein te houden. Die van familie en vrienden gescheiden vind ik een goeie! Dat ik daar zelf niet op gekomen ben Ja dat 3-5 uur was meer een indicatie, niet dat ik dat op het kaartje ga zetten, voor mijn part bestellen we friet (hebben geen BBQ) en eten ze mee, daar doe ik niet moeilijk over hoor.
Ja daar heb je gelijk in, ik wil het altijd graag iedereen naar hun zin maken maar het gaat inderdaad om een leuke dag voor mijn zoontje.
Wij doen het feestje ook na zijn slaapje maar wel iedereen tegelijk. Hier komen er wel heel veel mensen maar daar heeft hij geen last van. Je bent zo druk al je jezelf maakt
Wij hebben hier de feestjes altijd van 13.00 gehouden, wilde het feestvarkens naar bed dan ging deze naar bed en hadden de mensen ff pech. Dit melde ik ook bij de uitnodiging en dit is nooit een probleem geweest. O en bij ons word gewoon het volledige gezin uitgenodigd, oudere kindjes of niet...
Helemaal mee eens! Wij hebben de verjaardag in twee gevierd. Voor onze kleine was het precies goed zo. Hij had het enorm naar zijn zin en was doodop aan het einde van de middag. Wij hebben zijn feestje van 13:00-16:00 gedaan. De kleine ging om 15:30 uur naar bed. Het loopt altijd wat uit. Iedereen waa weg om 17:00. Heerlijk zo! Moet ik ook eerlijk zeggen dat ik een bloedhekel heb aan een ruimte met veel mensen. Dus een grote verjaardag. Dit zal ook vast hebben meegespeeld Meid, doe wat je kindje aan kan. Daar gaat het om.
Wij hebben het van 15:00 tot 19:00 gedaan. Met eten dus, maar wel duidelijk dat de kleine daarna gewoon naar bed gaat. En wel met eindtijd, om te voorkomen dat mensen pas om 18:00 aankomen (want dat gebeurt hier als we alleen een begintijd noemen ). Toen iedereen kwam, lag ze nog in bed. Voor haar duurde het dus niet zo lang, maar ze kan ook slecht tegen veel prikkels. We hebben trwns ook beperkt mensen uitgenodigd hoor, als het weer slecht is zit een woonkamer snel vol! Ik zou je gevoel volgen, jij weet het beste hoe je zoontje in elkaar zit en wat hij wel/niet trekt. En wat de rest daarvan vindt, tsja....
Gewoon vanaf 3 uur en alleen familie en vrienden waar je close mee bent. Dan is het fijn voor je kind want hij kent deze mensen en lekker rustig.
Dit dus Onze jongste wordt in juni 1 jaar. Wij vieren het 2de pinsterdag omdat dan iedereen kan die we er graag bij hebben. En dan heb ik het over opa/oma, tante en 4 kinderen en zijn 3 zussen en papa/mama. Dat vind ik druk zat. En zijn juist de mensen die het dolste op hem zijn. Wij doen vanaf 14 uur, dan wordt hij meestal wakker. Wordt hij later wakker ook prima. Dan gaan we aan de taart en waarschijnlijk later aan de bbq. Zl gaat gewoon naar bed als hij moe is.
Hier op een zaterdag gedaan, de hele dag door. Familie kwam 's ochtends rond 11:00 voor de koffie en gebak en mijn zoontje ging rond 12:30 naar bed en toen ging ook iedereen weg. en om15:30 kwamen vrienden ook met hun baby's en kinderen en die mochten dan blijven eten. Ik had zelf tomaten en groentesoep gemaakt. Ik had geen eindtijd, bij ons in het altijd een inloophuis. iedereen is welkom. Mijn zoontje ging gewoon om 19:00 slapen en sommige vrienden gingen daarna weg & andere legde hun kindjes boven te slapen en gingen wij verder. De laatste mensen gingen pas om 00:00 weg. Ik vond het een drukke maar zeker geslaagde dag. Ik hoor nu nog van mensen dat ze het super gezellig vonden. Mijn zoontje heeft het ook super naar zijn zin gehad met de andere kindjes en sliep om 19:00 ook meteen.
De eerste verjaardag van de oudste hebben we gewoon in het weekend gevierd. Vanaf 13 uur. Hij sliep toen ook nog van 10 tot 12 en van 15 tot 17 uur. Zij tweede slaapje deed hij die dag ook gewoon. Het meeste bezoek bleef gewoon. We zorgen altijd voor broodjes frikandel/kroket zodat bezoek wat te eten heeft Tweede verjaardag hebben we vanaf 15 uur gedaan omdat zl nog 1x slaapt.
Zo gaat het hier ook! Altijd hele drukke verjaardagen, met veel genodigden. Maar super gezellig. Laatsten gaan vaak pas snachts weg
Dat heb ik dus ook met een eindtijd op een verjaardag, vind ik altijd zo gek. Alsof de hele verjaardag een verplichting is ofzo? Hier toen ze zo klein waren vanaf 15 uur (tegenwoordig meestal 14 uur). Heb s avonds altijd eten voor iedereen en ik legde mijn kindjes gewoon op bed wanneer ze moe waren.
O ja alleen de moeders met de kleinste kinderen uitnodigen vind ik zelfs wel onbeschoft. Wij zouden dan niet komen iig.