Hoi allemaal, ik weet dat er onwijs veel van dit soort vragen gesteld worden, maar het leek me toch makkelijk om even een eigen topic aan te maken. Wij willen in augustus of september op vakantie met onze, nu nog in de buik, dochter. Ze zal over 2 weken geboren worden, en zal dus in augustus 4 maanden oud zijn. Eerst zouden we met de auto op pad gaan, maar onze voorkeur gaat toch uit naar vliegen. We willen graag zo'n 8 dagen (kan langer/korter) weg met z'n drietjes naar een warme bestemming. Afgelopen zomer zijn we naar Zakynthos geweest, een Grieks eiland. Dat was echt genieten, heerlijk relaxed, lekker eten, prachtige stranden, leuke mensen en een geweldige, maar vooral schone accomodatie. Verder willen we graag: - niet langer dan 3/3,5 uur vliegen en ook geen lange transfer - het moet kindvriendelijk zijn - zandstranden - er moet een leuk dorpje/stadje zijn - niet al te toeristisch (vorige vakantie zaten we tussen de Engelsen) - liefst een zwembad bij het hotel - GEEN all in concept Weten jullie leuke landen/streken/plekjes om naar toe te gaan, of zelfs een leuke accomodatie? Mag een appartementje zijn, maar ook gewoon een hotel.
Peloponnesos (gialova) Griekenland via eliza was here, mooie zandstranden, prachtige oude plaatsen, weet niet hoe toeristisch het is in het hoofdseizoen, in het voorseizoen was het heel rustig. Ca 3 uur vliegen naar kalamata. Of misschien richting menorca dat voldoet grotendeels ook aan je wensen. Met zo'n kleintje zou je ook nog wat verder kunnen vliegen, omdat ze in het vliegtuig vaak toch nog wel slapen, maar dat moet je zelf natuurlijk ook fijn vinden. Je zou eliza was here ook kunnen bellen/mailen met de vragen die je hier stelt, dan hebben ze vast een leuke bestemming voor je.
Ik zal eens kijken bij Eliza was here, vind dat een hele leuke reisorganisatie. Ik vind het geen probleem om wat langer te vliegen, maar aangezien ik zelf niet zo van lange vluchten hou, en dit ons eerste kindje is, vind ik het allemaal best spannend om met haar op vakantie te gaan. Vandaar dat ik een niet te lange reistijd wil. Bedankt voor je reactie!
Mallorca is kort bij, goed betaalbaar en super kindvriendelijk. Mijdt la palma en zoek de andere kant van het eiland op! Mennorca is stuk prijziger maar voldoet verder ook goed aan je voorwaarden!