Een lang weekend weg red ik prima met handbagage, ook met de kinderen. Maar dan wel met behulp van vacuüm bags. En dan te bedenken dat ik ook minstens 3 paar schoenen mee neem tijden zo'n weekend weg.
Kijk dan neem ik meestal maar 1 paar schoenen mee Vacuüm bags zijn trouwens wel een goede tip! Die ga ik van de zomer eens gebruiken in plaats van met mijn volle gewicht op zo'n koffer te gaan liggen om hem dicht te persen
Wat ik me altijd afvraag. Je hebt toch een stofzuiger nodig voor die bags? Lukt dat op de bestemming dan altijd om een stofzuiger te vinden die je kunt gebruiken? Anders krijg je het op de terugreis toch nooit meer in je koffer gepropt ...
Ik heb net geboekt. Met 2 volw en 2 kids van 11 en 9 heb ik drie koffers van 20 kili bijgeboekt. 4 vond ik teveel. 2 te weinig. Ik denk dat ik maar 1 handbagage meeneem
Nee ik heb van die bags waarvoor je geen stofzuiger nodig hebt. Het zijn net van die Ikea zip zakjes maar dan veel groter en steviger, je haalt de lucht eruit door ze op te rollen. Wel iets minder effect dan met een stofzuiger maar alsnog veel ruime besparing. Daarnaast gebruik ik ook wel travel cubes, ook erg ruimte besparend. Zo heb ik laatst 2 winterjassen gekocht en die paste buiten mijn 3 paar schoenen, gewone bagage en overige aankopen nog prima in mijn trolley. Als dat niet zou passen dan had ik ze gewoon over de jas die ik al aan had heen getrokken, maar dat leek mij wel wat warm.
Wij hadden 2p+baby 50 kilo ruimbagage bijgeboekt toen de baby 9mnd was. Incl 6kilo snorkelspul. Ik wilde ook niet slepen met handbagage en de baby. Ook gewoon luiers meenemen etc. Geen zin on me daar ter plaatse druk over te maken. Vergeet niet dat de baby geen handbagage heeft dus de luiertas is al iemands handbagage. Voor 3p+dreumes hadden we 100kilo bijgeboekt. Incl autostoeltje want dat was veel goedkoper dan daar huren (en veiliger gezien de vorige ervaringen). En ook potjes eten meegenomen omdat we daar in Portugal nogal tegenaan liepen dat het niet te krijgen was. We hadden veel speelgoed mee en zelfs een plastic fietsje. En met 2p zonder kind hebben we idd alleen handbagage gedaan (incl snorkelspul!), maar ik moet wel zeggen dat het passen en meten was en eigenlijk teveel. Gelukkig mocht ik wegens gevoelige medische apparatuur een extra stuk handbagage meenemen. Kon mooi mijn strandlaken etc gebruiken om het goed in te verpakken. Ik denk gewoon dat ik het mezelf het liefst zo makkelijk mogelijk maak. Als ik voor 1,- per kilo extra bagage mee mag nemen, dan ga ik niet in vakantietijd op zoek naar zonnebrand of babypotjes of de juiste shampoo. En ik wil graag mijn 2x2 strandlaken mee, een parasolletje, etc. Meestal gaat er ook 10kilo minder mee terug incl gekochte flessen drank op vakantie.