Vliegvakantie met 2 baby's toch wat vragen...

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door PenF, 12 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Aanstaande zaterdag vertrekken wij met onze 2 kinderen (5 maanden oud) richting Gran Canaria.
    Nu had ik nog even wat vragen mbt wat je mee mag nemen.

We willen gewoon 2 pakken voeding meenemen. Mag dit gewoon in je koffer? Of gaat dit in de handbagage?

Mijn zoon krijgt Zantac, kun je die medicijnen gewoon ook meenemen in de handbagage?

We nemen de kinderen met de draagzak mee, kinderwagen laten we sealen. Echter weegt onze kinderwagen met wandelwagen bakjes 17 kg. Per kind mag je 10 kg meenemen inclusief kinderwagen. Dus je mag nog 3kg meenemen voor 3 kinderen dan. Als we toch over die norm komen, moeten we dan gewoon bij betalen? Of kan een gedeelte dan gewoon echt niet mee?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

2. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Wat goed dat je ook op vakantie gaat met 2 kindjes! WIj vertrekken 8 aug met onze twin naar de Canarische eilanden!
    Ik lees even met je mee, want ik weet niet hoe het zit met bagage.
    Wij schaffen wel 2 lichtgewicht (los)buggy's aan (40 euro per stuk) zodat de kindjes tot aan de gate daarin kunnen zitten. Bij aankomst krijgen wij direct de buggy's.

Hoe doe je dat met voeding? Ik geloof dat je maximaal 100 ml water per kind in een fles mag meenemen. Melkpoeder mag je ook meenemen.

Hoe doe jij dat met de draagzak? Wij hebben die geen.
    Is dat een draagdoek zodat ze kunnen liggen en zitten? Ik hoor van sommige mensen dat een draagdoek geen zin heeft omdat de kindjes een gordel/tuigje oid om krijgen. Weet jij dat? Welke draagdoek neem je mee?

xx

3. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Wij hebben vorige maand gevlogen. Het is inderdaad dat je nog 3 kilo overhoud voor bagage als je kinderwagen 17 kilo weegt. Maar op een kilo of 2 zullen ze niet kijken. Voeding zou ik als handbagage meenemen. Scheelt toch weer in gewicht, plus wat als je koffer zoek raakt? Water kun je gewoon na de douane kopen of uit de kraan halen.
    In het vliegtuig hebben ze ook water voor je voeding, maar die is niet "steriel". Nu krijgt C. nooit gekookt water dus voor ons geen probleem.

Bij het stijgen en het landen moeten de kindjes op schoot in een riempje, de rest van de vlucht kan deze gewoon af.

Fijne vakantie!

4. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

toen wij op vakantie gingen naar turkije was zoonlief 8 maand.

toen ik vroeg hoe dat met de fles zat werd mij verteld dat ik niet meer dan 100 ml aan kokend water mee mocht nemen,

als ik 210 nodig had... mocht ik dus wel gewoon 210 meenemen maar dat moest dan wel in het flesje zitten en het mocht niet kokend zijn,

maarja daar hadden wij toch niets aan want zoonlief kreeg de fles pas halvewege de reis, dus we hebben in het vliegtuig water gevraagd en hebben dit voor ons opgewarmd ( let wel... vaak doen ze het in een pannetje kokend water en niet in magnetron dus even van te voren checken, dan weet je hoelaat je ongeveer de fles warm moet maken want via pannetje duurde het een half uurtje.)

het is indd zo dat je nog 3 kilo overhoudt, de wandelwagen valt onder de kilo's die je voor je kindje mee mag nemen,

wij hadden echter zelf niet zoveel nodig aan kleding om mee te nemen dus hebben veel van zoonlief bij ons in gedaan ( potjes fruit en groente,flesvoeding,en de luiers )

de zantac mag alleen mee als hij het ook werkelijk IN het vliegtuig nodig heeft, maarja dat kunnen hun niet controleren dus als jij zegt dat hij het nodig heeft in het vliegtuig terwijl het niet zo is mag het ook, maar hij moet daarvoor wel een medicijnpaspoort hebben volgens mij, maar die kun je zo bij de apotheek krijgen

5. p1982

p1982 Niet meer actief

bij transavia mag je maar 10 kilo meenemen voor 1 kind en daar moet de buggie nog van af dus je houdt 3 kilo over

6. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.186
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Buggy telt alleen mee in gewicht als hij op de band mee gaat met de koffers. Als de buggy mee gaat tot de gate telt hij NIET mee bij die 10kg.

7. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    Hoi,
    neem je niks anders mee dan de buggy?
    ik vraag dit omdat we ook gaan eind aug misschien is het dan wel handig als ik ook een buggy koop..

8. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Bedackt voor jullie antwoorden. Jammer dat we maar 3kg overhouden, maar ik vind een buggy nog geen goed plan.
    @Nikkie: Wij hebben een babybjorn, dus daar doen we zin in als we naar de gate lopen. In het vliegtuig zelf heeft dat niet echt nut, dus dan houden we ze gewoon op schoot.

9. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Oke, dan heeft voor ons een draagdoek niet zoveel zin.
    Wij nemen idd alleen de buggy mee. We hebben er speciaal 2 aangeschaft, zo'n lichtgewicht. Die mag mee tot aan de gate.

Ik moet nog wel kijken hoe ik dat doe met de voeding. Wat doen jullie?

Liefs Nikkie

10. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

dat is niet waar, tenminste niet bij transavia, wij hebben de buggy tot aan de gate meegenomen en hielden maar 3 kilo over dat we voor hem mee mochten nemen.

11. limegreen

limegreen Bekend lid

6 mei 2008
    892
    0
    0
    Als ik jou was zou ik er niet van uitgaan dat ze bij het uitstappen terug krijgt...
    Wat ze ook gezegt hebben op het reisburo of de maatschapij waar bij je geboekt hebt..
    het vliegveld waat je zal landen bepaald de regels en of ze wel of niet je buggy's er eerder voor je uit halen..

12. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    En dan zal ik je vertelen dat ons eigen land daar het ergste in is. zo vaak zijn er mensen die van af het vliegtuig een heel eind moeten lopen met hun kind in de armen. omdat de buggies op de band komen bij de kofers

13. Hester

Hester Niet meer actief

Toen onze zoon bijna 6 maanden was, gingen we naar Ijsland. Hij kreeg in het vliegtuig een 'kindermenu': een bordje, bakje yoghurt en een banaan! Haha! Dus neem zelf iets mee voor onderweg, want je weet niet of je kindje dat eten van het vliegtuig kan eten.

Verder hadden we een inklapbare buggy en een baby bjorn draagzak (incl cape, het was tot MIN 20 graden op excursies)
    en we kochten kleine fruitpotjes daar.

Luiers hadden we wel zelf bij ons.
    Veel plezier!

14. koala28

koala28 Niet meer actief

Bij ArkeFly telt de wagen niet mee in de kg als je 'm meeneemt tot aan de gate. Moet zeggen dat er niet alleen maar buggy's mee mochten naar de gate. Complete kinderwagens, zelfs tweelingwagens werden meegenomen naar de gate en dit mocht allemaal. Geen probleem.

Qua babyvoeding had ik kant en klare pakjes (4 stuks) bij me. Kon er gewoon mee door de bagagecheck. Ze halen ze er wel even uit om te kijken wat het is maar het is verder geen probleem. Ook had ik een fruithapje (glazen potje) mee en na controle mocht ik het ook meenemen. 1 pak voeding had ik in m'n koffer zitten.

15. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Mijn ervaring is dat je onbeperkt drinken/voeding mee mag nemen in het vliegtuig!

Ik zat de heen weg met 7 kilo overgewicht (bagage) en terug 6 incl. buggy. Maar geen haan die er naar kraaide. Vlucht zat wel helemaal volgeboekt, dus het was niet zo dat er extra ruimte over was!

Geniet ervan!

16. tulip

tulip Niet meer actief

#16 tulip, 18 jul 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 jul 2010
    qua voeding, wij zijn 2 weken terug gevlogen naar griekenland, meisje krijgt geen poedermelk meer natuurlijk, maar bij transavia werd gezegd dat het niet geldt voor babyvoeding, het hoeft dus ook niet in meerdere pakketjes van 100cc kon alles bij elkaar gooien en hoefde ook niet zo'n zakkie om.

Iemand zei nog, we krijgen de buggy's meteen bij uitstappen, daar zou ik maar niet op rekenen, het maakt ook niet uit hoeveel baby's je hebt hoor. Ze laden de bagage in de karretjes die vervolgens naar de band rijden en ze kijken echt niet of jouw buggy eerst ligt. Wij hadden hem ook mee naar de vliegtuigtrap. Er was tegelijk met ons een stel met een tweeling van 10 maanden oud. Onze buggy kwam toevallig als allereerste van alle bagage. Hun buggy's ( ook mee naar de trap en zeiden ook dat ze die meteen kregen) bleven maar duren, ik heb het even aangekeken en toen gezegd dat ze 1 kindje even in onze buggy konden zetten toen ze op de koffers wachtten. Ik kon ons meisje wel bijhouden en vriendlief op onze koffers wachten. Nu had hun papa ook z'n handen vrij voor de koffers en mama voor 1 baby.

Wij moesten op 1 koffer lang wachten en hun buggy's kwamen dus ook al 1 van de allerlaatsten.

17. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Oke nou ben benieuwd! Hoop toch wel dat we snel de buggy's krijgen ivm een tweeling van 7 maanden....

En TS; hoe was het gegaan? Heb je nog tips voor ons?

xx

18. Boefje2010

Boefje2010 Actief lid

11 feb 2010
    350
    0
    0
    Velden
    Bij Transavia mag je babyvoeding meenemen in handbagage die nodig is voor heenreis, verblijf en terugreis.

Let wel goed op je bus babyvoeding. Bij ons waren er op Fuerteventura mini-miertjes in gekropen (ondanks dat deze hoog op een afdruiprekje stond!). Konden we daar met spoed op zoek naar nieuwe voeding!

19. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Wij hadden vorig jaar kant en klare pakjes dreumes melk meegenomen .... Mensen voor ons moesten het water wat ze in het fles hadden weggooien echt belachelijk !!

Ga er idd niet zo vanuit dat je je buggy gelijk krijgt .. In Turkije kregen wij ze dus na de koffers .. En op Schiphol kregen wij de buggy gelijk .. Vraag t altijd even na ...

Krijg er weer helemaal zin in hihi wij gaan zondag naar Mallorca :D

20. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Ik ga over 6 weken met een baby van 5 maanden naar Spanje. Hoe zit dat met de maxi-cosi? Bij hebben z'n quinni zapp waar je de maxi-cosi opklikt. Dus de maxi gaat mee tot de gate met de buggy. Wat gebeurt er met de maxi-cosi? Gaat die in de handbage vak of achter de schermen?

Deel Deze Pagina