Rugdrager - handbagage of niet?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Inez01, 14 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.009
    0
    0
    Wij overwegen voor onze vakantie een rugdrager aan te schaffen. Waar ik benieuwd naar ben is of je dit als handbagage hebt mogen meenemen of met de gewone bagage hebt moeten laten inchecken. Uiteraard kan ik e.e.a. nog navragen bij luchtvaartmaatschappij, maar wellicht weten jullie het zo al.

Hoor het graag.

2. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Zal wellicht per luchtvaartmaatschappij verschillen, maar ik denk dat je die wel mee mag nemen. Misschien niet helemaal het vliegtuig in, maar dan zou je hem in ieder geval tot de deur mee kunnen nemen en dan daar afgeven.

Neem je ook een buggy mee? Want dan mag het misschien weer niet, want dubbel. In het geval van een buggy zou ik de rugdrager sowieso inchecken, scheelt weer sjouwen. Misschien een tip: om beschadiging enigzins te voorkomen hadden wij zon hoes voor een backpack er om heen gedaan.

3. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wat voor rugdrager neem je? Ik heb een Manduca en een Boba en die kunnen sowieso als handbagage, want die kunt je klein opvouwen. Ze zijn ook lekker licht en erg prettig om mee te dragen, kan ik je vast zeggen. Een framerugdrager is een stuk zwaarder en het frame kan zo prikken als hij net niet goed bij je lichaam past.

4. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Wij hebben de Deuter 2 en hebben deze als handbagage meegenomen naar Amerika (LA) met KLM en met United Airlines naar Hawaii.
    Als je rugzak aan de maten voldoet (of bijna) en je hebt geen buggy die je ook nog in wilt checken bij de gate dan is het geen probleem.

Wij hadden een bagagetas voor de buggy en checkten deze met de ruimbagage in. Zoonlief zat in de drager en de drager gebruikten wij om zijn handbagage (luiers etc) in mee te nemen.
    Op de heenreis met KLM naar LA hadden we veel beenruimte en gebruikten we de drager als kinderstoeltje om zoon te voeren en bezig te houden. Werkte super.
    Bij United en tijdens vluchten tussen de diverse Hawaiiaanse eilanden paste hij gewoon in de ruimte voor de handbagage.

Goede reis!

Deel Deze Pagina