Ik vraag me ook af wat er met de maxi cosi gebeurt. Wij nemen 'm los mee maar ik wil hem eigenlijk liever niet inchecken (kan wel want ik neem Irem in de draagzak mee) om te voorkomen dat ie kapot gaat. Maar ik heb natuurlijk geen zin om de hele vlucht met dat ding op schoot te zitten. Kun je die ook bij het instappen nog inleveren net als een buggy? Ik heb ook weleens gehoord dat sommige mc's in het bagagevak passen, wij hebben een Citi en ik geloof dat die zou passen maar dat hangt ook weer van de maatschappij af waarmee je vliegt... Misschien kan ik beter volgende week even de luchtvaartmaatschappij bellen haha
Wij hadden een Citi meegenomen en moesten 'm inchecken als speciale bagagge. Helaas is hij op de heenweg beschadigd (onderkant stuk gescheurd). Wij mochten 'm niet meenemen in de cabine of achter de douane (bij ArkeFly)
hmmm ja zie je daar was ik al bang voor. En tegen scheuren helpt laten sealen op Schiphol natuurlijk ook niet. Ik ga maandag maar even SunExpress en Transavia bellen want daar vliegen we mee. Wel lastig hoor, als het niet nodig was zou ik hem ook liever thuis laten maar we moeten een aantal keer een flink stuk met de auto (geen huurauto, dus kunnen ook geen mc bijhuren) ter plaatse dus dan wil ik 'm toch bij me hebben.
Keep you posted maar ik heb het al even aan een kennisje van mij gevraagd die voor Transavia werkt en volgens haar moet je in principe al je maxi cosi bij de incheckbalie afgeven, alleen met een klein babietje zoals bij ons hoeft dat misschien niet, maar dat hangt net af van wie er bij de balie zit. Ik ga toch nog even bellen maandag om te horen wat het officiele 'standpunt' is
ik heb vorige week met transavia gevlogen (vanuit Rotterdam)met een baby van 3 maanden. Ze hadden een extra stoel voor ons gereserveerd waar de maxi cosi op kon. Ik vond het niet handig (had een draagdoek mee) en heb de MC afgegeven bij de gate samen met de buggy van onze peuter. Beide hebben ze in het ruim gestopt, moest ze wel ophalen bij de bagageband (draagdoek bleek dus heel handig).
dat is wel heel slim, want bij de balie's zijn ze vaak makkelijker dan de officiele regels van transavia, maar daar kun je natuurlijk niet vanuit gaan. Wij zijn een paar weken terug met transavia gevlogen en op de site stond dat we voor de kleine 10 kg bagage mochten meenemen inc. buggy, dus nog 3 kilo aan kleding e.d. want onze buggy woog 7 kilo. Toen we bij de incheckbalie kwamen zei ze: wat een klein tasje, dat is geen 10 kilo. Ze legde uit dat ze de buggy niet eens meerekent. Maar bij vrienden van ons een week later deden ze dat wel. Wij zijn vanaf R'dam gevlogen, daar schijnen ze wel makkelijker te zijn.
Een vriendin vertelde me vanavond dat zij bij KLM haar Bugaboo (een keer met bak en een keer met zit gedeelte) ook mee mocht nemen tot aan de gate! Wat ontzettend fijn! Iemand ervaring mee? Wij vliegen met Transavia en als ik dat hier zo lees geld dat dus niet voor ons maar wij nemen de bugaboo en de maxicosi (want wij moeten inderdaad ook rijden en kunnen die er niet bij huren) mee. Nou dan zit ik volgens mij al aan die tien kilo (