hoeveel stuks fruit per dag voor dreumes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tord, 14 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Hoi meiden,

geldt voor dreumesen ook de regel van 200g groente en 2 stuks fruit per dag?
    Wij zitten hier ver boven, zo´n 4 stuks fruit en 400g groente min. per dag, en ik weet eigelijk niet of het kwaad kan om veel te veel te geven ;).

2. misa

misa Niet meer actief

Ik weet niet of het kwaad kan, maar ik vind het wel erg veel...! :)

3. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ik heb geen idee of het slecht is. Wat ik wel kan bedenken is dat je maag er aan went en dat je dus meer honger hebt dan nodig is. Misschien is het krom gedacht.

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik vind het wel heel erg veel.

hier was het toen 300 gram warm eten en 1,5 stuk fruit meer hoefde hij echt niet

5. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Ik weet wel dat teveel vitamines niet goed is, maar ik weet niet hoeveel je moet eten om er te veel van binnen te krijgen.

Persoonlijk vind ik de hoeveelheid wel erg veel, maar ik ben geen expert dus wie weet zeg ik nu iets heel doms ;).

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

7. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik ben blij als ik een heel stuk fruit naar binnen krijg ;) Om over groente nog maar niet te spreken :D Ik zou blij zijn met 4 stuks, maar het is idd wel een heleboel. De vraag is of je normaal ook 4 grote tussendoortjes geeft. Ik zou dat als stelregel nemen, hoeveel je normaal zou geven (aan koekjes, fruit, rozijntjes e.d. in totaal). Hier is dat iig niet 4 keer zoveel, maar bijvoorbeeld 1 keer fruit, 2 keer een soepstengel en een keer een paar rozijntjes. Dat is beduidend minder "tussendoor"!!

8. Patriesjuh

Patriesjuh Bekend lid

22 nov 2010
    549
    0
    0
    moeder
    4 stuks fruit vind ik wel heel erg veel!

9. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    bedankt voor de antwoorden. We gebruiken fruit als tussendoortje slechts 1 keer per dag, de rest van de fruit is als toetje van de maaltijden. Wat betreft groente, hier komen we al snel aan aangezien we vegetarisch eten. Dus ze eet niet 400 gram groente + vlees bijv.

Ik zal de volgende keer op het cb ook eens navraag doen, want als we gaan minderen met fruit moeten we daarvoor in de plaats "slechtere" dingen als soepstengels geven. Als 2e tussendoortje krijgt ze overigens wel rozijntjes of een biologisch wafeltje.

10. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Mijn zoontje eet ook wel eens veel fruit.
    Hij krijgt sochtends vaak 2 mandarijntjes of een mandarijn en een banaan.
    Tussendoor vaak wat druifjes ofzo en als toetje vaak vruchtenyoghurt.
    Maarre hoeveel ons groente??? ik maak gewoon een bakje, maar gaan jullie het eten echt wegen??! Geen idee hoeveel hij eet..

11. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    4 stukken fruit is wel veel volgensmij... kan ook laxerend werken he!
    hier eten ze elke dag een bakje fruit met verschillende soorten fruit... meestal 1 banaan in stukjes voor beiden, een halve appel, en een halve peer.. of een mandarijntje.... ligt er maar net aan wat we hebben liggen...

12. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    als je kindje ook zijn vlees en vet, melk etc binnen krijgt dan kan geen kwaad volgens mij.

13. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Mijn oudste eet ook altijd al zoveel fruit.
    Als het aan haar ligt eet ze zo 4/5 stuks in 1x op!
    Ik heb nu echt een maximium van 3 grote of 4 als het wat kleinere dingen zijn.
    Ze is niet dik (volgt netjes de onderste lijn) en eet ook goed dr brood en meestal ook dr groente dus ik maak me er verder maar niet te druk om.

14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Volgens mij kan dat echt geen kwaad. Goed toch?

Isabella is ook een fruitmonstertje. Vanochtend 2 appels en een banaan.
    Julian lust het ook graag maar die eet gewoon 1 stuk fruit.

15. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.254
    6.148
    113
    Er zit wel veel suiker in fruit, daarom weet ik niet of een soepstengel nu 'slechter' is ipv 4 stuks fruit. Ik zou dan toch voor een soepstengel of rijstewafel oid en 2 stuks fruit gaan. Maar dat is gevoelsmatig ;)

16. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier is ze ook gek op fruit maar hou wel 3 als max. Mandarijnen eten we vaak ook samen, dus dat is dan een halve per keer.

17. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.576
    113
    lijkt mij ook erg veel. Dus bij het ontbijt ook fruit begrijp ik
    In bananen zitten behoorlijk wat calorieen bijv.
    Hoe zwaar is je kleintje.
    Als dat allemaal wel binnen het normale zit lijkt het geen groot probleem.

Deel Deze Pagina