Baby hartje of eigen hart?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Life in Pink, 20 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Ik heb vandaag de angelsound gekocht en natuurlijk gelijk uitgeprobeerd. Ik had na even zoeken vond ik een hartslag net boven de schaamstreek.

Maar hoe kun je nu weten of dit die van jezelf is (want daar loopt in de buurt ook een slagader) of dat het die van de baby is?

Later kon ik hem op diezelfde plaats niet meer vinden...

Maar kon op een gegeven moment ook links en rechts iets horen...

Hmm, ik ben benieuwd wat ik nu gehoord heb? Wat zijn jullie ervaringen?

Groet Snoozie

2. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    He Snoozie,

De hartslag van de baby gaat ongeveer 2x zo snel als die van jezelf.. Wanneer je het hoort weet je eigenlijk direkt dat het die van de baby is..

3. Blaak

Blaak Niet meer actief

Als het die van je baby is, kloptie heel erg snel, net zon locomotief trein. En die van je zelf natuurlijk wat langzamer. Wel knap als je dat nu al kon vinden, anders nog eventjes geduld!

4. Life in Pink

Ik vond hem wel snel gaan en mijn vriend ook...maar toch twijfel ik...Dus dan zal het waarschijnlijk toch wel mijn eigen hartslag zijn.

5. bemy

bemy Bekend lid

20 okt 2007
    711
    0
    0
    Ja, klopt ikzelf heb ook een angelsound en de 1e keer moest ik best lang zoeken voor ik het gevonden had. Mijn eigen hartslag had ik al tig keren gevonden maar toen ik de hartslag van de beep hoorde wist ik het gelijk.

Ook kan de hartslag ineens verdwijnen als het beepje zich omdraait. En als de beep. net verkeerd ligt kun je 't misschien heel ver weg horen.

6. Blaak

Blaak Niet meer actief

ja misschien wel. heb je ook olie gebruikt of gel? dat geleid beter. dat is egt aangeraden.

groetjes

7. Life in Pink

Ja, ik had wel olie gebruikt en mijn oortjes van de ipod. Het geluid was heel goed, zelf hard.

Had ook geprobeerd ergens anders op mijn lijf mijn eigen hartslag te vinden. Maar op mijn borst klinkt hij natuurlijk anders, verder kon ik hem niet vinden.

Maar het gekke was dus wel dat ik hem na een tijdje niet meer kon vinden op diezelfde plek.
    Het is ook zo spannend allemaal zo voor de eerste keer :)

8. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Je kan ook nog de navelstreng te pakken hebben. De kleines hartslag kan je vergelijken met galopperende paarden of idd een locomotief. Veel sneller dan je eigen hartslag. Ter vergelijking kan je hem even op je eigen hart houden.

En die bijgeleverde koptelefoon is waardeloos, ik heb gelijk een andere er op gedaan, gaat het veel beter!

9. Life in Pink

maar zou je bij 10 weken al een hartslag in de navelstreng kunnen horen?

Ik heb die koptelefoon die erbij zat niet eens gebruikt, hihihi Naar aanleiding van al jullie ervaringen in eerdere topics maar gelijk andere oortjes gepakt, en die gaven heel goed geluid!

10. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Ik heb hem pas met 12 wk gekocht, maar toen hoorde ik de navelstreng wel, dus het zou kunnen.
    Ik moest met 12 weken wel lang zoeken.

11. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Luister eerst op je gemak even naar die van jezelf en daarna weer op zoek, je hoort echt duideijk het verschil.

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.819
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik weet niet of je bij jezelf je polsslag kunt voelen? Zo ja dan kun je eens luisteren en met de andere hand je pols pakken.. of je hartslag in je hals.... dan voel en hoor je duidelijk of het ritme gelijk is of niet...
    Ik twijfelde in het begin ook, maar had de eerste keer dus echt m'n eigen hartslag zo bleek na die controle ;) . Maar al snel daarna hoorde we de goeie! Maar ik heb pas de angelsound met 14 weken gekocht...

13. stef82

stef82 Actief lid

6 nov 2006
    298
    0
    0
    als je hem hoort weet je het gewoon zeker! dan is het je baby!

x

14. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

ik kon rond 11 weken het hartje vinden.. ook erg laag bij mn schaambot.. en ging veel sneller dan je eigen.. ik kwam erachter dat je zowel links onder en rechts onder je eigen slagaders hoort kloppen.. een babyhartje gaat 2x zo snel wat iedereen hier al zegt.. spannend moment he! geniet ervan..
    en je zal het vast gaan begrijpen wat nou wat is.,. haha..

15. Life in Pink

Ik heb later nog eens geluisterd en met de tip van het voelen van mijn eigen hartslag, moet ik concluderen dat het idd de mijne zelf moest zijn! Maar vond het toch bijzonder, hihhii

Nu volgende week maar weer eens proberen.

Ik krijg volgende week een echo in een echo centrum, kunnen ze via het echo apparaat ook de hartslag laten horen?

Groet Snoozie

16. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    voel je bij je pols.
    is die gelijk aan wat je hoort, dan heb je jezelf te pakken

17. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    trouwens 10w is wel vlot voor de angelsound!

18. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    ahum ik reageer als mosterd na de maaltijd

19. Life in Pink

Ja, 10 weken schijnt idd wel vroeg te zijn. Maar ik had in een eerder topic gelezen dat iemand op 10 weken al een hartje hoorde, ik zit nu op 10w4d, dus dacht, kan het even proberen!

Vind het leuk om hem in ieder geval al in huis te hebben, kan k iedere week eens even luisteren.

Groet Snoozie

20. Maria0

Maria0 Bekend lid

9 sep 2007
    623
    0
    0
    Kraamzorg
    Enschede
    hallo

ik heb met 10weken de baby gehoort
    staat wel onder bij me balkje
    mischien leuk om tevergelijken

ik moest ook lang zoeken maar het is gelukt
    met een echoapparaat kunnen ze het hartje
    beluisteren moet je gewoon even vragen :)

succes met zoeken
    Lief's Maria

Deel Deze Pagina