Hallo! Ik zou graag ervaringen willen horen van mensen die op vakantie zijn geweest met een kindje van rond de 1.5 jaar... wij zouden graag een strandvakantie willen doen... voor ca. 1.5 week a 2 weken. Wij zijn sowieso van plan om pas in september te gaan, zodat de echte hitte voorbij is. Wie heeft er ook ervaringen met het vliegen naar bijv. Dominicaanse republiek of Mexico? En tevens tips voor binnen europa zijn welkom. Bijv, Spanje, Bulgarije, Griekenland etc. Ik hoor het graag allemaal! Groetjes!
Mijn ervaring is dat je het prettigste vliegt met een baby als je een wat langere vlucht met een lijnvlucht neemt. Je kunt dan een wiegje voor je kind reserveren, en meestal zijn er dan ook noodvoorraden luiers en eten aan boord. Charters vond ik echt afschuwelijk. Toen mijn zoon die leeftijd had zijn we o.a. naar Indonesie en Australie geweest.
Kaye was 14 maanden toen we met hem naar tunesie geweest. Ik had duidelijk aangegeven een camping bedje te willen bij het boekenings bedrijf en dat zou in orde komen. Wij kwamen daar aan en geen bedje voor kaye! Daar moesten we elke dag voor betalen maar die bedjes die ze daar hadden waren veel te laag... kaye kon er zo uitvallen! Daar baalde wij erg van want als hij moest slapen moesten we bij hem blijven anders viel die uit bedje. Ik was eigelijk meer gebonden aan me zoon dan thuis! Kaye kon ookal lopen en wilde natuurlijk alles ontdekken dus wij liepen wel de hele dag achter hem aan. Niet dat het erg is maar in het begin verwacht je toch even een hele andere vakantie. En met het vliegen ja wij hadden een erge klein vliegtuig en we vlogen in de nacht dus ik was wel blij want kaye ging mooi slapen! Maar op de momenten dat die wakker was moesten we hem wel goed vermaken anders had ik ruzie met me voorgangers zeg maar. Ik vond het wel moeilijk allemaal en we zijn 8 dagen geweest maar was blij dat we weer naar huis mochten ik vond het lang genoeg met een kleine
Wij gaan eind augustus ( dan is kyano ook ongeveer 1,5 ) naar Griekenland voor 12 dagen .... Ik ben zeer benieuwd hoe hij er op reageert... Een verre reis zou ik persoonlijk nog niet doen omdat ik eigenlijk eerst eens zou willen kijken hoe reageert op zo'n vliegreis wie weet vind hij het verschrikkelijk en dat zit ik niet lekker in dat vliegtuig als die kleine zo huilt...
Wij zijn met Quinn naar Lanzarote gevlogen toen Quinn ruim 13 maand was. Is hartstikke goed gegaan. Heenreis hadden we een stoel voor hem, maar de terugweg moest hij op schoot. Hij vond het allemaal prima. Heeft zowel de heen als terugreis wel even kunnen slapen. De heenreis heeft hij bij het dalen wel behoorlijk gehuild, maar dat kwam achteraf gezien door een dubbele oorontsteking
Bedankt voor jullie reacties... zijn er nog meer mensen ver weg geweest? Dominicaanse Republiek, Mexico? Die kant op.... maar ook misschien Bulgarije of Griekenland? En welk hotel hadden jullie daar? Ik hoor graag zo veel mogelijk tips! :-D
Jaime is in haar korte leven al twee keer op vakantie geweest met het vliegtuig. 1e keer toen ze bijna 7 maanden was. Vliegen ging prima. Flesje geven bij opstijgen en dalen en je hebt er geen kind aan. Ze heeft ook nog geslapen. 2e keer toen ze 11 maanden was. Idem aan vakantie van 7 maanden. Ging prima. Ik zou wel voldoende water meenemen op de vlucht. Even op schiphol flink laten warmen of zo'n thermozakje. Warmen in het vliegtuig duurt erg lang. Zo'n babybedje op lange vluchten is trouwens niet voor kinderen van 1,5. Alleen voor de echte kleine beebjes. Wij hebben beide keren vakantie een campingbed gehuurd. Gewoon bij een lokaal verhuurbedrijf. Groetjes Sens
Wij willen in Juni naar Bali gaan. Ook eerste keer vliegen. We zijn afgelopen jaar met de auto naar Toscane geweest. Duurde ook 17 uur!
Ga dan niet met KLM, dat is een ramp met kinderen. Beste zijn de Aziatische maatschappijen. Via Expedia kun je hele leuke aanbiedingen vinden, zeker als je vanaf Dusseldorf, Frankfurt of Brussel vertrekt.
Wij zijn afgelopen september met kind van 2 en 4 maanden en kind van 4 maanden naar Zakynthos (Griekenland) geweest. Vlucht was prima, vakantie ook! Hou altijd rekening (qua vliegen) met vertraging of onverwachte tussenstops!
wij gaan 26 juni voor 8 dagen naar griekenland.. danisha is dan ongeveer 15 maanden..aangezien we op vakantie gaan om te vieren dat we dan getrouwd zijn gaat er een goede vriendin van ons mee als oppas... als we dan savonds ofzo weg willen dan blijft zij bij danisha.. en verder vind ik het super leuk dat danisha mee is.. wij vliegen met transavia en als ik die site zie dan is die nou niet bepaald kindvriendelijk.. nou ja gelukkig is het niet lang vliegen.. wij gaan trouwens naar een aparthotel
Wij zijn met Lynn 2 weken naar Portugal geweest toen zij bijna een jaar was. Vliegreis was prima te doen. De onmogelijke tijden wat minder - heenreis vlogen we om 05.30 uur, dus om 03.30 uur op schiphol - terugreis om 20 uur NL tijd, toen waren we ook pas om 2 uur 's nachts thuis Maar ach je hebt vakantie. Hou er alleen rekening mee dat je kindje dan wat van slag kan zijn. We hebben daar een kinderbedje geregeld en we hadden een stoelverkleiner bij ons ( die je als tas weer kon opvouwen) Zo kon Lynn overal bij ons aan tafel. Luiers en pap had ik alleen voor de eerste dagen bij me. De rest heb ik daar gekocht in een grote supermarkt.
Nee, zelfs zonder kinderen vond ik Transavia geen lolletje. Maar als je je goed voorbereid kan het meevallen. Zo'n aparthotel is ideaal, hebben wij ook gedaan in Frankrijk!
Wij gaan in augustus 2 weken naar Kreta. Dain is dan 20 maanden. We zien wel hoe het gaat, thuis is hij ook makkelijk, flexibel en vrolijk, dus dat zal daar ook wel zo zijn. We zullen de dag aan zijn ritme aanpassen en dan wordt het denk ik alleen maar erg leuk met zo'n kleintje op vakantie!
September... Dominicaanse Republiek? Pas maar op, het orkaanseizoen begint in september. Maar als je toch gaat: Ik zat in hotel Bahia Principe in Punta Cana. Superdeluxe, niks voor mij! Heel irritante Amerikanen daar. Ik denk dat je met vliegen met een kindje gewoon een beetje geluk moet hebben... Wij gaan naar Griekenland met Bram, voor zijn eerste vliegreis wilde ik in ieder geval niet al te ver weg.
Haha, wij zijn al eerder in de Dominicaanse Republiek geweest, ook Punta Cana en in september... maar goed.... Maar we hebben toch maar besloten om max 4 uur te gaan vliegen.. we zitten nu meer te kijken naar Mallorca die kant op... dat is zefls maar 2.5 uur vliegen dus nog wel te doen! Maar we gaan sowieso wel ALL INCLUSIVE... Als je eenmaal gewend bent, wil je niet meer anders..
Oh, ik heb juist sinds ik 1 x in zo'n all-inclusive hotel heb gezeten, ik nooit meer zoiets wil... ! Erger me kapot aan al die types die 's ochtends al aan de alcohol zitten en van die superschransers. Het kan wel handig zijn met kinderen, maar nee, voor mij nooit meer. We gaan ook naar Spanje dit jaar, tenminste niet zo ver. Ook wel naar Mexico enzo geweest, maar dat was nog voor we een kind hadden.