Hoi, Wij zijn helemaal weg van Italie, en deden altijd een strand en stedentrip vakantie. Paar daagjes relaxen en een dagje op pad. Maar nu vraag ik me af of dat wel te doen is met ons dochtertje die dan bijna 1 jaar is. Ik kan ook niet goed inschatten wat zij dan allemaal al kan en mag, hoelang ze in een autostoel mag zitten enzo. Ik denk dat we het vooral makkelijk moeten houden. Niet teveel kilometers, zwembad in de buurt, restaurant in de buurt, huisje of stacaravan. Nu zegt iedereen 'ga lekker naar Frankrijk' hoef je in ieder geval niet zolang te rijden met haar. Tsja dat klopt wel maar ja Frankrijk daar heb ik echt niets mee! Wat zouden jullie doen, Frankrijk of Italie?
Italië!!! Gaan we elk jaar heen (in 2009 de fout gemaakt om naar Spanje te gaan) en bevalt elke keer weer. Waarom ga je niet naar het Gardameer? Niet te ver rijden, prachtige stadjes rondom, mooie omgeving, alles wat je nodig hebt eigenlijk.
gewoon doen hoor regelmatig stoppen en lekker bij wegrestaurantjes eten. zodat de kleine er ff uit kan moet toch lukken
Wij gaan ook naar Italië, maar dan naar het meer van Lugano. Is iets van 10 uur rijden, als je het in 1 keer doet. Tot nu toe hebben we een overnachting gedaan, maar in april gaan we voor het eerst in 1 keer rijden. www.porlezza-palace.nl
Zuid frankrijk is verder dan noord italie! Wij zijn ook Italie-gangers en zijn drie jaar op rij naar het Gardameer geweest in het plaatsje Lazise. We hebben drie campings gehad waarvan de laatste echt super was, mooi zwembad en goede animatie ook voor de kleintjes.. Het enige nadeel van het gardameer vind ik dat het in het hoogseizoen megadruk is! (daarom gaan wij in september zo lang het nog kan)
Dank je wel voor jullie reacties! Collega van mij zei ook, 'gewoon gaan joh'. We moeten ook gewoon ervaren hoe het gaat. Nu slaapt ze altijd heerlijk in de auto als ze daar tegen die tijd opeens geen zin meer in heeft dan nemen we gewoon de tijd voor die reis. Het is tenslotte vakantie dus lukt het niet in 1 dag, dan gewoon 2 en anders 3. Nu nog even met mijn vriend bespreken en dan kan de zoektocht weer beginnen naar een leuke camping Het liefst aan de kust vlakbij Florence
wij zijn afgelopen zomer italie geweest met caravan 1kindje 9maanden 1kind van 2enhalf onderweg gewoon effe stoppen en op de camping hebben ze bijna niet inde auto gezeten dus compenseert elkaar wel. wij gaan naar bella italia geweest en gaan dit jaar weer