vliegvakantie wel of geen eigen stoel?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sandraske, 6 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Volgend jaar september mogen we met mijn ouders mee op vakantie naar Turkije. Onze dochter is als we vertrekken nog net geen twee jaar dus mag in principe gewoon op schoot ipv een eigen stoel.

Een eigen stoel kost natuurlijk extra geld, weet nog niet precies hoeveel.

Wat zouden jullie doen, eigen stoel of gewoon op schoot meenemen? En wat zijn jullie ervaringen met op schoot in een vliegtuig?

2. Mamatrees

Mamatrees Bekend lid

30 nov 2010
    603
    0
    0
    Ik zelf zou kiezen voor op schoot nemen.
    Misschien heb je geluk en is de vlucht niet volgeboekt en heb je alsnog een eigen stoel.Anders moet je een vol ticket boeken en dat is erg duur voor die 3 a 4 uurtjes vliegen.Tel uit per uur wat je verdient.
    Misschien kun je er voor kiezen om comfortclass te vliegen.
    Wij zijn net teru met dochter van 1.
    We hadden op de heenweg een eigen stoel voor dr omdat het niet was volgeboekt.
    Op de terugweg hadden we dat niet en ze viel in slaap en toen ze wakker was hebben we dr een kado gegeven en ze was erg tevreden...
    Niet te druk om maken,die kleintjes hebben zoveel te zien en ze hoeven heel de vlucht niet vast dus kunnen anderen ook om de beurt je kindje op schoot nemen.

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou ook geen extra stoel boeken... ook al betekend dat dat het misschien een zware vlucht wordt. Ik vind het veel te prijzig. Maar als je het geld er voor (over) hebt, dan is het wel een stuk relaxter. Hoewel het dan natuurlijk weer extra zuur is als er vlak naast je een stoel over is, maar oke. Daar kun je natuurlijk niet vanuit gaan....

Wij zijn wezen vliegen met ons kindje toen ze 11 maanden was, naar Griekenland, vergelijkbaar dus. Dus net in periode dat ze kon kruipen etc. Vooral de terugweg was zwaar,omdat we zelf zo moe waren vooral, héén ging wel.

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wij hebben onze dochter al 2 keer meegenomen op schoot (toen ze 4 maanden en 15 maanden was) en volgende maand gaat ze weer mee op schoot, allemaal naar Turkije (nog geen 4 uur vliegen). Wij doen het uit financieel oogpunt ;) (het scheelt toch vaak minimaal 200 euro) maar ook omdat je meestal toch wel een extra stoel kunt regelen als je eenmaal in het vliegtuig zit en bent opgestegen, de stewardessen houden hier echt wel rekening mee en als het toestel niet vol zit is het nooit een probleem om te verhuizen naar een lege rij met een extra stoel. Dan heb je toch iets meer bewegingsvrijheid. En verder is het toch improviseren en veel afleiden ;) ofz ze nu wel of niet een eigen stoel zou hebben.

5. mamavanR

mamavanR Actief lid

6 sep 2011
    277
    13
    18
    we zijn twee keer wezen vliegen met de kleine.
    de eerste keer was hij 4maanden(tunesie) en hadden we geen extra stoel geboekt, hij sliep toch de hele reis bij papa op schoot..(op de terugweg was de vlucht niet volgeboekt en kregen we dus een stoel extra)

de tweede keer was hij bijna een jaar(portugal), en kwamen we er bij het reisburo achter dat je voor 25 euro een extra stoel kon boeken(arke) mits de vlucht niet vol zat.. dit hebben we dus gedaan en was veel fijner de kleine lag gewoon tussen ons in te slapen en heeft wederom de hele reis geslapen.. de terugreis was helemaal volgeboekt dus kon dit niet, maar gelukkig zat mijn zwager bij ons in het rijtje(die is niet zo breed) dus viel het allemaal wel mee..

maar als je gewoon 200 euro moet betalen dan hadden wij het echt niet gedaan.. dan zit je maar even niet zo comfortabel voor die prijs is achterlijk

6. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Het zou voor mij een beetje van de prijs van een extra stoel afhangen, en natuurlijk van de duur van de vlucht.

Wij hebben deze zomer een vlucht van 9 uur gemaakt, en ik kan je zeggen: ik was heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg blij dat hij een eigen stoel had :D Eten kan je vergeten met een peuter op schoot, en je zit gewoon enorm krap. Als je wat speeltjes meeneemt voor in het vliegtuig kan ze daar amper mee spelen als jullie zo krap zitten.
    Misschien is het voor 4 uurtjes wel te doen, maar als een extra stoel bijv. 150 euro o.i.d. kost, zou ik voor die extra stoel gaan. Het kost iets extra, maar dan zit je wel ontspannen (voor zover je uberhaupt ontspannen kan zitten met een peuter in het vliegtuig).

7. romygizmo

romygizmo Actief lid

19 feb 2010
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou kiezen voor een eigen stoel!
    Wij hebben onze dochter op schoot gehad toen ze net 1 jr was en dat was een zware vlucht, omdat ze niet kon slapen, door haar moeheid heen was en dus erg druk en onrustig was en dat gedurende 4 uur.
    Je weet op een gegeven moment niet meer hoe je moet zitten.
    We hadden wel stoelen in de comfortclass, maar dat maakte voor ons gevoel niks uit.
    Dan maar wat meer betalen of niet gaan vliegen, zo denken wij er nu over.

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Als je van tevoren een ticket wil boeken betaal je gewoon de volle pond....het is gewoon een stoel dus ja onder de 200 euro kom je dan toch niet uit gemiddeld. Vanaf volgend jaar moet onze dochter een eigen stoel dus ik ben blij dat we deze vakantie haar nog op schoot mogen houden. Nou gaan wij eigenlijk altijd buiten het hoogseizoen om, dus er is altijd wel een stoel vrij. Ga er vanuit dat dat deze keer ook het geval weer is.

9. romygizmo

romygizmo Actief lid

19 feb 2010
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar hou er vooral ook rekening mee dat dat niet het geval is, wij vlogen ook buiten het seizoen en er was geen enkele stoel over.

10. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ik zou geen eigen stoel nemen. Gaan wij ook niet doen volgend jaar juni.. Gaan we of naar Egypte of naar Griekenland..

En het klopt dat je bij Arke een extra stoel vanaf 3 weken voor vertrek kunt boeken voor weinig.. 25 euro dacht ik.. (werk op een reisbureau). Dus dan zou ik daarvoor gaan en zeker geen heel ticket boeken!

Deel Deze Pagina