Hoe doen jullie dat met kleding kopen voor je baby? Mijn dochter zit tot nu maar even in een bepaalde maat maar schiet de maat zo weer voorbij, waardoor ik vaak kleding moet kopen. Ze is lang en slank wat het wat lastig maakt vind ik, goedkopere kleding van Zeeman/Wibra ed zijn vaak veel te breed en te kort voor haar. Merken als Hema & Bakkaboe zitten wel goed (en nog duurdere merken ook) dus die koop ik dan via marktplaats maar de laatste weken ben ik al meerdere keren teleurgesteld (kwijt via de post of verwassen kleding die er als nieuw opstaan) Wat ik ook lastig vind ik dat ik niet goed in kan schatten hoeveel we overal van nodig hebben, wat is nou echt handig? Hebben jullie een soort van standaard basic stukken voor elke maat? Of ik heb iets leuks gekocht maar kan het met niks combineren omdat kleuren bijvoorbeeld net niet matchen. HELP!
Ik heb een zoontje en dat is soms toch makkelijker ivm combineren geloof ik. Ik ben laatst naar een vrij grote rommelmarkt geweest en heb ook lekker geshopt. Ik koop zo nu en dan een aantal broeken en shirts als het te klein lijkt te worden. Zo ga ik net zo lang door tot ik vind dat ik genoeg of te veel heb.
Hema en bakkaboe zijn toch niet echt duur? Zeeman/wibra past hier bij mijn smalle uk ook nooit. Ik heb wel veel kleding en omdat ze niet hard groeien en omdat ik niet zo veel wil wassen en alleen met volle trommels. Maar ik denk als je elke dag wast dat je met een stuk of 6 longsleeves,6 rompers, 2 vestjes, 4 broekjes, 2 rokjes met maillit/legging en 2 jurkjes al een eind komt. Qua kleuren: ik koop vaak uni en het meeste kan dan leuk bij elkaar. Op spijker staan bijna alle kleuren wel. ik heb vaak een longsleeve + legging in dezelfde kleur en dan een rokje eronder. Basiskleuren effen longsleeves in wit,grijs en roze kunnen ook bijna overal onder.
De maatjes 50-56-62-68 heeft ons meisje telkens maar heel even gedragen. Maat 74 heeft ze echter zo'n 6 maanden gedragen, ze zit nu sinds kort in maatje 80 maar past soms ook nog net in maatje 74. Hier ook een slank meisje. En idd, goedkopere broekjes of rokjes zijn hier altijd te breed. Ook vallen sommige broekjes en rokjes waarin je het elastiek in de binnenband kunt aantrekken erg onnatuurlijk omdat het natuurlijk ontzettend aangetrokken moet worden. Wat ik wel fijn vind: - De leggings van de Zeeman vallen smal (zijn slechts 1,79 en ideaal voor het kdv) - Bakkaboe, eigenlijk alles! De shirtjes hebben een smalle hals en vallen niet breed, jurkjes vallen mooi getailleerd en broekjes/rokjes vallen ook na aansnoeren nog mooi. - Spijkerbrokjes en rokjes van de Hema - De meeste shirtjes van de Hema, behalve de goedkopere (die hebben een wijde hals) - Legging van Z8 die heel mooi aansluit op de benen en in de middel H&M is hier geen favoriet. Vooral de broeken zakken haar soms van de kont af! Hoeveelheid... hmm.... ik koop ook eigenlijk gewoon lekker door tot ik op een gegeven moment het idee heb dat het genoeg is!
Vanaf maat 74 doen ze langer met de kleding. Ik koop alleen in setjes en geen losse kledingstukken, omdat ik dan ook vaak heb dat het nergens bij kan. Mijn zoontje is nu ruim 3 maanden en kan bijna over naar maat 62. Ik heb voor hem 8 à 9 setjes in maat 62 en dat is voorlopig wel genoeg. Ik heb zelf nooit kleding gekocht via Marktplaats, maar dat is voornamelijk omdat ik het zo'n gedoe vind om te zoeken naar wat ik hebben wil.
Ik heb twee zoons en ik heb ook het probleem van teleurstelling via marktplaats. C&A zit vaak niet goed (hobbezakken of te klein) dus ook hier een probleem. Ik koop een paar spijkerbroeken (een maat groter dan ze nu nodig hebben) en een paar shirts van noppies/babyface. Die kun je eindeloos wassen zonder dat ze lelijk worden. De maat groter van de broeken gaat vaak prima doordat je de tailleband kunt verkleinen en de pijpen sla je gewoon om. Soms word je radeloos van al dat groeien en dan ineens staan ze maanden stil. Vanaf maatje 80/86 werd het bij mij beter. In het begin koop je je suf.
Ik hoop echt dat er straks even een groeistop komt! Haha. Eerst had ik neutrale kleding, in het ziekenhuis moest ze veel omslagtruitjes ivm infuus, en vanaf toen gaat t maar door maat 50/56/62/68 in 4,5 maand! Soms was iets eerst te groot en wanneer ik dacht dat t zou passen was ze er alweer bijna uit!
ik koop allerlei dingne los, en heb ook alle sin mn hoofd wat ie heeft...en ben wel goe idn kleuren matchen...zo kan hij meerdere kleidngstukken in bepaalde combi's aan.. heb altijd basics sowieso, rompers lange mouw 9zodat er tshirts overheen kunnen) Of vestjes basic kleur en dan past er van alles onder...maar mijn zoontje draagt ook vaak blousjes met spencers ofzo... ik let er eigenlijk niet zo op...als ik wat koop wat net niet de kleur is...combineer ik het geowon met iets anders...of koop er iets bij...
Dat lukt alleen bij wat bredere kinderen, als ik een maat groter pak en het super aan sjor dan zakt het nog net zo hard van z`n kont! Bovendien is het hele model er dan uit. Hier heeft hij qua breedte 2 a 3 maten kleiner dan hij qua lengte nodig heeft.
Hier koop ik de smalle en dus duurdere merken in de uitverkoop. Ik geef mijn kinderen nu gerust een longsleeve aan uit de zomercollectie met een dikke romper er onder bijvoorbeeld. Rokjes zijn supergoed te winkelen in kleinere maten. Mijn dochter van 2j2mnd die maat 92 heeft draagt nog steeds rokjes in maat 74 en 80. Veel goedkoper dan maten boven de 86 ook. Tuniekjes gaan ook goed, die kunnen gebruikt worden als shirtje. Broekjes blijven lastig, maar skinny's van de name-it zijn smal en blijven echt supermooi. En goed betaalbaar. Leggings zijn er ook geweldig. Knoopgatelastiek aansnoeren is hier echt geen optie, tenzij ik wil dat ze er als volendammertje bij loopt (niet dus).
Hier deed ze met de eerste maten 6 weken. Mt 74 iets langer qua bovenkleding. Onder lang in 68, 74 maar heel even. Mt 80 heeft ze een jaar in gezeten, nu voor de winter 86. Broekjes 80 worden nu ook te kort dus is nu in verhouding met elkaar. Rokjes draagt ze hier 68/74. Ik heb hier nu een spijkerbroekje van de Hema maar erg mooi vind ik 'm niet zitten. Noppies ook niet qua spijkerbroeken. Heb hier een Retour broek, dat is echt mijn favoriet maar die zijn erg duur. In de sale wil ik er straks weer 1 kopen. heb nu van de zomercollectie 2 capri's van Vingino gekocht, die draagt ze nu met maillot of legging.