zwangerschapsvergiftiging?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Lara1978, 28 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Op dit moment ben ik 34,5 wk zwanger en ben ondertussen bijna 21 kg aangekomen.
    Ik hou ontzettend veel vocht vast, sinds twee dagen zijn mijn voeten zelfs zo dik dat ik geen schoenen meer kan dragen. Zelfs mijn slippers en pantoffels knellen! Ook ben ik soms misselijk en zie ik wazig.

Met mijn verloskundige heb ik mijn gewichtstoename en mijn 'klachten' besproken en ze ziet geen reden tot zorgen. Ik eet gezond en volgens haar komt de ene vrouw nou eenmaal meer aan dan de andere.

Maar, nu ben ik toch een beetje bang voor zwangerschapsvergiftiging. Ik heb het idee dat mijn verloskundige me niet serieus neemt. Mijn bloeddruk was goed tijdens de laatste controle dus ze ziet geen reden tot bezorgdheid.
    Nu lees ik op deze pagina dat verschijnselen van zwangerschapsvergiftiging zijn: wazig zien, vocht vastbouden, veel aankomen en misselijkheid.... :confused: :confused: :confused:

Is er idd geen reden tot bezorgdheid zolang mijn bloeddruk goed blijft? Zal ik evt mijn urine laten onderzoeken?

Alvast bedankt voor je antwoord!

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi lara,

Ik vind dat je tegen je verloskundige moet zeggen dat je je zorgen maakt over zwangerschapsvergiftiging en dat je graag wilt dat je urine word nagekeken dat is een kleine moeite voor je verloskundige. Het is inderdaad zo dat de een meer aan komt dan de ander, de een houd vocht vast de ander niet. Maar de klachten die je beschrijft kunnen in derdaad wel te maken hebben met een beginnende zwangerschaps vergiftiging. Bel ze morgen even, wij werken 24 uur per dag. dus ook in het weekeinde!

Imke

3. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Hoi Imke,

Bedankt voor je antwoord. Ik heb inderdaad de vk gebeld en vandaag is ze bij me thuis geweest. Gelukkig was alles in orde; mijn bloeddruk was goed en ze heeft mijn urine ook onderzocht. Toen ze mijn voeten zag begreep ze wel waarom ik ongerust was geworden...

Fijn weekend! liefs Lara

Deel Deze Pagina