Neem jij souvenirs mee?

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by Lindy92, Aug 29, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lindy92

Lindy92 Bekend lid

Oct 5, 2020
    642
    323
    63
    Altijd als wij ergens naar toe gaan zoals pretpark/dierentuin/musea nemen we altijd wel wat leuks mee!
    Was wel benieuwd of anderen dit ook doen? en wat jullie dan zoal meenemen?
    Hier is het echt wisselend wat we meenemen zoals een magneetje, deco dingetje of een lekker flesje van die plaats/streek.

2. luca75

luca75 Fanatiek lid

Aug 14, 2013
    4,864
    3,500
    113
    We sparen magneten van de landen/plaatsen/dierentuinen enz waar we geweest zijn. Die hangen op de diepvries.

Van alle zomervakanties neem ik wat kleins mee en dat staat op een plankje op het toilet. Bv een minivaasje met handgeblazen bloemen uit Murano, een stenen scootertje uit Pisa, een klein zeilbootje gemaakt van een steen en gekleurd glas uit Kroatie, een ridder uit Luxemburg, een kruikje uit Commachio enz.

Huismuisie, Nataly1972 and Lindy92 like this.
  3. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Nee eigenlijk niet. In pretparken en dierentuinen kopen we wel de foto's, de kinderen laten altijd een muntje ombuigen tot park Munt met opdruk en mogen als we bijna weg gaan wat in een winkeltje kiezen maar zelf koop ik niets als aandenken ook niet op vakantie.

4. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

Oct 14, 2018
    3,698
    3,491
    113
    Toevallig vandaag naar een pretpark geweest maar niets meegenomen. We zijn wel in de souveniershop geweest maar ik vond niets leuks.

Als we naar de Apenheul zijn geweest nemen we standaard een sleutelhanger mee.

5. tuc

tuc Niet meer actief

Nee, wij doen veel uitjes, vooral musea. Soms 3x per maand, als we dan elke keer iets moeten kopen.
    Soms wel uit een vakantieland in de grote vakantie, de kinderen krijgen dan ook geld om iets te kopen.

6. Mapje

Mapje Niet meer actief

Nee. In het buitenland neem ik alleen vaak zo’n koelkast magneet voor mijn ouders mee en toen mijn oma nog leefde altijd een theelepeltje.

Ik neem zelf wel vaak uit bijv Italië truffeltapenade of olie, olijfolie, wijn/kaas ofzo mee…

En als wij zonder kinderen weg gaan (1x ging ik
    Voor werk naar Londen en 1x met mijn man naar vrienden in Frankrijk) dan nemen we wel wat voor hen mee.

maat verder, nee ik houd niet van al die prullaria en knuffels komen we in om

Paardenbloem likes this.
  7. Adje

Adje VIP lid

Aug 21, 2015
    16,262
    25,719
    113
    Nee, in principe niet. Ik ben niet zo dol op veel kleine frutsels. Dus als ik al iets koop is het een eetbaar streekproduct.
    Verder maken we foto’s en dat vind ik al herinnering genoeg.

8. Novi

Novi Niet meer actief

Magneetjes en andere artikelen met opdruk van de locatie niet. Vind ik echt meuk. Uit Spanje neem ik wel vaak sandaaltjes mee, omdat ik daar leukere exemplaren zie. Of een tas uit Amerika die hier veel duurder zou zijn. Maar niet bewust een souvenir dus.

Mapje likes this.
  9. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

Jul 5, 2016
    4,695
    4,304
    113
    noord holland
    Van vakanties eigenlijk niet, ik ben ook niet zo van al die spulletjes. Nou zijn wij (nog) niet van de grote verre reizen, ik kan me indenken dat het dan soms anders zal gaan en je wel eens wat moois mee neemt. Kinderen vinden het nog wel eens leuk om iets mee te nemen maar inmiddels zijn daar ook wel weer dingen van weggedaan bij opruimrondes gelukkig :roflmao:.
    Bij een dierentuin willen ze ook wel vaak iets leuks, en dat snap ik het is ook allemaal leuk :D. Dan houden we het vaak bij iets kleins.

10. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Wij nemen op vakantie altijd een paar goede wijnen mee uit een lokale wijngaard.
    En nu bijvoorbeeld voor de kinderen zo’n Pinokkio trekpopje uit Italië voor een paar euro.
    Maar meer vind ik niet echt nodig. En de standaard souvenirs vind ik ook vaak kitscherige bende.
    Uit dierentuinen etc. al helemaal niet, aangezien je daar vaak 3 x zoveel betaalt voor een knuffel o.i.d. dan in een gewone winkel.
    Oh en ik vind het ook niet nodig dat mijn kinderen het normaal gaan vinden om altijd maar iets uit te mogen zoeken waardoor het een soort verplichting wordt bij een uitje. Dan geef ik ze liever op een ander moment een (in mijn ogen) waardevoller cadeau.

Jessi79, Nellie4 and Mapje like this.
  11. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

Jun 8, 2009
    4,279
    1,418
    113
    Female
    consulent Wonen
    Hengelo
    Dat doen wij ook, de hele diepvries hangt vol met magneten en een vitrinekast staat vol met kleine souveniertjes. Ik vind het heel erg leuk.

12. Amberxx

Amberxx VIP lid

Nov 6, 2013
    5,018
    5,227
    113
    Nee, ik hou niet van al die dure kitscherige prullen. En waar laat ik het?

Ik hou wel van echt mooie souvenirs. Die een toevoeging zijn aan je interieur. Maar dan moet ik er toevallig tegenaan lopen. En dat soort spullen kom je niet tegen in een souvenirwinkels.

Ik maak wel een mooi fotoboek. En neem ook wel lekker producten mee uit de streek.

Nellie4, bosi333 and Paardenbloem like this.
  13. dreumesje

dreumesje VIP lid

Jan 7, 2014
    7,561
    1,863
    113
    Female
    Nee eigenlijk niet, we hebben wel eens een klein knuffeltje meegenomen maar verder niet.

14. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,628
    5,656
    113
    Wij halen meestal wel een muntje uit een apparaat en verder mag dochter altijd wel wat uitzoeken.

15. Feye

Feye VIP lid

Nov 26, 2013
    6,465
    3,910
    113
    Female
    Wij nemen nooit souvenirs mee. Ik heb een hekel aan al die prullaria. En we gaan te vaak dagjes weg om altijd wat te kopen.
    Het enige wat we voor de jongens meenemen is een ansichtkaart van de vakantiebestemming, waar ik dan de leukste vakantie herinneringen op schrijf.

16. Champetter

Champetter VIP lid

Mar 5, 2013
    6,825
    3,809
    113
    Ik ga graag naar vlooienmarkten in het buitenland en zie dat als souvenir. Deze vakantie een zilveren bestek cassette gescoord dus dat is mijn aandenken aan dit land/deze vakantie.

Nellie4 and Mapje like this.
  17. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,802
    4,183
    113
    Zelf nooit. Zoon koopt wel altijd in ieder vakantieland zo een schudbol. Zelf neem ik hooguit eetbare streekproducten mee zoals een mooie olijfolie ofzo of een goede limoncello. En meestal wel een tas , maar dat is geen souvenier maar gewoon een goed excuus om weer een mooie tas erbij te kopen

18. JupitR

JupitR VIP lid

May 13, 2020
    6,708
    7,187
    113
    Female
    Niet bewust. Soms kopen we iets op vakantie en dan is het leuk om te weten dat je dat op vakantie gekocht had. Maar ik ga niet per se geld uit geven aan iets wat ik thuis direct weg zou kunnen gooien.

19. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

Aug 13, 2006
    2,700
    2,382
    113
    Niet standaard bij elk uitje. Maar sinds een aantal jaren sparen we magneetjes van vakantiebestemmingen (en soms weekendje in NL of een bijzonder uitje). Maar dan wel niet de meest standaard kitsch dingen van plastic. We moeten hem wel echt mooi of apart vinden. Dus soms komen we met meerdere magneten thuis en soms met maar 1 of geen. En van buitenlandse vakanties een sticker van het land of de regio voor op de dakkoffer, maar die zijn niet altijd te vinden.

En soms nemen we nog een ander souvenir mee als we iets echt moois vinden. Zo hebben we uit Madrid een mooi beeldje van een Spaanse danseres meegenomen, de laatste keer in Zwitserland een mooie houten koe en berggeit en in Noorwegen een klein beeldje van het boze jongetje van Vigeland uit het Frognerpark in Oslo. Die staan uitgestald in een kast, maar het is niet de bedoeling dat dat bomvol komt te staan. Nog wat andere (oudere) souvenirs die niet bij de allermooiste horen, maar die we ook niet weg willen doen om wat voor reden dan ook, staan op onze slaapkamer in een boekenkast.

20. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

Mar 5, 2013
    4,611
    2,405
    113
    Ik dacht dat de souvenirs vd vakantie bedoelde.

Mijn ex schoonouders namen ook altijd de vreselijkste (dat vond ik dan) souvenirs mee van hun vakantie.
    Zij vonden dat geweldig. Vervolgens maakten wij er een sport om echt de allerergste souvenir te vinden op onze vakantie.

Maar de kinderen willen meestal wel iets koken bij zo winkeltje

Share This Page