Vlies verloren... Zwanger geweest..? Miskraam?

Discussie in 'Miskraam' gestart door , 17 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Ik heb een beetje een rare vraag misschien, over iets wat mij een jaar of 5 geleden is overkomen.

Ik had destijds een ander vriendje als mijn huidige partner. Ik weet nog dat ik toen (ik was 18 of 19 denk ik) een keer 2 weken lang gebloed heb. Aangezien ik kort daarvoor een keertje de pil heb doorgeslikt, ging ik er automatisch vanuit, dat het daardoor kwam (wat ik nog steeds raar vind, want het gaat er dan juist om dat je NIET ongesteld word!)... Ik heb dat daarna dus ook nooit meer gedaan, want ik was echt 'getraumatiseerd' ;)

Ik weet nog dat ik in die 2 weken ineens een raar vlies ben verloren op het toilet. Ik denk (moeilijk terug te halen in mijn herinnering) dat het ongeveer 2 centimeter groot geweest moet zijn en het was vrij stevig en stug. Kleur en dat soort dingen weet ik echt niet meer.

Ik ben er al die jaren aan blijven denken, omdat ik het ook aan niemand gevraagd heb, wat het kon zijn...

Mijn vriend en ik proberen nu zwanger te worden en nu ik me er een beetje mee bezig hou en heel veel gegoogled heb hierover, begint het me duidelijk te worden dat dit wel eens een miskraam geweest heeft kunnen zijn..!
    Jammer genoeg weet ik absoluut geen details meer over hoelang ik al aan de pil was toen dit gebeurde (maar dat kan best nog maar kort geweest zijn!) maar wat denken jullie..? Komt iemand dit bekend voor..?

En heeft dit consequenties voor NU? We zijn al best lang bezig, we gaan de 7e maand in...

2. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    hoi meid
    het zou best een mk kunnen zijn geweest
    maar dat is nu moeilijk te achterhalen
    maar ik denk niet dat het nu nog gevolgen kan hebben

heel veel succes met zwanger raken

3. Niet meer actief

Is inderdaad moeilijk te achterhalen, nu nog... Daarom ben ik ook benieuwd of er mensen zijn die het herkennen... Kan mezelf ook wel voor me hoofd slaan dat ik toen niemand heb gevraagd wat het was.
    Aan de andere kant misschien wel beter, ik kan er nu beter mee omgaan (nu het zo lang geleden is) en is het niet zo pijnlijk meer... Maar wel een raar idee... :(

4. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    het is idd een raar idee
    maar probeer er niet te veel bij stil te staan meid.
    dan word het alleen maar moeilijker..
    richt je op de toekomst en hopelijk komt jullie wens voor een kindje snel uit

5. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    ik heb ooit vroeger een vriendin gehad die altijd raar ongi was dan weer heel veel dan bijna niks soms alleen heel bruin bloed en soms iets wat op afscheiding lijkt met een kleurtje er aan.
    ook zij had last van afscheiding wat op een vliesje leek dacht namelijk toen ze was 2 weken overtijd dat ze zwanger zou zijn toen heeft ze bij de huisarts alles na laten kijken en bleek dat ze helemaal van regel was alles was verstoord en je kunt dus gewoon een vliesje of afscheiding hoe je noemen wilt hebben is niet meteen een miskraam
    vaak als je een miskraam hebt heb je heel erg last van stolsels en buikpijn. herken je dit?
    wat nu belangrijk is dat je er blanco ingaat in een zwangerschap en 7 maand meid het kan zijn dat je eisprong niet precies met 14 dagen ongeveer er is die van mij is er denk ik of heel laat of heel vroeg maar wanneer precies weet ook ik niet.
    heel veel succes met zwanger worden en ik hoop voor jou dat dit de enige keer is geweest dat je hier hebt hoeven posten

knuf miriam

6. Niet meer actief

Ik weet niet of we hetzelfde verstaan onder 'vlies'....
    Kijk, het zag er ZO uit, dat ik toen zelfs dacht dat er een condoom was achtergebleven :S Maar dat was het echt niet!

Maar inderdaad, ik moet er niet te veel meer aan denken... Des te moeilijker word het, dat merk ik nu al.

Maar super bedankt voor de woorden, echt heel lief van jullie :)

7. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    ja moeilijk om te zeggen of je over het zelfde praat maar had je verder nog ergens anders last toen van dan? weet je ik heb geleerd dat als ik denk dat er iets gebeurd is en het niet met zekerheid te zeggen is zoals ik toen ik mijn eerste miskraam heb gehad toen heb ik mischien tussendoor ook een miskraam gehad voor ik mijn tweede had maar als dat zo is heb ik er drie op mijn naam staan en ik vond toen en nu ik heb niet gemerkt dat ik zwanger was dus of het nu wel of niet is die reken ik niet mee.
    dus heb ik twee miskramen gehad en 1 vroeggeboorte
    en die andere mischien ook miskraam is voor mij geen miskraam geweest maar een verlaate ongi
    dus meid je moet je er hoe dan ook bij neer leggen of het nu wel of niet een miskraam is geweest. en je moet of denken van wel en daar mee kunnen leven of denken van nee en daar mee kunnen leven.

ben ik nog te volgen.( volgens mij staat het er niet echt logisch en makkelijk te lezen maar ja).

en wat ik nog wel zat te denken als je ooit die rot medische molen in komt omdat vanzelf zwanger worden niet lukt geef het dan aan mischien kunnen ze er iets mee denk het niet maar je weet nooit.

knuf miriam

8. Niet meer actief

Of ik ergens last van had, dat weet ik jammer genoeg echt niet meer...

Maar jullie hebben eigenlijk wel gelijk, ik moet me er niet te veel meer mee bezighouden.
    En Miriam, goeie tip; om het te melden, mocht het nodig zijn!

Bedankt meiden!

9. Niet meer actief

Hoi,

Ik heb ook zoiets meegemaakt.
    Ik was denk ik zo rond de 20 jaar en was toen met mijn vriend (inmiddels man)
    Ik was ook enkele weken over tijd en moest een keer naar de wc en toe kwam er echt een grote prop ofzo uit, vrij groot voor mijn gevoel, voelde het echt eruit komen.
    Helaas was het op het werk en hebben we daar van die plons wc om het zo te noemen, dus niet met zo`n plaatje waar je plasje op komt te liggen dus kon ik het niet zo goed bekijken wat het was.
    Ik heb het toen ook tegen mijn vriend verteld en die zei ook dat het misschien toch een vruchtje was die aan het ontwikkelen was.
    Dus zelf heb ik wel het gevoel dat het een MK is geweest maar nooit zeker van geweest dus, maar het blijft me wel echt bij en weet nog precies hoe ik me voelde en hoe ik ervaren heb.

Groetjes Wendy

10. Niet meer actief

Dat klinkt echt precies als wat ik ook had. Alleen ik kan me niet herinneren dat ik overtijd was met ongesteld worden... Omdat ik ook de pil had doorgeslikt, zag ik het verband niet helemaal denk ik...

11. Niet meer actief

Hoi,

Ja misschien hebben we dan alle2 toch een soort van MK gehad.
    Min of meer zie ik het zo maar praat er eigenlijk nooit over, het is toevallig dat ik deze topic zag staan.

Groetjes Wendy

12. jent

jent Fanatiek lid

12 jul 2007
    1.850
    0
    0
    Limburg
    Meabelle ik heb begrepen van de vk dat elke zwangerschap een litteken achterlaat, dus dat wil zeggen als je binnenkort zwanger bent dan kunnen ze zien of je al een keer eerder zwanger bent geweest.

xxx Joyce

13. Niet meer actief

Oh dat is handig hee... Thanks!

Deel Deze Pagina