vliesje o.i.d. verloren...? Wie ook?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Tieck, 7 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tieck

Tieck Lid

7 jun 2010
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo allemaal,
    ik ben 9 weken zwanger en heb in week 6/7 wat bloedverlies gehad. aan het einde van week 7 werd de misselijkheid minder.
    Nu begon afgelopen week dat ik steeds wat donkergeel verlies had en soms tegen het bruine aan.
    Zaterdagavond had ik ook bruin bij het afvegen, maar een beetje slijmerig bruin. Daarna was het weg.
    gistermiddag had ik echt een bruine 'spot' in het inlegkruisje. Gisteravond zat er ineens een soort van vliesje bij mijn urine, maar heel dun en klein en beetje wit/vlezig. Heb het in water gezet omdat ik niet wist wat het was en vanmorgen was het uit elkaar gevallen en daarnet zo goed als opgelost.
    Nou heb ik ook sinds vanmorgen (na ontlasting, net als toen met 7 weken) wat oranjeachtig bloedverlies. Weet iemand wat dit kan zijn? En heeft iemand dit ook meegemaakt?
    grtz Tieck

2. claire1978

claire1978 Actief lid

5 jan 2010
    438
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Tieck,

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar wat je omschrijft dat je wat licht bloedverlies hebt na de ontlasting kan bij je zwangerschap horen. Er kan een bloed adertje licht gesprongen zijn door bijvoorbeeld druk bij de ontlasting. Kan ook voorkomen na geslachtsgemeenschap. Dat je symtomen even minder worden is ook heel normaal. Kan er ook bijhoren. Je hebt het niet over echt helder bloedverlies of erge buikpijn. Maar ik weet natuurlijk op afstand niet wat het is en als je twijfelt zou ik even contact opnemen met de verloskundige. Zij kan je dan meer vertellen.

Oh ja, gefeliciteerd natuurlijk!!!

Groetjes Claire

3. Tieck

Tieck Lid

7 jun 2010
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanx!
    Ja, dat weet ik, van na de ontlasting. Het bloedverlies is ook vrijwel weg nu, weet alleen niet wat dat vliesje nou was. Kan dat ook vanuit mijn urine komen? Had net weer allemaal kleine stukjes maar die zag ik niet meteen na de urine, pas toen ik weer in de kan keek. Zo stom! Geen helder bloedverlies of hevige buikpijn hier hoor, maar toen ik moest bevallen van mijn jongste voelde ik de weeën ook niet, de verloskundige van het ziekenhuis was verbaasd dat ik gewoon rustig een boekje aan het lezen was terwijl het apparaat aangaf dat ik vrij heftige weeën had. Dus ik vind dat geen indicatie. En volgens mij hoef je niet altijd te bloeden of buikpijn te hebben als het misgaat...
    Ik weet nu ook hoe ik het vliesje kan beschrijven: als van vruchtvlees van appelsap of sinaasappelsap alleen dan iets groter hahaha, lekkere beschrijving!

4. Trees

Trees Niet meer actief

Wat ik nog zou kunnen bedenken is dat het een stukje baarmoederslijmvlies is. Dat ziet eruit als een wit/ halfdoorschijnend vlies en je kan het uit elkaar trekken. Dit in tegenstelling tot een vruchtzakje, wat veel stugger is en er op het termijn van 9 weken er heel herkenbaar uitzag (vond ik in ieder geval).

Heb je al een echo gehad of wanneer mag je voor een echo. het hoeft allemaal niks te betekenen, maar volgens mij kan op dit moment alleen een echo je zekerheid geven.

Veel succes ermee!

5. Tieck

Tieck Lid

7 jun 2010
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    heb met 6 weken en 2 dagen een echo gehad, ook ivm bloedverlies, zo'n beetje hetzelfde als nu, alleen dan zonder bruinverlies maar met goed roodverlies. Alles was goed, inclusief kloppend hartje...maar baarmoederslijmvlies, waarom zou je dat kunnen verliezen?

6. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Als ik het zo lees zouden het heel goed gewoon vlokjes kunnen zijn in je urine. Ikzelf had dit tijdens mijn zwangerschap ook en dat kon helemaal geen kwaad. Dat ziet er inderdaad uit als vliesjes in sinaasappelsap en soms ook iets groter. (geweldige beschrijving trouwens.) Mocht je echt een miskraam krijgen op deze termijn, dan heb je eigenlijk altijd wel echt een duidelijk groot stolsel met bloed enzo, dus daar moet je je nu niet te druk om maken, want dat heb jij gelukkig niet. Ik heb trouwens ook met 7 weken en met 9 weken een week lang een klein beetje bloedverlies gehad, maar heb hier nu al dik een jaar een kleine meid rondlopen.
    Mocht je het echt niet vertrouwen, dan kun je altijd even je verloskundige of gynaecoloog bellen voor advies, zei kunnen je altijd even geruststellen of misschien zelfs een echo maken.

7. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

het zou misschien ook wel een blaasontsteking kunnen zijn... Laat ff je urine testen...(sommige vrouwen hebben verder geen enkele last van blaasontsteking)

8. Tieck

Tieck Lid

7 jun 2010
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had idd een blaasontsteking, heb medicijnen gekregen, maar het bloedverlies had niks met de blaasontsteking te maken. Het hartje was al gestopt met 8 weken. Het was misschien toch iets van baarmoederslijmvlies.

9. Pientje01

Pientje01 Actief lid

16 jun 2010
    208
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sterkte!! Wat ontzettend naar... Ik heb vandaag ook een miskraam gehad. Ik begrijp dus helemaal hoe je je voelt..!

Deel Deze Pagina