Vliezen breken...vloedgolf of??

Discussie in 'De bevalling' gestart door Joy2111, 9 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Bij mij knapten mijn vliezen tijdens de bevalling, onder de douche.
    Het kwam er als kleine plasjes uit, bij mij geen vloedgolf dus.
    Wel had mijn zoontje in het vruchtwater gepoept en dit zag ik echt meteen.
    Als je geen licht beddengoed hebt én je vliezen breken in bed kan ik me wel voorstellen dat het niet meteen opvalt maar ik neem aan dat je het dan heel makkelijk even kunt checken met een maandverbandje ofzo :)

2. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    Ik had langdurige gebroken vliezen en liep al een paar dagen te "lekken" maar geen idee dat het vruchtwater was...ik vond het namelijk niet zoet ruiken het rook naar tja niets eigenlijk...de vk dacht ook dat het dunne afscheiding was...maar het werd steeds meer tja dan twijfel je niet meer dat kan gewoon geen dunne afscheiding zijn..ik had een hoge vliesscheur...en moest direct naar het ziekenhuis want ik had nog helemaal geen weeen en moest ingeleid worden..
    eenmaal na toucheren brak de rest van mijn vliezen..

3. wasmachine

wasmachine Niet meer actief

Ik had precies hetzelfde, naar de wc gaan, dacht ook eerst aan afscheiding en toen druppelde het op de grond, maar had daarna wel kraamverband nodig en geen maandverband.

4. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

Bij de eerste braken de vliezen spontaan en het viel mij mee wat er uit kwam aan vruchtwater. Ik kon nog zonder al te veel te lekken naar de w.c. sprinten.

Bij de tweede werden de vliezen doorgeprikt tijdens de inleiding. Mijn dochtertje was nog niet ingedaald en had haar handje bij haar hoofd, dus drukte de gyn haar in mijn bekken en prikte de vlos. Met kleine beetjes kwam het vruchtwater eruit. Na een tijdje vond de gyn dat hij wel los kon laten en dat hebben de vlos en ik geweten. Er kwam me toch een plens vruchtwater uit. De vlos wat nat tot onder haar oksels (ze zat aan het voeteinde) en ik kon een nieuw shirt aan, want ook ik was nat tot ver op mijn rug.

Ben benieuwd hoe het straks zal gaan.

5. Jits27

Jits27 Lid

2 dec 2010
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn vliezen zijn gebroken in het ziekenhuis. Ik herinner me dat het heel warm voelde en dat het wel één "golf" was. Heb het verder niet gezien, ik was op dat moment nogal van de wereld ;)

6. booboo22

booboo22 Bekend lid

14 okt 2008
    929
    0
    0
    Brabant
    bij mijn eerste zijn mn vliezen in de auto gebroken toen ik net wilde gaan zitten. ik voelde het gewoon langs mn benen stromen recht in mn schoenen, dus niet echt een vloedgolf maar meer alsof je plast

7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Hier met kleine straaltjes.
    Dacht eerst dat ik in mijn broek had geplast.
    Na een verschoning had ik 10 minuten later weer een natte broek. Toen ging het lichtje wel branden. Ik had overigens ook gerekend op een enorme plons, vandaar dat het niet mijn eerste gedachten was dat dit vruchtwater was. Ik kon me gewoon redden met een maandverbandje.

8. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Hier was het wel een aardige vloedgolf. Wou opstaan uit bed omdat ik moest plassen en er kwam me toch een golf naar buiten. Hier bleef het daarna ook wat lekker maar goed op te vangen met een kraamverband. Moest gelijk naar het ziekenhuis omdat het hier 2 dagen te vroeg was.

9. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Hier ook best veel! Beeld je een hele volle blaas in die in 1 keer helemaal leegloopt. En dan niet met zo'n straaltje waar je normaal mee plast zeg maar. Het kwam in 1 keer naar buiten! Gelukkig stond ik naast de wc en kon ik daar heel snel op gaan zitten!
    Manlief om een doorzichtig glas of theekopje gestuurd om het vruchtwater te beoordelen. die heb ik er gewoon eventjes onder gehouden!
    Liefs,

10. Lillith

Lillith Bekend lid

29 mrt 2010
    751
    0
    0
    Randstad
    Bij mij was het een grote vloedgolf en daarna bleven er nog golfjes komen (echt ongelooflijk, leek geen eind aan te komen). Ik was net in bed gaan liggen (lag al in ziekenhuis) en voelde plopplopplop. Toen dacht ik al: "oh oh". Want hier op zp had ik dus al gelezen dat het met een plopplopplop begint!

Deel Deze Pagina