welke slaaphouding hebben jullie?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sophietje, 4 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sophietje

sophietje Actief lid

3 jan 2006
    166
    0
    0
    huismoeder
    den haag
    :D hallo ik heb n vraagje!!nu mijn buik dik word,kan ik niet meer op mn buik slapen,dus slaap ik op mn rug,maar nu zei n vriendin van mij dat t gevaarlijk voor de baby is als je op je rug slaapt :( je moet op je zij slapen zegt zij :) wie heeft hier wel is wat over gehoord :(: hoe slapen jullie eigenlijk nu jullie dikker worden :(: gr sophietje

2. Angel79

Angel79 VIP lid

14 jan 2006
    5.090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Hoi Sophietje,

Ik heb misschien dan nog niet zo'n grote buik ;) , maar sliep ook altijd op mijn buik. Helaas kan ik dat ook niet meer :( . Ik slaap nu altijd op mijn zij, rechter of linker, heb hier geen voorkeur in.
    Toen ik de vorige keren zwanger was is mij door de vk ook altijd gezegt, liever niet op buik of rug te slapen. Als je op je buik sliep zou volgens haar toendertijd het mogelijk kunnen zijn dat wat aders in beknelling kwamen, wat dus zoiezo al niet goed is, en op je rug slapen zou niet goed zijn omdat de druk die wordt veroorzaakt in de baarmoeder zeker niet goed zou zijn voor de kleine. Ik wordt ook altijd vanzelf wakker op het moment dat ik op mijn rug gedraaid ben in mijn slaap, dit zou het moederinstinct zijn wat je wakker maakt, soms kan ook de kleine gaan tegenstribbelen omdat voor hem de druk ook niet prettig voelt en wordt je hiervan wakker.
    Maar ik zou het voor de zekerheid even navragen bij je vk, op 3 jaar tijd kan er best wel iets veranderd zijn :D

Liefs Angela.

3. Chrisje

Chrisje Fanatiek lid

23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Je linkerzij is het beste.

4. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ik slaap nu op mijn zij, links/ rechts wisselt steeds. Wel leg ik een kussentje tussen mijn knieen. Dit helpt wel.

Maar toch slaap ik niet echt lekker. Ik word telkens wakker, omdat ik dit niet gewend ben. Bovendien moet ik vaak naar de wc.

5. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik slaap ook op mijn zij. Op mijn rug krijg ik geen adem en op mijn buik dat gaat ECHT niet meer haha

6. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Ik slaap meer op mn zij dan opmn rug maar heel soms word ik wel eens wakker op mn rug.
    Ik lig veel op mn linker zij,geen idee waarom haha
    Kindje ligt ook erg veel links dus t zal vast op mij lijken ;)

7. Nadje

Nadje Actief lid

7 okt 2005
    335
    0
    0
    Ik slaap op mijn zij, krijg ook geen lucht als ik op mijn rug lig.
    Op mijn buik lukt ook niet want dan zweeft de rest van mijn lichaam in de lucht en plet ik mijn baby :)
    Heb ook een kussen tussen mijn knieen en buik anders doe ik geen oog dicht. Slapen is steeds lastiger, omdraaien in bed is een hele onderneming, dus meestal lig ik de hele nacht op dezelfde zij.

8. Selin

Selin Fanatiek lid

15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Ik lig eigenlijk meestal op mijn zij te slapen....dat ligt nog het fijnste!

9. CVB

CVB Actief lid

11 nov 2005
    261
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    Kraggenburg
    je linkerzijde is het beste, heeft misschien met je eigen hart te maken.

10. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ik slaap ook op mijn linkerzij..(schijnt de doorbloeding van en naar je kindje en placenta het beste te zijn) af en toe draai ik op mijn rug, of op mijn rechterzij.

11. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik draai zoveel in mijn slaap dat ik alle houdingen aanneem. Wel lig ik niet meer op mijn rus en als ik smorgens wakker word ligt altijd tegen me dekbed aan en tussen mijn benen waarom ????? ik zal het wel lekkerst vinden.

12. toetie83

toetie83 Fanatiek lid

20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    ik lig meestal ook op mijn zij, soms probeer ik om mijn rug te liggen maar dan wordt de baby zo druk dat ik dan niet in slaap kan vallen.
    het beste slaap ik ook op mijn linker zij. rechts ook wel. en een kussen tusen mijn knieen en eentje onder mijn buik.

ik kreeg laatst een knietje van mijn vriend tegen mijn kont aan , gelukkig lag ik met mijn rug naar hem toe(op mijn rechter zij), anders kreeg ik dat knietje in mijn buik. ;)

we kunnnen beter veranderen van plek !! zodat ik zorgeloos op mijn linker zij kan slapen. :(

ps: hij schrok trouwens toen hij mij schopte, had een nare droom zij hij. ;)

13. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo !

Ik slaap ook op mijn zij. Ik heb twee kleine kussentjes in bed liggen die mijn buik ondersteunen als ik op de zij lig, anders hangt mijn buik zo af en dan het ik 's ochtends pijn aan mijn zij. Het gaat nu nog prima zo, al kijk ik uit naar een zwangerschapskussen. Ik kan dat overnemen van iemand over een paar weekjes ! Nauwelijks gebruikt, ben benieuwd ! Ik slaap lekkerder op mijn rechterzij dan op mijn linkerzij, maar wissel steeds.

Op de rug kan inderdaad niet fijn zijn omdat een ader bekneld kan raken. Mijn VK zei dat je je daar geen zorgen over hoeft te maken, want als dat het geval is word je er wakker van en kun je je alsnog draaien. Gevaarlijk is het dus niet echt.

Groetjes,
    Nikki F

14. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik slaap bijna alleen maar op mijn rug. Ik kan niet meer op mijn zij liggen omdat ik heel erg last van mijn rug heb. Als het gevaarlijk zou zijn dan zou ik vette pech hebben want dat betekent zittend gaan slapen ofzo? hehehe :)

15. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Ik slaap afwisselend op mijn zij; ze zeggen dat de linkerzij het beste is zodat een belangrijke ader niet afgekneld wordt. Die ader is ook belangrijk voor de kleine; zou het bloed niet goed lopen, dan is dat voor ukkie ook niet echt goed. Maar als je op je rug 'beland' 's nachts, dan merk je dat meestal wel en ga je verliggen. Daarnaast, als je dikker wordt, dan ligt op je rug meestal niet lekker meer omdat je dan letterlijk het gewicht van je buik op je voelt drukken. Ik doe ook altijd een kussentje tussen mijn knieen; dit is beter voor je rug en houding.

16. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    tja ik kan nog op mijn buik liggen (nog wel), maar echt plat op mijn buik ligt niet lekker. ik voel mijn buikje dan toch wat.
    ik lig eigenlijk half op mijn buik, met een been opgetrokken.

17. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Selaam

ik lig altijd op mijn zij, dat deed ik ook al voor ik zwanger was.

18. charissa1979

charissa1979 Fanatiek lid

19 dec 2005
    1.827
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Overijssel
    Ik lig altijd op mijn zij, soms half op de buik als het lukt hahaha
    Vroeg het laatst aan de dokter over op je rug slapen, die zei dat het onzin is en dat je gewoon op de rug mag slapen.

19. Sam22

Sam22 Actief lid

28 jun 2006
    322
    0
    0
    Deventer
    ik lig op 1001 manieren....ik kan al zo slecht slapen want ik heb een enorme voetballer in me buik....ik ben al blij als ik gewoon een keer rustig kan slapen

20. klaasje9

klaasje9 Actief lid

3 mei 2006
    468
    0
    0
    Friesland
    ik lig ook altijd op mn zij, want dat deed ik van te voren ook al, alleen dan voel ik de baby heel erg schoppen, vooral op mn rechterzij, dus dan ga ik me maar weer draaien, maar dan voel ik em daar schoppen, als ik op mn rug ga ligge, dasn is die rustig, maar ja op mn rig kan ik niet slapen, wat een toestand he, hahaha

groetjes

Deel Deze Pagina