Weer aan de pil

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door anoniempje1987, 18 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anoniempje1987

anoniempje1987 Actief lid

16 jun 2011
    364
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo
    Ik ben eind mei bevallen van mijn dochter en heb daarna ong 4 weekjes gevloeid, ik ben aan het eind van week 3 met de pil begonnen en ben ong in de tweede week van die strip ongesteld geworden, gewoon door de pil heen dus! Heb hierna de stopweek gehouden en ben nu weer met de volgende strip begonnen maar nu is mijn vraag.. Is het nu al veilig onveilige sex te hebben? Ben zo ´bang´ perongeluk zwanger te raken.. (zeker welkom maar nu nog liever even niet hihi :);)) Heb hierover de HA wel gebeld maar vond hun antwoord een beetje vaag

2. anoniempje1987

16 jun 2011
    364
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dus niet gewacht op mijn menstruatie maar ben gewoon na de 3e week begonnen met de pil....

3. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

je hebt de eerste strip dus niet afgemaakt maar gestopt toen je ongesteld werd. Dan zou ik voor de zekerheid nu nog condooms erbij gebruiken, deze tweede strip. maak deze tweede strip wel gewoon af, ook al heb je tussendoor bloedverlies. anders raakt je lichaam helemaal in de war!
    Vanaf de volgende strip is ie zeker veilig.

Mirjam

4. anoniempje1987

16 jun 2011
    364
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi mirjam
    bedankt voor je antwoord maar ik heb mijn eerste strip wel gewoon afgemaakt en NA de eerste strip gewoon de stopweek gehouden en na de stopweek met strip 2 begonnen (Stond er misschien een beetje onduidelijk)! Maar ben door de strip heen ongesteld geworden en vroeg me daarom af wanneer de pil weer betrouwbaar is??

5. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ok, als de eerste strip wel hebt afgemaakt ben je nu veilig, omdat je de eerste strip "blind" begonnen bent was die niet veilig, de tweede strip dus wel.

Mirjam

6. anoniempje1987

16 jun 2011
    364
    0
    0
    NULL
    NULL

Deel Deze Pagina