Vliezen gebroken 33+4....ervaringsverhalen?

Discussie in 'Prematuur' gestart door Ploetertje, 2 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ploetertje

Ploetertje Actief lid

9 dec 2007
    197
    0
    0
    Mijn vliezen zijn vorige week vrijdag gebroken en sindsdien lig ik in het ziekenhuis.

Mijn hoop op een spontane bevalling na een week hier is klein, en zolang alles ok blijft wordt er niets gedaan tot 37 weken.

Maar toch ben ik op zoek naar ervaringsverhalen, en wil ook graag weten wat een kindje van 35 of 36 weken kan. Zelf drinken, op temp blijven? Mijn kindje is wel goed gegroeid, dus een formaat passend bij de zwangerschapsduur.

2. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    mijn kindjes zijn beide een maandje te vroeg geboren,

moesten 3 dagen ( 2 nachten) blijven in het ziekenhuis, drinken en op temp houden ging prima !

ik hoop dat de kleine nog even blijft zitten !

3. flotsje

flotsje Niet meer actief

bij mij twee keer geboren met 36 weken waren kleiner als gemiddeld waarschijnlijk dor pre eclampsie..
    twee weken op de medium care moeten blijven... eerst in couveuse twee dagen... infuus gehad ivm glucose dit ging een beetje af en aan.. en ze moesten echt leren drinken.. het schijnt dat dit juist bij deze termijn zo is.. vroeger geboren zouden beter zuigreflex hebben? geen idee hoor dat vertelde ze mij..
    Ik vond het zelf een moeilijke tijd net bevallen en kindje in het zh.. achteraf gezien valt het allemaal mee.. blijf goed aan jezelf denken! voor je het weet zijn jullie samen heerlijk thuis..

4. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ik werd met 30 weken precies wakker met buikpijn, die eerst leek op darmkrampen. Deze kwamen en gingen en waren best gemeen.

Ik ging plassen en ná het plassen viel er een plonsje water in de wc.

Het ziekenhuis maar gebelt voor overleg. Moest komen.
    Ctg gehad, alles was rustig.

Toen de verloskundigen (2) wilden checken of het vruchtwater was wat ik verloor, kwam er weer een plons vruchtwater uitzetten.

Ben toen direct opgenomen.

Kreeg longenrijpers.

De gyn kwam gelijk kijken en begon te vertellen dat als ik weeen zou gaan krijgen ik overgeplaatst zou gaan worden naar het Erasmus in Rotterdam, een academisch ziekenhuis.

De eerste week gebeurde er niets, en in dat weekend was het pinksteren en mocht ik met verlof. Ik was nog niet koud thuis of ik kreeg weeen.

Dus terug naar het ziekenhuis en aan de weeenremmers. Het infuus duurde 48 uur. Op het ctg waren ook flinke weeen te zien in regelmaat om de 3 minuten al.

Dus ze waren ook al klaar om vervoer te regelen naar dat andere ziekenhuis.

Weeen namen af na die remmers. En ik ze gingen kijken wat mijn lichaam zou doen nadat de remmers eraf waren.

Ging ook weer goed.

Na een paar dagen alleen weeen te hebben om 5 min zonder door te zetten mocht ik naar huis. Had 3cm ontsluiting.

Was een dag thuis, weer na een ctg waarop duidelijk de weeen te zien waren opgenomen.

En dit is gewoon zo door gegaan tot aan de 38 weken. Gek werd ik ervan.

Dan weer opgenomen, dan weer ontslagen, dan weer opgenomen, dan weer ontslagen...de verloskamers telkens klaar voor me....

En alsnog ingeleid met 38 weken ;)

Hoop voor je dat je babytje voorlopig nog even blijft zitten. Ze zijn nu nog zo klein en nog zo kwetsbaar. Elke dag erbij is er eentje!

5. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Opname met 32+6 ivm gebroken vliezen, longrijping en weeënremmers gehad. Bevallen met 33+1. Jongens waren 1690 en 1585 gram. In totaal 5 weken in het ziekenhuis gelegen.

6. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Bij mij zijn de vliezen gebroken bij 34+5. Ben toen ook opgenomen in het ziekenhuis, maar die avond is de bevalling toch begonnen.
    Mijn zoontje heeft niet in de couveuse gelegen, maar wel in een warmte bedje, hij had moeite zich warm te houden. Borstvoeding heeft wel een paar weken geduurd tot het volledig lukte, daar had hij te weinig kracht voor. De flessen gingen (soms met moeite) wel goed, daarom hoefde hij geen sonde, maar dat komt wel vaak voor. Verder heeft hij drie dagen aan de monitor gelegen en ook nog twee dagen op een blauwe lamp omdat hij geel werd. Uiteindelijk 12 dagen in het ziekenhuis.

Succes ermee, hopelijk blijft je kleintje nog even zitten!

7. Babystew

Babystew Niet meer actief

Met 35 a 36 weken komen ze waarschijnlijk in een warmtebedje (boven 2 kg) of couveuse en zal het leren drinken misschien moeizaam gaan (zijn snel moe en krijgen dus niet alles binnen wat ze binnen moeten hebben). Dus misschien krijgt hij/zij dan een sonde. En het temperatuur regelen zal misschien nog niet helemaal goed gaan, vandaar het warmtebedje/couveuse.
    Maar het is natuurlijk nooit van tevoren te voorspellen hoe het kindje het zal doen. Misschien gaat het prima en mag hij/zij snel naar huis, of misschien heeft hij/zij wat meer opstartproblemen en duurt het langer. Elke dag extra in de buik maakt hierbij wezelijk verschil! Succes en sterkte in deze spannende tijd!

8. flower28

flower28 Actief lid

13 mei 2011
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier bij mn zoontje gebroken vliezen met 34 weken en met 36 weken hebben ze hem gehaald met een keizersnee. Hij had misschien wel langer kunnen blijven zitten, maar zat er doorheen en zat al 3 nachten in de weeen en bleeft op 3 cm steken, de kleine bewoog al dagen amper meer omdat hij geen ruimte meer had (mn buik was compleet ingevallen en je zag hem ook gewoon liggen, elke beweging die hij deed was ook ontzettend pijnlijk) en de ctg waren opzich wel goed, maar werden wel steeds wel steeds vlakker na 1,5 week, maar was nog geen reden tot zorg.

Hij was toen 2460 gram en moest wel de couveuse in en heeft daar 4 dagen in gelegen. Hij heeft de eerste 2 dagen brady's gehad, hij had geen zuigreflex en kon dus ook niet uit de borst of flesje drinken met een spuitje was het ook heel lastig omdat hij zn voeding niet doorslikte. Na 5 dagen werd het beter.....en na 7 dagen dronk hij aan de borst.
    Hij heeft wel veel moeite gehad met zich op temperatuur houden en had vaak ondertemp ook in het ziekenhuis, pas met 2 maandjes oud ging het echt beter met hem, vooral de nachten waren lastig, want dan was hij echt te koud.

Hij heeft gelukkig uiteindelijk maar 7 dagen in het ziekenhuis gelegen en mocht naar huis toen hij 2300 gram was.

Sterkte hopelijk blijft de kleine nog even veilig in je buik.

9. Natasjav

Natasjav Lid

1 jul 2012
    7
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Mijn tweeling is geboren met 33+6 weken geboren. 1 van de tweeling hoefde niet in de couveuse en mocht gelijk al in een warmtebedje en na een paar dagen in een wiegje. De andere moest 3 dagen in een couveuse en daarna in een warmtebedje. Na een paar dagen in het warmtebedje mocht ze ook naar een wiegje. Ze konden allebei al zelfstandig drinken. Ze moesten alleen nog op groeien en geen dipjes meer krijgen op de monitor.

10. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Mijn dochtertje is geboren met 33wk4dgn. Ze woog 2155 gram, en heeft anderhalve week in couveuse gelegen, infuus, sondevoeding en onder blauwe lamp. Maar ze had wel meteen een goede start en probeerde ook meteen aan de borst. Ze mocht met 36 wk naar huis. Borstvoeding kan ze nog steeds alleen met tepelhoedje. Heel soms op goed geluk kan ze 1 van de borsten zonder, dus we blijven oefenen. Ondertussen is ze 12 wk oud, en doet ze het verder goed. Hopelijk blijft je kleintje nog even zitten.

11. Aylen

Aylen Niet meer actief

Mijn vliezen braken met 35+3 weken, tien uur later was mijn kindje er. Hij zag er goed uit, lekker dik voor zo'n vroeggeboren kindje, maar hij had wat opstartproblemen. Hij moest aan het infuus, kreeg sondevoeding omdat hij niet uit zichzelf kon drinken en moest onder de lamp. Na acht dagen in het ziekenhuis mochten we naar huis.

We zijn nu vijf weken verder en hij doet het super. Weegt al een dikke vier kilo en is een lief mannetje. Het enige waar ik zelf veel problemen mee heb, is dat ik hem geen borstvoeding kan geven. Daar heb ik menig traan om gelaten en het doet me ook nu ik er over schrijf weer veel verdriet. Dit komt omdat hij dus sondevoeding heeft gehad en daarna flesjes afgekolfde melk in het ziekenhuis. Daar kreeg ik na een dag een tepelhoedje in mijn handen gedrukt met de instructie "Probeer het hier maar mee", maar dat werkte dus niet. Volgens het ziekenhuispersoneel hoefde ik mij geen zorgen te maken over tepelverwarring, want "in de praktijk komt dat bijna nooit voor". Dus wel.
    Eenmaal thuis heb ik een lactatiekundige ingeschakeld, maar het mocht niet baten. Ik probeer hem nog dagelijks aan te leggen, zonder resultaat. Hij krijgt het niet onder de knie.

Als je borstvoeding wil geven, hou dan echt voet bij stuk als je in het ziekenhuis bent. Zeg dat je fingerfeeding wil doen of kies een ander alternatief voor de fles, die zijn er namelijk echt wel! Ik heb enorm veel spijt dat ik me niet beter geinformeerd heb van tevoren en dat ik mijn eigen gevoel niet gevolgd heb...

12. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is geboren via een spoedkeizersnede met 35,1 wk.

Omdat ze in eerste instantie niet zelf ademde moest ze op gang worden geholpen. Ze is beademd en kreeg hierna cpap. Later kreeg ze extra zuurstof.
    Via een infuus kreeg ze medicatie. Een via de sonde kreeg ze voeding en bijvoeding omdat ze teveel afgevallen was.
    Ze heeft nietig de couveuse gelegen maar wel een poosje in een warmte bedje. Later in een gewoon wiegje!

Na ruim twee weken mocht ze mee naar huis, waarna ze later weer is opgenomen.
    Ze heet behoorlijk wat opstart problemen, maar ik hoop dat ze na 4 maanden het ergste gehad heeft.

13. Ploetertje

Ploetertje Actief lid

9 dec 2007
    197
    0
    0
    Ze is geboren!

Afgelopen maandag, bij 34+6 is na een nacht weeen (minimaal resultaat) en bloedverlies (tekenen) besloten in te leiden.

Tijdens de inleiding bleek ze, in de week met ebroken vliezen,in stuit gedraaid te zijn, en is ze geboren met een keizersnede.

14. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Van harte gefeliciteerd!!! Hoe gaat het verder met jullie?

15. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd! Hoe gaat het jullie?

16. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Proficiat, hoe gaat het??

17. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Gefeliciteerd! Ik hoop dat het goed gaat met de kleine meid en met jou!

18. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    gefeliciteerd meid, hoe gaat het met dochter en mama?

19. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Gefeliciteerd met jullie meisje! Hoe is het met jullie 3en?

20. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Van harte gefeliciteerd! Hoop dat alles goed
    is met jullie! Xxx

Deel Deze Pagina