Dit is mij ook verteld. En ik hou me geloof ik toch maar aan het advies van de gynacoloog uit het UMCG.
De vk vertelde hier tijdens de voorlichtingsbijeenkomst dat je in een winkel of op straat echt niet meteen hoeft te gaan liggen, maar dat je rustig naar huis kunt wandelen, haar bellen en op de bank gaan liggen. Mocht je je er echt niet goed bij voelen, bel dan vanuit die winkel of waar je ook bent naar je vk (spoedlijn) om te overleggen. In de auto zul je toch ook echt eerst naar een veilige parkeerplaats moeten rijden; de risico's die je loopt als je midden op de weg (of op de vluchtstrook) stopt, zijn groter dan die je loopt als je eerst een geschikte stopplaats opzoekt. Bel je vk nog even, dan weet je zeker of het ook haar beleid is om het zo te doen. Ik vind het maar vreemd dat ze niet uit zichzelf heeft verteld wat je wel en niet moet doen.
denk allebij niet aan gedacht dat je ook nog t huis uit gaat de laatste weken . hahaha maar zal ze wel es bellen morgen om t goed na te vragen
Ik mocht toen ik zwanger was van Lisa nog wel rustig naar huis gaan, maar Lisa lag wel een beetje ingedaald, niet helemaal ingedaald, maar wel erg laag. Misschien dat daar wel verschil in zit.
Mijn VK vertelde juist dat als het water eenmaal gebroken is het kwaad al is gebeurd en ter plekke gaan liggen geen nut zou hebben. In dat geval kun je beter gewoon de VK bellen en naar huis gaan of naar de praktijk ipv bij de AH in het gangpad te gaan liggen.
Gelijk gaan liggen want anders kan de navelstreng naar beneden zakken en het kindje daarop zakken en dan krijgt het kindje geen bloed enz meer het is echt van levensbelang dat je gaat liggen!!! Is er hier echt op het hart gedrukt waar dan ook gaan liggen!!
direct gaan liggen, niet eerst naar huis gaan. Als de navelstreng uitzakt kan je baby overlijden. Ik heb nou al zoooooo vaak gelezen van vrouwen die zich hier onwijs druk om maakten... maar ik ken nog niemand die uiteindelijk echt moest gaan liggen in de supermarkt maar 10% van de bevalling begint met brekende vliezen en dan nog meestal na het slapen als je opstaat. Maar goed, het zal wel een keer voorkomen...
Ik vind het wel gek dat er zo'n verschil in beleid lijkt te zijn! Mijn vorige vk zei destijds ook, dat ik nog best rustig naar huis kon gaan.... Mijn zoontje was uiteindelijk echter ruim op tijd ingedaald, en ik hoop dat dat deze keer ook weer gewoon gebeurt!
Mijn jongste dochtertje was ook niet ingedaald, en toen werd mij verteld dat ik direct moest gaan liggen en als ik dan niet liggend vervoerd kon worden naar het zkh dat ik de ambulance moest bellen. Nou ik kan je vertellen dat ik doodsbang was dat mijn vliezen ergens op straat zouden breken. Uiteindelijk met 41+5 ingeleid en toen mijn vliezen in het zkh braken toen was de kleine ook pas ingedaald.