Wel of niet laten strippen??

Discussion in 'De bevalling' started by Lovelylonnes, Oct 25, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Maandag moet ik naar het ziekenhuis voor controle.
    Ik ben dan ruim 38 weken.

Afgelopen keer zei de vk dat ik aan de gyn kon vragen of ze me deze controle wil strippen. Het kon zijn dat het dan zou beginnen maar het kon ook zijn dat ik dan de hele dag weeen had en het uiteindelijk niet zou doorzetten.
    Nu vraag ik me af wat ik moet doen.
    Lichamelijk en fysiek zit ik echt op mn breekpunt, maar ik begrijp ook wel dat 38 weken nog vroeg is...

Iemand ervaring met zo vroeg al strippen? Het is natuurlijk wel de 3e...

thanx

2. beertje1234

beertje1234 Actief lid

Apr 4, 2011
    109
    0
    0
    Ja, hier ervaring. Bij mij ook de 3e. Toen hebben ze met 37,6 gestript, Ik had toen 1 cm ontsluiting. Mocht de dag erna terug komen en toen waren het er 3. Meteen mijn vliezen doorgeprikt en 2 uur later had ik mijn mannetje in mijn armen. Ik heb er verder weinig van gevoeld de hele dag.

Ben net op controle geweest en heb gevraagd of het weer zo kan. En jawel.....over 2 weken nog 1x gewone controle en de week erop strippen ze (als het gaat). Dus ben helemaal blij!!!! Mijn Vk zei ook dat het waarschijnlijk wel zijn werk doet omdat het de 4e is (zal bij de 3e ook wel zo zijn).

In ieder geval succes!!!! En laat ff weten wat het gaat worden, ben benieuwd....

3. Alita

Alita Niet meer actief

Tja moeilijk.....ik heb een strippoging gehad maar het ging niet want er was nog niks gaande...wel die avond begonnen met de bevalling en ze is precies met 40 weken geboren...

38 weken vindt ik persoonlijk vroeg...en of het dan wat uithaalt het strippen? Maar ze kunnen best al eens checken hoe het zit daarbeneden....ze doen toch niks als er nog niks gaande is...
    Wanneer ben je met je andere kindjes bevallen?

4. Zonnetje23

May 30, 2011
    99
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben gestript met 38 weken (eerste kindje, en had al 2cm ontsluiting). Ze schatte me kansen op 75% maar helaas er gebeurde niks. Week later had ik 3cm en een volledig verweekte baarmoedermond maar toen ook niks. En toen met precies 40 weken kwam ze uit dr zelf! :D

5. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Ik ben gestript met 39 weken.
    Ik had 2cm ontsluiting & mijn bmm was 1/2 verstreken.
    Na de tijd 4uur last gehad van menstruatie achtige krampen.
    Daarna niks meer.....Helaas.
    Uiteindelijk ingeleid met 41+2

6. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Zou er zelf niet voor kiezen om gestript te worden, helemaal niet met 38 weken zwangerschap. Ben meer van het principe 'kindje komt wanneer het er klaar voor is en bepaalt dat zelf'. (Beide keren zelf dan ook over de 41 weken gegaan ondanks aanbod van vk te strippen)

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik heb het geweigerd, ook vanwege die wel-gerommel, maar geen resultaat.

Dat was bij 41 weken. De dag erna alsnog de kleine in mijn armen.
    Een van de pufclub was op dezelfde dag uitgerekend. Zij is met 41, 41+3 en 41+5 gestript. En elke keer gerommel, en 's nachts onrustig. En uiteindelijk op 41+6 bevallen. Dus die ging al moe de bevalling in..

8. Iefie

Iefie Niet meer actief

Het kindje komt wanneer het er klaar voor is..en als dat met 38 weken is dan kan het strippen succesvol zijn. Het kan in elk geval geen kwaad als het zou lukken, je bent ver genoeg toch? En als je het zat bent, zou ik helemaal niet twijfelen. Het is niet zo dat je met strippen je kindje schade aanricht! Ik ben in de week voor ik beviel 2 x gestript, maar bleek nog potdicht te zitten. Ben de dag van de 2e strippoging wel mooi bevallen! Was wel ruim overtijd.

9. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

Jun 16, 2007
    2,054
    2
    0
    tussen hier en daar
    ik ben de eerste keer met 38,5 gestript , nja poging tot gedaan want de vk kon er niet helemaal bij wel heel veel gerommel gehad en uiteindelijk na het weekend was t stil .. heb toen de vk gebeld omdat mn meisje zo rustig was en moest toen langs komen op de praktijk , ben ik weer gestript deze keer met succes , toen door naar t zkh voor een ctgscan waarop wel enekele weeen te zien waren maar die waren te kort , de vk in t zkh vond het n idee om nog een keer te strippen , dat was echt pijnlijk en ben naar huis gestuurd , beneden in het ziekenhuis kreeg ik ineens echte weeen en zat ik 20minuten na de strip poging in de verloskamer en 3 uur later is ons meisje geboren .
    Ik vond deze bevLLING heel zwaar en heftig weet niet of het door t strippen kwam maar mijn andere bevallingen waren niet ZÓ heftig
    dus als ik nu nog n keer zou mogen kiezen had ik t strippen overgeslagen ;)

10. NooNoo

NooNoo VIP lid

Jul 18, 2010
    5,422
    1
    0
    Mijn verloskundige zei ook iets in de trant van: een strippoging heeft alleen nut als het kindje er klaar voor is. Meer zo van: als we niet hadden gestript, dan was het morgen of overmorgen wel alsnog uit zich zelf gekomen. We helpen dan gewoon alleen een handje. De verloskundige van een vriendin van me zei net zoiets. Zij is desondanks wel gestript (geen ontsluiting) en het heeft niet geholpen bij haar.Tip van de zwangerschapsgym: maak het met je partner heeeel gezellig in bed :D Moet je maar net zin in hebben natuurlijk, ik begrijp dat niet iedereen dat wil. Ik lustte er tijdens de zwangerschap wel pap van zullen we maar zeggen, en een dag voor de bevalling hebben man en ik nog seks gehad. Ik kreeg er flinke voorweeën van, verloskundige zei dat dat vaak gebeurt en dat als je zelf ook de natuur een handje wilt helpen, dat een optie is en dat ze dat ook nog weleens adviseren aan mensen ;)

11. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hier met 39+2 gestript. Dag later slijmprop verloren en nog een dag later hadden we onze dochter in onze armen.
    Gyn wilde even voelen en heeft toen gelijk gestript omdat baarmoedermond bijna helemaal was verstreken.
    Bevalling trouwens binnen zes uurtjes, dus waarschijnlijk was kindje er klaar voor.

12. Lovelylonnes

Jul 3, 2007
    2,208
    1
    0
    hmmm, mn eerste ben ik ingeleid (een week later dan had gemoeten, lang verhaal) bij 41+5. Bij 2e normaal bevallen bij 40+6.

Denk dat ik het wel ga proberen.
    Mits de gyn het wil doen en het kan gezien de status van mn onderkant zeg maar.....
    Idd het kan voor kindje geen kwaad, bekkaf ben ik toch al en wellicht is het net dat laatste zetje in de rug voor babylief...
    Houd jullie op de hoogte of het gelukt is en of er iets gebeurd is!

13. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

Feb 10, 2007
    10,549
    0
    0
    zandvoort
    Ik ben bij bijde bevallingen gestipt maar puur omdat ik toen al weeën had.
    Bij Megan met 39wkn2wkn en ze is nog geen 20uur later geboren.
    En bij Suzannah ben ik na 2dgn van weeën om de 1min ingeleid omdat de bevalling niet door wilde zetten.
    Ze hebben me op 1cm gestipt terwijl de baarmoeder niet verweekt of vertreken was............ik zat werkelijk tegen het plafond! Was geen prettje en ik zo dat nooit meer doen.

Als je het wel laat doen, ontspan zo veel mogelijk en ik hoop zeker voor je dat het wat gaat uit halen.

Waarom word je met 38wkn al gestript?

14. Alita

Alita Niet meer actief

Ik zou persoonlijk niet zomaar gaan laten strippen...je kindje moet er toch echt klaar voor zijn...het is een middel wat5 je uitprobeert als je overtijd dreigt te gaan....dus waarom idd nu al met 38 weken strippen?

15. Lovelylonnes

Jul 3, 2007
    2,208
    1
    0
    De gyn heeft me vandaag gestript!
    Omdat ik al een verweekte bmm had en 1 cm ontsluiting EN al weken harde buiken en voorweeen dacht ze dat het wel eens zo kon zijn dat beeb alleen nog duwtje in de rug nodig heeft.

Er rommelt van alles maar vooralsnog geen echte weeen. Zo lekker vroeg slapen en dan hopelijk straks snel weer wakker worden van echte weeen! Keep you posted...

16. Lovelylonnes

Jul 3, 2007
    2,208
    1
    0
    Weet iemand hoe lang het kan duren voordat strippen effect heeft??
    Ben rond lunchtijd gestript en heb heel veel kramp maar er zet nog niks door. Kan dat nog of gaat het niet gebeuren?

17. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Een kennis is gestript op een woensdag, en daar begon het donderdagmiddag. Maar dat was bij 41+5/6, dus daar was de kans ook groter dat het vanzelf zou beginnen ;)

De 2 strippogingen ervoor heeft ze ook een dag en nacht lopen spoken met voorweeen zonder effect..

18. mamavanchayenne

mamavanchayenne Fanatiek lid

Mar 24, 2011
    1,275
    0
    0
    horeca
    wijchen
    ze zeggen dat bij strippen de weeen in 48 uur kunnen komen.
    Ik wil persoonlijk nooit meer gestript worden heb er alleen ellende van gehad waar door ik de bevalling in ging na 2 niet geslapen nachten dus bij mij nooit meer wacht wel af tot hij komt!

19. Alita

Alita Niet meer actief

idd moeten ze wel binnen een bepaalde tijd komen....

succes hoor!

20. Iefie

Iefie Niet meer actief

Volgens mij is het strippen geslaagd als binnen 48 uur de weeën op gang zijn gekomen. TS heeft vandaag niet meer gereageerd..ben benieuwd!!

Share This Page