voorweeën stimuleren, hoe?

Discussie in 'De bevalling' gestart door washburn, 19 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. washburn

washburn Actief lid

25 jan 2012
    426
    286
    63
    therapeut
    gaat je niks aan ;)
    Hey hallo,

Fijn dat je even meeleest!

Sinds vorige week heb ik met name in de avond uren voorweeën.
    Hier ben ik erg blij mee, we zijn namelijk sinds vandaag uitgeteld dus meneer/ mevrouw mag komen wat ons betreft!

Nu valt me op dat de voorweeën telkens lekker op gang komen ( soms zelfs om de 5minuten voor een half uur!) maar als sneeuw voor de zon verdwijnen zogauw ik even iets ga doen zoals de honden uitlaten, kippen verzorgen, telefoon aannemen...

Erg balen...:(

Is er iets wat ik kan doen om de voorweeën langer te rekken en zo de bevalling misschien op gang te brengen? Helemaal stil zitten een hele avond gaat me niet lukken, ik ben tonnetje rond met die buik van me maar ook een echte wiebelkont...;)

Ben benieuwd!

2. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    ik heb die voorweeen 3 weken gehad! ben 11 dgn over tijd bevallen! ook nog 2 keer gestript. niks hielp.
    afwachten maar...succes!

3. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Nee kan je niet helaas, t komt wanneer t komt meid. Succes!

4. Martha81

Martha81 Actief lid

3 mrt 2009
    221
    0
    16
    thuisondersteuning gehandicaptenzorg
    Friesland
    Ook ik heb een paar week voorweeen gehad bij de derde... volgens mij is er niet heel veel wat je eraan kunt doen,sorry.

5. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Ik heb bij de eerste zwangerschap 8 weken last gehad van voorweeën. Ze kwamen erg regelmatig, maar uiteindelijk begon de bevalling pas toen mijn vliezen braken. Er is niets wat je kan doen om ze 'door te laten zetten'. Je lichaam is zich aan het 'klaarmaken' voor de bevalling en het duurt net zo lang als je lichaam nodig heeft...
    Succes met afwachten...

6. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Zelf geen ervaring.
    Maar ik heb wel vaker gehoord dat vk's op het eind hoogtepunten aanraden om alles wat sneller op gang te brengen... :)

Succes...!!

7. Babette8

Babette8 Bekend lid

29 nov 2011
    727
    0
    0
    Hier had ik ook lang voorweeen gehad... maar verder kun je niks doen... Was 12 dagen overtijd en werd ingeleid. Het is alleen maar afwachten... Succes!

8. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Hier ook voorweeen...al 2,5 week :( Van alles geprobeerd. Ben zelfs al gestript. Heb ontsluiting, ben verweekt en noem maar op..Maar nee hoor, doorzetten is geen sprake van :(

9. washburn

washburn Actief lid

25 jan 2012
    426
    286
    63
    therapeut
    gaat je niks aan ;)
    potverdikkie, en ik begon me al te verheugen...;)
    haha... nee, goed.. dan indd maar afwachten... die kleine houdt het wel spannend zo!

:)

10. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ik hoorde dat als het voorweeen zijn , dat als je een warme/hete douche neemt het afzakt. En dat als het echte weeen zijn ze alleen maar sterker worden.

Deel Deze Pagina