Vliezen gebroken (harde pang) zonder vruchtwaterverlies?

Discussie in 'De bevalling' gestart door milou1991, 4 feb 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peetje83

    Peetje83 Fanatiek lid

    29 jun 2011
    3.884
    2.444
    113
    Limburg
    Hier bij mijn oudste precies hetzelfde. In het ziekenhuis bleek ik geen vruchtwater te hebben en ik heb ook niks gemerkt of verloren. Daarom moest ik ook 2 nachten met m'n zoon in het ziekenhuis blijven ivm eventueel infectiegevaar.
    Bij de middelste en jongste voelde ik duidelijk de vliezen breken en verloor ik tot aan de bevalling elke keer kleine beetjes vruchtwater en bij de jongste moest ik ook een nacht extra blijven ivm langdurig gebroken vliezen.

    Ik zou dus wel de vk bellen...
     
    milou1991 vindt dit leuk.
  2. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.522
    5.624
    113
    Vrouw
    Nou ik snap gewoon niet waarom je risico wil lopen…

    dalijk krijg je wel een infectie, of gaat het niet zo lekker met je kindje

    nee sorry ik snap er niks van
    Het is niet dat even bellen, overleg/controle je zoveel moeite kost
     
    Mango227, lorreke, Neuzeke en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.709
    7.778
    113
    Vrouw
    Misschien zijn het je bovenste vliezen, dit had mijn vriendin. Je schijnt deze dus afzonderlijk te kunnen breken. Daarnaast kan je kindje kan ook als een soort stop dienen :)

    Heb je de vk al gebeld? Ik snap je gevoel wel hoor. Maar voor hun is het geen zondag hoor, ze werken gewoon. :)
     
  4. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    12.041
    12.475
    113
    Vrouw
    Tja het kunnen je vliezen zijn, het kan ook wat anders zijn. Voel je de baby nog goed? Ik zou absoluut wel bellen eventjes voor controle. Of je nog wel vruchtwater hebt en dat het niet iets anders is wat geknapt is/los laat
     
  5. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.630
    5.062
    113
    Vrouw
    Het gaat er toch niet alleen om of het je vliezen zijn? Ik zou juist bang zijn dat het wat anders is en daarom de verloskundige bellen.

    Voel je het kindje verder wel goed?
     
    Sado vindt dit leuk.
  6. huismoeder

    31 jan 2024
    36
    9
    8
    Vrouw
    Vind het een beetje vreemd dat deze vraag op een forum gesteld wordt; lijkt me urgent genoeg om z.s.m. de verloskundige te bellen. Wat als er iets is met de placenta of zo?

    Ik hoop dat alles goed is met jou en je kindje Milou! Succes met de bevalling!
     
    lorreke, Biny en Sado vinden dit leuk.
  7. Megara

    Megara Fanatiek lid

    5 feb 2023
    1.498
    1.708
    113
    Vrouw
    Geen ervaring mee.
    Maar mijn vliezen waren gebroken en na 24 uur moest ik naar het ziekenhuis voor controles en voor een kweek ivm infectie gevaar.
    Het beleid was in dit ziekenhuis om in te leiden de ochtend nadat de vliezen 48 uur gebroken waren.
    Ik zou dan al op 60 uur zitten.
    Maar onverwachts begonnen de weeen de volgende ochtend vanzelf en moest ik vanwege geen plek in dat ziekenhuis naar een ander ziekenhuis met het beleid van 24 uur.
    Dat is een heel gezeur geweest en discussie met mijn vk en de vk uit het ziekenhuis.
     
  8. milou1991

    milou1991 Fanatiek lid

    12 aug 2014
    1.314
    454
    83
    Vrouw
    Tbm
    Gebeld en de vk zag geen reden tot zorg of langskomen. Ze zei: als je niks voelt lopen, dan valt er voor ons ook niks te testen. Ze dacht zelf eerder aan het knakken van een botje, of een knakje in mn bekken oid. Baby is as usual meeeegadruk. Dus ik wacht het rustig af. Bedankt aan diegenen die zonder oordeel antwoord hebben kunnen geven. Heel fijn!
     
  9. Shalom

    Shalom Bekend lid

    15 jan 2024
    799
    507
    93
    Fijn dat je haar gesproken hebt en een update geeft. Succes met de laatste loodjes!
     
  10. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    18.233
    15.831
    113
    Ik vermoed dat dit de zwangerschapshormonen zijn die spreken, want oordelen zie ik echt niet terug in dit topic, vooral oprechte, goedbedoelde zorgen en uitgesproken adviezen ;)

    Fijn dat het niks vervelends lijkt te zijn, succes met je laatste loodjes
     
    Mango227, Mammavantwee, djoyz en 5 anderen vinden dit leuk.
  11. huismoeder

    31 jan 2024
    36
    9
    8
    Vrouw
    Eens, vind het niet echt een vriendelijke opmerking, maar zullen inderdaad de hormonen zijn.
     
    Sado vindt dit leuk.
  12. milou1991

    milou1991 Fanatiek lid

    12 aug 2014
    1.314
    454
    83
    Vrouw
    Tbm
    Mwoah nee hoor geen hormonen. :) Ik bedank de mensen die mijn vraag hebben beantwoord door hun ervaring te delen, waar ik om vroeg, gewoon even in het algemeen. ;)
     
    Mamavan123 vindt dit leuk.
  13. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.630
    5.062
    113
    Vrouw
    Jammer dat je zo terug kijk op goed bedoelde adviezen!
    Sterkte met de laatste loodjes!
     
    Mango227, enceinte, evaleana en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina