Ik loop al vanaf week 30 met pijnlijke en regelmatige harde buiken / voorweeen. Die verdwenen meestal na het nemen van een warme douche of een lekker warm kruikje. Ik ben nu 37,2 wk zwanger. De laatste 3 avonden heb ik weer veel last van voorweeen, en zodra ik dan onder de douche stap, worden ze alleen maar erger en komen ze sneller achter elkaar. (zo'n 30 seconden pauze tussendoor en ze duren zeker 50 seconden) Vervolgens kruip ik dan lekker m'n bed in en blijven ze nog steeds komen, zo om de 5 a 8 min. Ik kan dan ook echt niet praten ofzo, moet ze echt wegzuchten. Maar na 1 a 2 uur zijn ze opeens weer weg. Elke keer denk ik dat het wel door zal gaan zetten, maar nee dus.... Ik wordt er een beetje moedeloos van. Echte weeen zetten door tijdens het douchen zeggen ze. Nou bij mij niet dus?! Wie herkent dit?!
Ik heb er geen ervaring mee want bij mij trokken ze wel steeds weg onder de douche. Ik denk dat je dit toch eventjes moet bespreken met je VK en even kijken of je geen ontsluiting hebt?
Ik ben morgen 39 weken en heb dit sinds enkele dagen naar niet zo heftig en ook niet zo lang. Echte weeën komen vast nog wel je bent pas om je 37 e week anders ff vragen of ze inwEndig kijken kan
helaas heb ik hier vanaf de 37 weken ook al voor weeen, vorige week vrijdag om de 4 a 5 min die naar een warme douche niet overgingen. zh gebeld en je raad het al daar aangekomen niks meer aan de hand. niet eens ontsluiting terwijl dit mijn tweede zwangerschap is. inmiddels zit ik al op 40+4 dus hopelijk komt meneer een deze dagen.
Ik snap ook wel dat dit geen echte weeen zijn, die heb ik immers bij mijn vorige 2 zwangerschappen wél gehad, en dan weet je het echt wel! Maar wat ik zo vreemd vind, is dat als ik ga douchen ze wel erger worden, of juist beginnen! Terwijl mijn VK had gezegd: als je twijfelt of het echte- of voorweeen zijn, ga dan even onder de douche. Vroeg me dus af of ik hierin de enige ben, waarbij die regel niet opgaat!
In mijn tweede zwangerschap had ik dat ook dat de voor weeën niet verdwenen na het douchen, maar na een paar uur pas. Ze kwamen bij mij toen ook om de paar minuten, ik heb de vk meerdere keren hiervoor gebeld maar had steeds geen ontsluiting. Uiteindelijk met 40+3 had ik er weer last van, en toen begon het wel heftiger te worden al onder de douche. Maar omdat ik dus al meerdere malen eerder had gebeld dacht ik oh zijn maar voor weeën! Toen ze kwamen had ik 6cm, de overgang van voor weeën naar echte weeën voelde ik totaal niet... Liever te vaak bellen dan te weinig!
Het heeft te maken met hormonen. Doordat jij onder de douche gaat staan, kom je in een bepaalde rust staat en geniet je van de ontspanning, het water en de prettige prikkels die de douche biedt. Hierdoor beginnen de hormonen die de bevalling tot stand brengen in je bloed te komen (oxytocine). Als de bevalling echt begint is er geen houden meer aan en vermeerdert en vermeerdert dit hormoon zich, en zal het ook niet meer afnemen als je uit de douche gaat. Zo te lezen weet jouw lichaam heel goed hoe het oxytocine aan moet maken, maar zet het nog niet voldoende door. Als je graag wilt dat het doorzet, probeer dan eens wat langer te douchen, je tepels te masseren, laat je door je man masseren.. kortom alles wat lichamelijke ontspanning geeft en een prettig gevoel op/ in je lijf.. zorg ook dat hormonen als adrenaline etc. (die je krijgt als je druk bent, als je in je hoofd met dingen bezig bent) worden vermeden, kom vooral niet te enthousiast/hyper onder de douche uit maar probeer rust in je lijf en je hoofd te bewaren. Alle negatieve emoties en gevoelens (kou etc), maar ook drukte enthousiasme, kunnen de oxcytocine aanmaak in het begin nog tegenhouden. Wie weet heb je er wat aan
MamavanJenY, ben in ieder geval blij om te horen dat ik niet de enige ben... Dat lijkt mij idd ook een gevaar. Dat als de weeen wel echt begonnen zijn, je niet 'durft' te bellen omdat je denkt dat het toch wel weer af zal zakken... we zullen zien! Maantje80, jij ook bedankt voor je uitleg! Heb ik idd zeker wat aan. Moet maar eens aan t werk dan
Ik had dit ook bij de zwangerschap van de tweeling. Pijnlijke harde buiken die toenamen onder de douche. Maar ze hebben nooit doorgezet want ze zijn met 38 weken gehaald met een geplande keizersnede.
Jep herkenbaar idd, Mijn gyneacoloog zei toen ik belde met het vermoeden van 'echte' weeen, ga eerst maar eens even douchen, en als ze dan toenemen en vaker komen bel maar weer, Dus ik heb dat gedaan,en onder de douche werden ze veel heftiger,dus daarna gebeld, ik was toen 37.2 weken zwanger dus nog wel wat aan de vroege kant, Ik moest komen en neem je koffer maar wel mee zei de verpleegkundige nog, In het ziekenhuis aan de ctg, waren idd weeen op te zien maar ze werden minder en minder, uiteindelijk nog een uur door het ziekenhuis gelopen want lopen kon volgens hun ook de bevalling doorzetten, daarna getoucheerd, zat alles nog pot dicht, dus hup weer naar huis, Baken balen balen...... Uiteindelijk heeft het met 38.5 weken doorgezet, maar heb dagelijks wel deze ( voor) weeen gehad.....
Hier eigenlijk idem, alleen was ik 36+3. Drie dagen in het ziekenhuis gebleven met flinke voorweeen die onder de douche en in bad erger werden . Uiteindelijk zwakte het weer af en ben ik weer thuis. Gedurende de dag harde buiken maar inmiddels niet meer pijnlijk. Wel worden ze heviger onder de douche,maar na een tijdje is het weer rustig. Gek lichaam dat we soms hebben
Ben eerlijk gezegd wel blij om te lezen dat ik niet de enige ben, maar er ook andere dames zijn die dit herkennen. Ik heb er echt dagelijks last van, en begin er inmiddels echt heel moe van te worden....slaap slecht, heb nog 2 andere kids rondlopen enz. Zou dit een reden kunnen zijn om gestript te mogen worden door de VK denken jullie?