Ik loop al vanaf week 30 met pijnlijke en regelmatige harde buiken / voorweeen. Die verdwenen meestal na het nemen van een warme douche of een lekker warm kruikje. Ik ben nu 37,2 wk zwanger. De laatste 3 avonden heb ik weer veel last van voorweeen, en zodra ik dan onder de douche stap, worden ze alleen maar erger en komen ze sneller achter elkaar. (zo'n 30 seconden pauze tussendoor en ze duren zeker 50 seconden) Vervolgens kruip ik dan lekker m'n bed in en blijven ze nog steeds komen, zo om de 5 a 8 min. Ik kan dan ook echt niet praten ofzo, moet ze echt wegzuchten. Maar na 1 a 2 uur zijn ze opeens weer weg. Elke keer denk ik dat het wel door zal gaan zetten, maar nee dus.... Ik wordt er een beetje moedeloos van. Echte weeen zetten door tijdens het douchen zeggen ze. Nou bij mij niet dus?! Wie herkent dit?!
Ik heb er geen ervaring mee want bij mij trokken ze wel steeds weg onder de douche. Ik denk dat je dit toch eventjes moet bespreken met je VK en even kijken of je geen ontsluiting hebt?
Ik ben morgen 39 weken en heb dit sinds enkele dagen naar niet zo heftig en ook niet zo lang. Echte weeën komen vast nog wel je bent pas om je 37 e week anders ff vragen of ze inwEndig kijken kan
helaas heb ik hier vanaf de 37 weken ook al voor weeen, vorige week vrijdag om de 4 a 5 min die naar een warme douche niet overgingen. zh gebeld en je raad het al daar aangekomen niks meer aan de hand. niet eens ontsluiting terwijl dit mijn tweede zwangerschap is. inmiddels zit ik al op 40+4 dus hopelijk komt meneer een deze dagen.
Ik snap ook wel dat dit geen echte weeen zijn, die heb ik immers bij mijn vorige 2 zwangerschappen wél gehad, en dan weet je het echt wel! Maar wat ik zo vreemd vind, is dat als ik ga douchen ze wel erger worden, of juist beginnen! Terwijl mijn VK had gezegd: als je twijfelt of het echte- of voorweeen zijn, ga dan even onder de douche. Vroeg me dus af of ik hierin de enige ben, waarbij die regel niet opgaat!