Is het volgende voor iemand herkenbaar? de ene dag weinig klachten, alleen s avonds meerdere keren achter elkaar plassen. En de andere dag veel klachten: extreem vaak moeten plassen door continu aandrang en als je niet gaat urineverlies? Vandaag heb ik denk ik zo’n 40-50x op de wc gezeten. Word er knettergek van. Blaasontsteking is het niet, ook niks uit de kweek gekomen. Google vertelt me dat het een overactieve blaas zou kunnen zijn. Of natuurlijk gewoon een bouncende baby. Iemand hier met ervaring en hopelijk een oplossing? heb morgen controle in het zkh en zal het daar ook vragen. Zit een beetje met m’n handen in het haar. tnx!
Ja hier met 17 weken gehad en dat heeft even geduurd (en kwam later terug rond de 24 weken). Ik werd er helemaal gek en onzeker van. Het deed ook ontzettend pijn.. In het weekend op de huisartsenpost beland. Blaasontsteking leek het niet te zijn, ze twijfelden zelfs nog of het een beginnende nierbekkenontsteking was. De baby lag in stuit en met haar kont en voeten op mijn blaas (en dat kan dus ook de toevoer van de nieren aan de blaas dichtdrukken). Ik moest elke 10 minuten naar de wc, het brandde enorm en ook had ik ontzettende pijn rond mijn schaambot. Ze dachten uiteindelijk de houding van de baby in combi met groeipijn. Ik twijfelde zelf of het niet ook nog mijn bekken waren, want de pijn rond het schaambot heb ik nu ook af en toe met indalen van de baby. Wat mij een soort van hielp uiteindelijk waren paracetamol (ben er geen fan van in de zwangerschap maar ik heb nachten jankend op de bank gehangen), een kruikje en veel van houding wisselen. Dus zittend, staand en liggend afwisselen en daarbij ook rekening houden met je houding voor de bekken. Uiteindelijk ook af en toe in bad gelegen, ook dat leek iets te verlichten. Sinds ze niet meer in stuit ligt is het eigenlijk wel over, denk dat het bij mij echt daaraan lag.. Voor nu: neem 2 paracetamol en een kruik. Niet direct op de baby leggen maar even rondom je buik/bovenbenen zodat de warmte wel richting je schaambot/blaas trekt. Dat was het enige wat bij mij een beetje hielp.
Niet fijn dat je ook zoveel last hebt gehad maar wel dat je het herkent! En goede tips, dank je. Vanaf wanneer was het beter? ik heb vandaag echo dus ben benieuwd hoe hij ligt. Misschien wel de ene dag met z’n hoofdje naar beneden (en dan minder last) en zoals gister in stuit. Zou logisch klinken... hopelijk is het gauw beter
Goh ik denk een week of 2 dat het wel duurde en daarna wisselend. Soms een dag (of paar uur) weer erger, dan minder etc. Rond week 24 weer een week gehad. Denk dat het rond week 30 verdween, toen lag ze ook ineens goed.
Dit idee heb ik dus ook! Vaak merk ik nu door fikse trappen dat het zo gaat in een paar seconden....niets aan de hand....'trap'...oh nu moet ik plassen.....oh nu niet meer.... Als die aan de kant van de ribbenboog trapt heb ik nergens last van. Ik kwam er idd ook achter toen dat gebeurde vlak voor een echo en hij toen in stuit lag
Heel herkenbaar en wat een geruststelling dat anderen dit ook hebben. Had vorige week een blaasontsteking en daar een kuur voor gehad. Klachten blijven echter hetzelfde maar blaasontsteking is weg. Wil morgen voor de zekerheid toch nog een keer urine laten controleren. Dit kan verder dus geen kwaad voor de baby? Maak me best zorgen namelijk