Sneller vatbaar bij zwangerschap

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door dali1976, 22 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dali1976

dali1976 Lid

14 mei 2011
    41
    0
    0
    Hallo,

Ik heb even wat vraagjes. Kan het zijn dat je sneller vatbaar bent voor virussen en zo als je zwanger bent? Ik ben nu 11+6 weken zwanger en ik ben in de tussentijd al 3 keer verkouden geweest. Nu moet ik weer erg hoesten, vastzittende hoest. Zo vervelend, dat ik zelfs liever niet praat, omdat het dan erger wordt.

Of komt het misschien door onderstaande?
    Ik heb een prikkelbare darm heb, en daardoor regelmatig zeer pijnlijke darmkrampen. Ik eet daarom ook niet zoveel, omdat ik bang ben weer van die krampen te krijgen. Ik probeer veel vezels te eten, en drink veel water. Maar aan groente eet ik per dag misschien 100 gram. En echt fruit eet ik nu al helemaal niet, hooguit appelmoes. Nu neem ik wel een speciaal zwangerschapsvitaminepreparaat en visolie.

Omdat ik me nu voor de derde keer tijdens mijn zwangerschap ziek heb gemeld, begin ik me echt wel schuldig te voelen. Ik zou graag een wat betere weerstand krijgen. Weten jullie toevallig iets dat mij daarbij kan helpen? Alvast bedankt.

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

In de zwangerschap daalt de weerstand, dus ben je eerder makkelijker vatbaarder voor virusjes e.d en ben je er ook niet zo snel van af.
    Om je weerstand te verbeteren is het goed om groente en fruit te eten. Als dit niet lukt is het goed om zwangerschapsvitamines te slikken en dat doe je al.

Groetjes Ineke

Deel Deze Pagina