Vliezen gebroken??? Of merk je dat echt wel?

Discussie in 'De bevalling' gestart door MaggieMagpie, 9 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaggieMagpie

MaggieMagpie Niet meer actief

Dames,

Vraagje. Ik verlies momenteel best wel eens wat vocht. Merk dat aan mijn ondergoed, maar niet zozeer dat ik het eruit voel lopen zeg maar.
    Als ik nies of hoest komt er ook weleens wat mee.

Maar goed, soms denk ik weleens, "is dit nou vruchtwater of urine?". wordt er een beetje onzeker van.

Merk je het echt als je vruchtwater verliest of is er wel vaker verwarring?

2. sammy26

sammy26 Actief lid

14 sep 2011
    103
    25
    28
    Mijn vliezen braken bij 35+6 en ik kan je vertellen dat heb ik gemerkt! Ik dacht echt dat ik in mijn broek plaste en toen ik ging staan was het net een waterval.
    Toch hoeft dit niet hoor want het kan ook een klein scheurtje zijn.
    Je kan het testen door hard op je hand te blazen. Als je dan vocht verliest kunnen het je vliezen zijn.
    Bij twijfel zou ik de VK even bellen dan weet je het zeker

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Nee je merkt het niet altijd. Zeker als het een scheurtje is of hoog in de vliezen zit kan het eruit druppelen, maar dat doet afsheiding en urine ook.
    Vriendin van mij heeft rondgelopen met gebroken vliezen, hoelang weten ze niet, ze had niets gemerkt.

Dus als je twijfelt moet je even de vk bellen.

4. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    ik vind dit ook een moeilijke hoor. ik heb ook last van verlies, vooral bij verandering van houding, opstaan, omdraaien in bed, verzitten enz. denk dat het wel mijn blaas moet zijn want het is daar nu ook wel wat krapper onderin he.
    maar als ik verder richting bevaldatum ga, zal ik me ook er meer over in gaan zitten.
    succes!

5. Jo33

Jo33 Actief lid

20 jul 2011
    382
    24
    18
    NULL
    NULL
    Nee, je merkt het zeker niet altijd heel duidelijk. Ik had op een gegeven moment ook gewoon wat gedruppel en ook ik twijfelde heel erg of het nu wel of geen vruchtwater was. Uiteindelijk toch maar de verloskundige gebeld en die gaf aan dat ik iets moest proberen op te vangen. :( Dat was dus helemaal niet mogelijk met die minieme druppeltjes! ;) Omdat ook de verloskundige twijfelde werd ik doorgestuurd naar het ziekenhuis, waar ze een klein testje kunnen doen om vast te stellen of het inderdaad vruchtwater is.
    Ik zou voor de zekerheid dus wel eventjes de verloskundige bellen, want mocht het wel vruchtwater zijn, dan moeten ze in de gaten houden of je vliezen wel of niet langer dan 24 uur gebroken zijn (ivm infectiegevaar).

6. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    gewoon verloskundige bellen die komt dan langs en kan het je meetn vertellen.

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Er is een testje voor; als je op je handpalm blaast met gesloten mond en je verliest vocht, is de kans groot dat het vruchtwater is.

8. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

8 jan 2009
    772
    0
    16
    Ik heb achteraf ook een aantal dagen vruchtwater verloren.

Merkte het na het douchen, liep ineens wat naast mijn benen en rook zoals vruchtwater hoort te ruiken. Maar wist het toch niet heel zeker (en kon het ook niet opvangen). Later op de wc nog een keer geprobeerd, een maandverbandje erin, niets hielp echt behalve dat ik het zeker dacht te weten.

Vk kon niets vinden, echoscopiste niet (vond het vruchtwater qua hoeveelheid normaal met de termijn (toen 41 weken), gynaecoloog heeft toen nog wat vocht afgenomen voor verder onderzoek maar daar nooit iets over gehoord. Dit hele gebeuren is verder niet meer over gesproken. Ben toen ook gewoon weer in bad gegaan en heb zelfs seks gehad.

Toen ik bevallen was (bij 42 weken) zei de vk van het ziekenhuis "Goh, het lijkt wel of je allang vruchtwater hebt verloren!" Dus toch! Ik wist het wel (dacht ik toen nog).

Je snapt dat ik denk dat het best vruchtwater kan zijn.. succes met de laatste loodjes.

9. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

En? Heb je nog gebeld? Ik had hier bij de eerste ook een hoge vliesscheur, dus telkens maar kleine beetjes... zodanig dat ik dacht:
    'goh, voel ik nou iets'? En dan was het alweer voorbij...

Uiteindelijk kwamen de weeën op gang en braken de vliezen echt, toen kwam de golf ;)

10. Lovely2011

Lovely2011 Fanatiek lid

2 aug 2011
    3.407
    1
    0
    Ik wist het ook niet zeker hoor.
    Het is dat ik toevallig die dag op controle moest bij de gyneacoloog omdat ik over tijd liep dat ik het kon vragen.
    Anders weet ik niet hoelang het had geduurd voordat ik het echt door zou hebben.
    Waarschijnlijk pas als de weeen begonnen.

11. Supi

Supi Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.523
    8
    38
    Noord-Holland
    Hmmm toch voor iedereen verschillend dus.
    Bij mij zijn vannacht de vliezen gebroken en ik heb het echt wel gemerkt. Er kwamen telkens golfjes uit, nu nog steeds trouwens.
    Nu afwachten hoe het verdere verloop zal zijn:D.

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

succes!

13. Alita

Alita Niet meer actief

bij mij kwam er zoveel uit dat het wel vruchtwater moest zijn..

Maar succes meid!!!

14. Supi

Supi Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.523
    8
    38
    Noord-Holland
    bedankt, voel voor de rest nog weinig dus doe nog even lekker wat dingetjes in huis haha

15. Alita

Alita Niet meer actief

hahahah...jammer he!
    Ik begon nog die avond....dus heb geluk gehad...
    Maar maak alles klaar hou je bezig en wie weet beval je vandaag nog!!

16. Supi

Supi Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.523
    8
    38
    Noord-Holland
    Koffertje staat al klaar, bed is opgehoogd, nu wachten op de weeen en de vk die straks komt kijken:D.

oh ja en niet vergeten goed te eten en te drinken. ik heb niet veel trek maar ga zo toch nog wat eten.

17. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Bij mij braken de vliezen om 6:00 in de ochtend en pas in het begin van de middag begonnen de weeën (licht). Om 00:15 is de kleine man geboren.. dat had trouwens alles te maken met uitblijvende persweeën, anders was het wel sneller gegaan.

18. PinkPearl

PinkPearl Actief lid

16 jan 2011
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kan het ook ruiken.. heb ik begrepen.

Vruchtwater ruikt heel zoet...

19. Supi

Supi Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.523
    8
    38
    Noord-Holland
    klopt het heeft een heel apart geurtje

20. Alita

Alita Niet meer actief

hoe laat komt ze langs?