stel dat t ineens begint !?

Discussie in 'De bevalling' gestart door cowgirl80, 8 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.742
    113
    zuid-holland zuid
    vandaag ben ik 37 weken zwanger... beeb mag nu komen of misschien pas over 5 weken!
    Nu heb ik de afgelopen dagen al een beetje een soort angst opgelopen dat mijn vliezen ineens breken. Als er een verdwaalde regendruppel tegen mijn been waait schrik ik me al te pletter! Ik weet ook wel dat slechts 10% van de bevallingen zo begint... maar toch.
    Probleem is dat ik zelf geen auto heb en dat veel van mijn broodnodige uitstapjes plaatsvinden met het openbaar vervoer. En vliezen die breken in een volle bus lijken me echt een nachtmerrie!

Nou wil ik weten, heeft het zin om maatregelen te nemen, bijvoorbeeld om overal waar je heen gaat een tas mee te slepen met een handdoek, kraamverband en schone broek. Of om bijvoorbeeld nergens meer in je eentje meer heen te gaan, maar altijd samen met iemand die wel een auto heeft. Hoe zijn andere vrouwen daarmee omgegaan in deze periode?

2. Seth

Seth Niet meer actief

je moet maar zo denken....
    "in feite zit je nooit in : the midle of nowhere"......

mocht het in de bus gebeuren.... kindje valt er niet gelijk uit.... en mocht dat wel zo zijn...(over rampscenario's gesproken :D) is er hulp zat....

heb nooit alles mee lopen slepen... zou er helemaal gek van worden.... (dochter kwam pas met 41+5) als je bijvoorbeeld maar zorgt dat je geld bij je hebt en je mobiele telefoon.....

kraamverband en broekjes etc. etc. etc. hebben ze desnoods wel in het ziekenhuis..... (als je echt tijdnood hebt).....

3. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Nee hoor ik had nooit iets bij me....nooit zo over nagedacht eigenlijk maar goed mijn vliezen braken dan ook al met 36 wk...dus toen stond ik er helemaal niet bij stil dat t kon gebeuren!Succes!!!

4. mixedbeeb

mixedbeeb Actief lid

25 mrt 2009
    356
    0
    0
    Ik herken je angst wel, heb er zelf ook over nagedacht. Ik zou wel bij een volgende een matje (voor in de auto)en kraamverband in mijn tas doen voor de zekerheid. Mijn vliezen braken bij 37 wk en 1 dag, gelukkig wel thuis, maar was net thuis gekomen. Misschien overbodig maar liever overbodig dan zonder die spullen in de supermarkt staan.....
    Ach ja ik denk dat je moet doen waar je je goed bij voelt.

5. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Stel dat t ineens begint...... dan ga je bevallen en zie je dan wel in welke situatie je zit en hoe je moet handelen :D;)

Je kunt het niet allemaal voor zijn. Ik zou ook niet alles overal mee naartoe gaan slepen. Als je het prettig vindt, kun je wat klein spul in je tas stoppen, maar stel dat in de bus je vliezen breken, ga je daar ook geen schone onderbroek aandoen. Dan ga je toch eerst naar huis o.i.d.

Tis maar net wat je prettig vindt eigenlijk, maar er is altijd wel een mouw aan te passen.

O, en zeker niet thuis gaan zitten of overal een chaperonne mee naartoe nemen hoor! Wat moeten ze doen, je vruchtwater opvangen :D;)? Lekker je ding doen, daar blijf je het meest ontspannen van.

6. sarah1987

sarah1987 Bekend lid

29 nov 2008
    692
    0
    0
    noord holland noord
    Ik heb er wel over nagedacht, maar als je vliezen echt breken in het openbaar dan ga je echt niet/ of ben je niet in staat de vloer schoon te maken of rustig een schone broek aan te trekken.
    Zorg gewoon dat je niet te ver van huis bent en je geld en mobiele telefoon bij je hebt.

waren eerst mijn vliezen 'lek' , het ik verloor zo weinig dat alleen een maandverbandje genoeg was. Toen tijdens de bevalling mijn vliezen werden gebroken was het net een vloedgolf! Ik lag op bed en was van mijn enkels tot ijn nek helemaal nat! Daarna bleef er bij iedere wee een golfje komen.
    Dus echt erop voorbereiden kun je niet.

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

joh, ik reis ook voornamelijk via de bus maar heb me er echt niet druk over gemaakt. zoals je zelf al zegt, de kans is klein, en wat als het wel in de bus gebeurt?? daar verzin je dan echt wel iets op.

komt echt wel goed hoor, relax. straks loop je nog 5 weken en als je dan zo blijft denken wordt je gek :)

dus nee, ik had niets bij me.

8. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Mijn verloskundige zei vorige week dat haar ervaring was dat de vliezen meestal thuis breken. Dus van de 10 % waarvan de vliezen breken voor de bevalling breken de meeste ook nog thuis.
    Ik heb niets bij me behalve mijn telefoon en portemonnee.
    Ik moet gaan liggen zodra mijn vliezen breken want wurm is nog niet ingedaald. Ik zou gewoon lekker je gang gaan hoor.
    Voor je het weet heb je een kindje en kan je minder makkelijk even weg en baal je dat je voor de bevalling niet meer hebt gedaan.

9. WenT

WenT Bekend lid

25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Kan me voorstellen dat je je daar druk over maakt ja...

Maarja, heeft inderdaad niet zo veel zin. Waarschijnlijk kun je die zorgen niet echt loslaten, is ook moeilijk, maar ik zou het wel zoveel mogelijk proberen...

Ik wilde zelf met alle geweld thuis bevallen... leek me doodeng met allemaal mensen om je heen die je niet kent, in het ziekenhuis...

Toen mijn bevalling eenmaal gestart was en ik aan één stuk door weeënstormen kreeg en bijna geen tijd had om fatsoenlijk te ademen / tot rust te komen, was ik zoooo blij dat ik naar het ziekenhuis kon voor pijnstllling :D
    En alle mensen om me heen waren zooooo lief allemaal.

Kon me ook helemaal niet meer schelen dat allerlei verplegers en verpleegsters zomaar tussen mijn benen konden komen gluren hoor... Ik had wel wat anders aan mijn hoofd.

Vrouwen zijn volgens mij heel sterk, zeker tijdens een bevalling. Bovendien is het iets heel natuurlijks.
    Mocht het nou echt gebeuren dat je vliezen zouden breken in een bus ofzo... dan zijn er vast heel veel mensen die je gewoon komen helpen. Zeker als er andere moeders in de bus zitten.

Maar ik snap het wel... dat je daarover nadenkt.

Ik had het andersom... aan het begin van mijn zwangerschap vond ik het allemaal "vreemd" en "eng" en "vies" enzo... Angst ebde steeds verder weg toen ik dichterbij mijn bevalling kwam. Tijdens mijn bevalling was ik de rust zelve... Kreeg er zelfs complimenten over van de mensen in het ziekenhuis ;)

Deel Deze Pagina