Ik ben op zoek naar ervaringen en tips van andere mensen. Mijn dochter zal bijna 3 zijn als ik ga bevallen. Ze slaapt als een blok als er niets aan de hand is, in het geval van verkoudheid of iets dergelijks wil ze nog wel eens wakker worden. Hoe moet dat straks als ik ga bevallen? Ik wil wel graag thuisbevallen, maar er is natuurlijk altijd een kans dat ik stel op sprong naar het ziekenhuis moet. Vorige bevalling duurde vanaf de allereerste wee ongeveer 25 uur. Wat is dan wijsheid, mijn dochter bij de eerste wee gelijk uit logeren doen? Ook als ze lekker ligt te slapen in haar bedje? Ze wordt heel chagrijnig als je haar wakker maakt. Het liefste zou ik haar naar mijn moeder brengen of mijn moeder hiernaartoe laten komen. Alleen werkt mijn moeder nog. Mijn schoonouders zijn met pensioen, maar als die hier in huis zijn dan kan ik niet meer op mijn gemak bevallen. Ik heb absoluut geen ruzie met mijn schoonouders, het zijn prima mensen. Ik wil ze alleen niet in de buurt van mijn bevalling hebben. Ik weet ook niet of het handig is om mijn oudste thuis te houden (en dan mijn moeder vragen om te komen voor oppas, mits ze dat zo snel kan regelen met werk), want een bevalling is natuurlijk niet muisstil. Ik wil niet dat ze er van in paniek raakt, dat lijkt me nou niet echt een goede ervaring voor haar. Zijn er mensen die dat gedaan hebben? En ging dat goed? Of is uit logeren doen het beste?
Bij hypnobirthing bevallingen zijn vaak alle kinderen ook aanwezig. Die afweging moet je zelf maken. Ik zou anders toch je schoonouders bellen en haar wakker maken..
Wij hadden met mijn ouders afgesproken dat ze dag en nacht paraat zouden staan voor als ik ging bevallen. En ik zou sowieso laten weten als de bevalling was begonnen, ook 's nachts, zodat ze alvast wisten dat ze misschien de oudste moesten opvangen. Bij een bevalling 's nachts zouden we de oudste laten slapen, die sliep ook altijd door en mijn man kon er natuurlijk ook gewoon naartoe als het nodig zou zijn. Als het dan echt niet zou gaan zouden mijn ouders er binnen een kwartier kunnen zijn om beneden op te passen of om haar mee naar hun huis te nemen. Ook als ik naar het ziekenhuis zou moeten. Uiteindelijk is de bevalling 's ochtends begonnen en heeft mijn moeder de oudste rond 8:30 opgehaald. En rond 11:30 weer teruggebracht (ging lekker snel!)
tja ik zou het het mooiste vinden als het begint als dl bijna naar school moet en als ze thuis komt dat ze dan grote zus is.. maar ja laat zich helaas niet sturen.. als je je het fijnste voelt als je eigen moeder in de buurt is voor je kindje zou ik haar gewoon erbij halen..
Kan je moeder het evt op haar werk regelen dat ze "op stel en sprong" weg kan? OP het moment dat jij begint met bevallen? Okay je bent nu "pas" in de 23 week, maar wel goed om inderdaad over dat soort dingen na te denken. Ik weet niet welk werk je moeder doet en of ze gemakkelijk kan "springen", maar dat zou misschien ook een idee zijn. Bij ons was dat geen optie aangezien mijn ouders en schoonmoeder toentertijd op anderhalf uur afstand woonden, dus niet à la minute konden inspringen. Gelukkig ben ik met de tweede ingeleid en konden we haar gepland laten ophalen door een schoonzusje.
Hier ben ik laatste 2x in 2u bevallen, hoop nu ook weer zo snel te bevallen. Als de kids slapen, laten we ze gewoon slapen. Zo niet, overdag kunnen ze altijd wel naar iemand toe. snachts word een groter probleem, ml moet ze dan wegbrengen naar oma.
Toen ik van de middelste beviel ('s nachts) lag de oudste gewoon te slapen in de slaapkamer naast de onze. Toen ik twee weken geleden beviel van de jongste was de oudste op school en de middelste bij opa en oma.
Mijn weeën begonnen s nachts dus toen lag ze te slapen, daarna heb ik haar wakker gemaakt, klaargemaakt voor de crèche, weggebracht en mijn ouders hebben haar opgehaald bij de crèche. Ik zou haar laten slapen mocht het zo uitkomen dat de weeën eerder waren begonnen.
Bij mijn 2e bevalling was de oudste 2 jaar. Afspraak dat schoonouders hem zouden komen halen. Ik geloof dat mijn schoonvader, die toen ook werkte, hier afspraken over had gemaakt op het werk (dat moet dan wel kunnen natuurlijk ). Bevalling begon op zaterdagmiddag, dus dat kwam goed uit . Na een uur weeen VK gebeld en schoonouders gebeld, zij hebben hem meegenomen en hij heeft die nacht bij hun geslapen. (was overigens al bevallen voordat zijn bedtijd zou zijn geweest, maar moesten daarna onverwachts naar ziekenhuis) Bij mijn 3e bevalling gingen de kinderen naar school en om die reden afgesproken dat schoonouders bij ons in huis zouden komen, zodat ze alles wat wij zouden doen voor kinderen gewoon konden overnemen. Hebben gewacht in de woonkamer, kinderen lagen al te slapen toen bevalling begon. Hebben er ook doorheen geslapen. Behalve mijn oudste . Die heeft het laatste (heftige) stukje meegekregen (heb gegild en geschreeuwd ) en vroeg toen later of ik geschrokken was dat baby eruit kwam, ha ha! Gelukkig had hij niet bedacht dat ik pijn had, is zover wij weten ook niet van streek geweest. Baby is rond 6:00 uur geboren op een vrijdagochtend en daarna hebben opa en oma de kinderen dus geholpen met aankleden, naar school brengen etc. Dat was fijn.
Bedankt voor jullie verhalen dames. Probleem is natuurlijk dat je nooit weet of je ineens naar het ziekenhuis moet. Ik ga denk ik eerst mijn moeder maar eens polsen.
Ik ben vorige week om 01:52u 's nachts bevallen. Om 23:00u was de vk nog geweest, toen hadden we nog niet het idee dat het serieus begonnen was, dus besloten om de oudste te laten slapen. Om 00:45u werd ik wakker van de de eerste wee, bevalling ging dus supersnel. Ondanks de geluiden heeft onze dochter overal doorheen geslapen! Mocht ze wakker geworden zijn of ik naar het ziekenhuis gemoeten hebben, dan zouden mijn schoonouders dochterlief ophalen. Is gelukkig niet nodig geweest!
Mijn zoon van 2.5 was ook thuis toen ik beviel. Mijn bevalling duurde van 3:00 tot 5:00 ongeveer en net nadat de placenta was geboren werd zl wakker. Hij kon meteen kijken hoe zijn broertje net in bad was geboren (ik zat nog in het bevalbad met zoon 2). Dat was echt heel mooi! Ik had van te voren besloten om me er niet druk over te maken en gewoon te zien hoe het zou lopen op dat moment. Ik had gezorgd voor back up voor mijn zoon (opa) en oma was bij de bevalling. Je kunt het toch niet plannen. Als ik nu nog een keer zou bevallen zou ik het weer zo doen, gewoon afwachten, met back up, evt. iemand thuis die er voor de jongens is en ze eventueel mee kan nemen. Wel had ik met mijn zoon veel gelezen over geboorte en op youtube filmpjes gekeken over baby's die geboren werden.
Ik had er wat moeite mee om het los te laten, dus donderdag besproken met de vk dat de oudste vrijdag op zaterdag bij opa en oma zou logeren. Donderdag op vrijdag had ik een klein scheurtje in mijn vliezen, vrijdag nog naar de psz geweest met de oudste dan eten bij opa en oma, vrijdag op zaterdag braken mijn vliezen verder en moest ik in het ziekenhuis bevallen. Uiteindelijk 's middags bevallen terwijl dochter lekker bij opa en oma was. Helaas flink uitgescheurd, dus ok en ruggenprik. Oudste heeft toen nog een nachtje gelogeerd... Mij gaf het wel rust dat zij goed verzorgd was. Zolang ze thuis was kon ik de rust niet vinden.
Als alles goed blijft gaan ga ik waarschijnlijk voor een thuisbevalling deze keer. Mijn moeder zal bij ons thuis zijn voor onze zoon en als het kan om ook bij de bevalling te zijn. Mocht ik toch onverwachts naar het ziekenhuis moeten blijft mijn moeder met onze zoon thuis.
Opa & oma stonden standby. Weeen zetten s avonds door en heb nog boekje voorgelezen aan zoontje van twee. Met pauzes tussendoor maar hij had niets door. Werd s navhts om 01:00 pas wakker bij de eerste huil vN zn broertje terwijl ik ook niet zo stil was Een mooie bevalling gewenst iig!