Horror verhalen 3de bevalling?? ;)

Discussie in 'De bevalling' gestart door mams1, 7 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Om me heen alleen maar de meest rampzalige 3de bevallingen. Duren allemaal super lang etc en veel pijnlijker vergeleken met de 2de bevalling

Iemand ook een fijne ervaring?? ;)

Vos86 vindt dit leuk.
  2. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Mijn holistische verloskundige noemt 3e bevalling of turbo bevalling of twijfel bevallingen.
    Die laatste bedoeld ze mee dat voorafgaand nog weleens veel voorweeen kunnen zijn en je dus "moe" aan de geboorte begint. Maar daarintegen uiteindelijk wel vlotter verlopen.

Ik heb nu de verwachting dat t heel snel zal gaan, 1e: 26 uur en horror 2e: 5 uur in bad echt hemels. Dus ben heel benieuwd :D

mams1 vindt dit leuk.
  3. tantetoos

tantetoos Bekend lid

17 nov 2010
    619
    530
    93
    Ja hoor!
    Vanaf de allereerste wee tot aan baby-op-de-buik 50 min.
    Geen perswee, baby glibberde er vanzelf uit :roflmao:
    Geen hechtingen, geen na-weeën, dus ik denk dat ik bij de derde de perfecte bevalling heb gehad!

fem92, Patri1982, Jackie87 en 5 anderen vinden dit leuk.
  4. Holadiee

Holadiee Bekend lid

4 jun 2012
    551
    141
    43
    Nederland
    Oh ja hoor! Ik zal proberen het kort te houden... ;)

De tweede ging zo snel dat ik bijna alleen ben bevallen. De vk rende net binnen en 2 min later was hij er. Daardoor was ik wel nerveus over bevalling nr. 3.

Maar deze bevalling begon met gebroken vliezen, dus ik had de tijd om mijn kindjes te laten ophalen door mijn ouders en de vk had alle tijd om alles klaar te zetten. Het duurde toen nog lang, en er gebeurde eigenlijk niks, dus ik dacht ik ga even douchen en 20 min later was de baby er! Heel fijn dat alles klaar stond.
    2 hechtingkjes en lekker thuis bevallen. Super hoor!

Succes alvast!:rolleyes:

mams1 vindt dit leuk.
  5. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Top zeg! Heerlijk om te lezen :) laten we er vanuit gaan dat het geen uitzonderingen zijn haha

6. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.780
    7.367
    113
    ja heerlijker ervaring.
    Hoewel het niet de makkelijkste bevalling was. Maar bij de derde wist ik perfect hoe ik het wilde, en wat mij hielp. Dus heb ik uren alleen doorgebracht. Ik kon me totaal ontspannen, heb heel veel in bad gelegen, met een erg goed boek. Steeds even lezen, als er een wee kwam legde ik het boek op de rand en ging helemaal mee in de wee, zodra hij afzwakte pakte ik mijn boek neer. De vk zei later: jij weet echt niet meer wat je gelezen hebt hoor, als je zoon straks geboren is.
    Maar ik wist het nog precies, zo goed kon ik ontspannen tussendoor :)
    Hij lag wel scheef, dus het persen, zonder echte persweeën want die heb ik blijkbaar nooit, kostte enorm veel moeite, maar na 20 minuten is hij geboren na een heerlijke bevalling van zo'n 7 uur.

7. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Helaas niet fijn ... maar dat kwam door nierstuwing. Had ik die niet gehad dan was het een prima bevalling geweest. Met wat krampen waarvan ik twijfelde of het überhaupt weeen waren bleek ik toen de verloskundige kwam al op 5cm te zitten. In het ziekenhuis zijn mijn vliezen gebroken en toen de weeen niet echt krachtiger werden ben ik nog gestript. Toen ging het sneller. Al met al is hij 3,5 uur na aankomst in het ziekenhuis geboren, hiervan 11 minuten geperst. Dus zonder nierstuwing was dit geen slechte bevalling geweest. Met deed het intens veel pijn. Anyhow als je de nierstuwing wegdenkt is het zeker geen horrorverhaal ;).

mams1 vindt dit leuk.
  8. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.304
    17.200
    113
    Hier was de 3e de fijnste :)

mams1 vindt dit leuk.
  9. cinniz

cinniz Actief lid

19 jul 2011
    365
    45
    28
    Vanwege inleiding heel pittig maar dat was puur door die rot weeopwekkers maar in 2 uurtjes dus zeker niet de ergste(dat was de eerste)

mams1 vindt dit leuk.
  10. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Hier was de 3e prima te doen, uur of 5 geloof ik. De 4e in anderhalf uur, in bad.

mams1 vindt dit leuk.
  11. mamabri

mamabri Niet meer actief

mijn 3e is van begin tot eind in zo'n 45 min geboren. inclusief de nageboorte dus. Erg prettige snelle bevalling, enig nadeel waren de naweeën (maar die vond ik op zich ook nog meevallen)

12. nora25

nora25 Actief lid

18 okt 2013
    347
    94
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Nee hoor. Ik was bij de derde 2 weken overtijd en ze was ook nog eens 9,5 pond, maar heb deze bevalling echt cadeau gekregen. Weeën duurden een uur en drie kwattier, in één perswee geboren, niet uitgescheurd en nauwelijks bloed verloren.

mams1 vindt dit leuk.
  13. JongetjeM

JongetjeM Bekend lid

28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    3e super goede bevalling gehad. Hoopte alleen een keer op geen hechtingen maar helaas..

mams1 vindt dit leuk.
  14. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Mijn 3e bevalling was wel wat heftiger dan de 2e, maar wel sneller. De 2e duurde ongeveer 8 uur en de 3e ongeveer 4 uur. Ik vond de persfase van de 3e zwaarder, ze was ook meer dan een kilo zwaarder en had best een groot hoofdje. Maar geen een van mijn bevallingen was een horrorbevalling.

15. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Niet TE enthousiast :p
    Mijn 3e duurde 2x zolang als de 2e

16. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Haha dat hoor ik dus heel erg vaak. Dat valt dan toch tegen zeg!!
    Eerste was er in 2 uur en tweede in 1,5 uur dus moet meteen bellen van vk maar dan ben ik dus zo bang dat t lang duurt en tegen valt ;)

17. 1548

1548 Niet meer actief

Hier een hele snelle 3e bevalling (2 uur).
    Vlotte ontsluiting, persen duurde héél lang maar dat had een andere oorzaak.

18. JongetjeM

JongetjeM Bekend lid

28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Ja zoiets gingen mijn bevallingen ook. Zelfs de verloskundigen hadden geen rust. (liep al met 5 cm ontsluiting) Gelukkig ging ik over tijd en hebben ze thuis me vliezen gebroken en zijn toen bij me gebleven. 1 uur en 40 minuten erna is ze geboren. Dus komt vast goed

mams1 vindt dit leuk.
  19. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ja vond het ook tegenvallen:p
    2e duurde iets langer als 3 uur
    3e 7 uur

20. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Mijn 3e viel ook tegen, maar ja... ik was ook redelijk verwend met de 1e en 2e :rolleyes: en het was een gevalletje van 'pech' die iedereen had kunnen overkomen. Vooraf kleine kans dat het zo zou lopen, maar kans was niet 0.

Desalniettemin zeker geen horrorbevalling :p. In verslag van VK staat: vlotte, soepele thuisbevalling (al heb ik dat dan wel anders beleefd :oops:).

mams1 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina