Vandaag ben ik precies 39 weken zwanger en vanochtend om 04:00 uur zijn mijn vliezen gebroken. Terug in bed gegaan en toen begon het wachten, maar .... geen weeën. Normaal gesproken komen de weeën bij het merendeel van de vrouwen wel op gang maar hier dus niet. Rond 08:00 de vk gebeld en ze zou tussen 10:00 en 13:00 uur langskomen. Ik ben vervolgens weer in bed gaan liggen. Ik werd ineens ontzettend misselijk en heb mijn ontbijt er weer uitgespuugd. Rond 11:00 uur kwam de vk: hartje gecontroleerd.. alles goed. Inwendig onderzoek kan niet ivm infectiegevaar. Het is dus onbekend of er al werk verzet is. 's Middags rond 13:30 uur eindelijk weeënactiviteit en het houdt 2 uur aan. Vk is rond 16:30 uur weer langs geweest... maar de weeën houden op. Ik ben rond 17:00 uur naar bed gegaan en heb geslapen tot 18:30 uur. Al die tijd geen wee. Nu is het dus wachten of er spontaan iets gaat gebeuren en anders moet ik morgen naar het ziekenhuis. Daar wordt gekeken of de baarmoedermond rijp is. Zo niet, dan krijg ik waarschijnlijk een gel die ervoor moet zorgen dat de baarmoedermond rijp is en dat kan wel even duren. Als dit in orde is, kan er pas ingeleid worden. Ik ben een beetje teleurgesteld. Je denkt dat je snel gaat bevallen zodra de vliezen breken... dat hoeft dus niet altijd zo te zijn. Ik ga het verder wel positief benaderen en er het beste van maken. Wie weet komt het wel lekker vanzelf op gang en hebben we toch nog redelijk snel ons ventje in onze armen. Groetjes, Ilse
spannned... wachten duurt lang maat lang wachten hoef je niet meer veel succes met je aankomende bevalling groetjes
Erg vervelend inderdaad. Maar zo hoef je ook niet meteen keihard aan het werk en kun je nog een beetje bijslapen voordat de echte weeen beginnen, zo kun je fris aan je bevalling beginnen (probeer het ook maar positief te benaderen hihihi). Succes meis, zet m op!!!!!!!
hoi, ohhh heeeel erg herkenbaar jouw verhaal. denk je inderdaad nou heb ik snel mijn kindje in de armen nu mijn vliezen zijn gebroken, krijg je geen weeen!!! bij mij braken s`ochtends om 5 uur mijn vliezen, hele dag nergens last van. ben om 17.00 nog boodschappen gaan doen en om 19.00 een wandeling met mijn vader gemaakt (in de hoop dat het iets deed). toen ik thuis kwam om 20.00 zei ik nog wel tegen mijn vriend dat ik een beetje vreemd gevoel in mijn billen had. Om 21.00 kwam de vk en nog steeds geen weeen he!!! ook geen inwendig onderzoek, wat ik erg jammer vond omdat je geen idee hebt hoeveel cm ver je bent. maar echt de vk was nog geen 1 minuut weg en ik kreeg me toch een weeenstorm. dus ik om 22.00 weer gebeld dat ze toch echt maar weer moest komen want ik voelde al wat drukken. nou om 22.15 was ze er, inwendig onderzoek en ja hoor 10 cm ontsluiting, nou en om 22.53 is mijn dochter geboren. het is dat mijn persweeen ophielden en ik op eigen kracht verder moest anders was het nog veel sneller gegaan. dus meid, het kan ineens heel snel gaan heb je veel voorweeen gehad? waarschijnlijk heb je dan al wat ontsluiting denk ik. succes!!! groetjes joyce
Wat lijkt me dat frustrerend! Bij Eva braken de vliezen om 5:45, toen was ik helemaal hyper en ben gaan schoonmaken , rond een uur of 10 begon het wat te rommelen, rond 11 uur werd het een beetje serieus en om 17:30 mocht ik gaan persen. Het was precies goed, ik kon even aan het idee wennen dat de bevalling was begonnen en nog wat dingen in huis doen, maar toen ging het ook echt beginnen. Ik ging daar ook helemaal van uit. Lijkt me erg vervelend als er dan niets gebeurt, of zoals in jouw geval, het wel lijkt te beginnen maar het niet doorzet. Ik hoop dat je nu alsnog aan het bevallen bent!!! Succes!
Je hebt idd een heel herkenbaar verhaal, ik hoop dat je inmiddels al wat verder op weg bent. Hier duurde het helaas wel heel erg lang voor dat de kleine er was. Maandag ochtend om 5.15 braken mijn vliezen en ik had vrij snel flinke weeen maar dat duurde telkens 3 kwartier en dan hield het weer een half uur op en zo heeft dat tot woensdag ochtend geduurd en werd ik ingeleid. Uiteindelijk is onze kleine man woensdag middag om 14.38 geboren. Dus zoals je uit de verschillende verhalen kunt zien zit er heel veel verschil in. Nogmaals heel veel succes en heb je je kleintje snel in je armen. (misschien nu al)
Bedankt voor jullie lieve berichten. Dat geeft de burger weer moed! Ik heb gelukkig lekker geslapen. We moeten zo meteen het ziekenhuis bellen. Het blijft dus afwachten. Groetjes, Ilse
succes vandaag, hopelijk verloopt alles voorspoedig en vanavond heb je vast en zeker je kindje in je armen!! grtjes joyce
Net terug uit het ziekenhuis. Zoals verwacht moeten we vandaag nog afwachten, als er niets gebeurt dan moet ik morgen om 06:30 uur bellen of er plek is en dan beginnen ze met inleiden. De arts zei dat we nog geen kaartjes moesten bestellen met als datum 4 december want als we pech hebben dan kan het zelfs 5 of 6 december worden. Ben nu wel rustiger omdat ik weet waar we aan toe zijn. Ga gewoon lekker ontspannen vandaag en we zien verder wel hoe het loopt. Groetjes!
joh dat ze je nog zo lang door laten lopen, ik dachten dat er maar 24 uur tussen mocht zitten. nou fijn dat jij er zo rustig onder bent en inderdaad nu nog even lekker genieten van alle rust en lekker bijslapen
Hier ook met 36 weken en 1 dag zijn mijn vliezen gebroken en met 36 weken en 3 dgn is Damien geboren...
Ja idd normaal mag er maar 24 uur tussen zitten...snap ook niet waarom ze je laten lopen want je bent toch al 39 weken. Mij lieten ze wel lopen omdat ik pas 36 weken was dan proberen ze het te rekken werd toen wel steeds geprikt op infectiegevaar en moest ook in ziekenhuis blijven
Ik herken het meid. Mijn vliezen braken maandag 22.00 uur. Weeen kwamen dinsdag rond 16.00 op gang Meisje is woensdag 16.14 geboren. Maar je bent absoluut aan de laatste loodjes bezig, nog heel even volhouden. Sterkte meid!
Als je voorbij de 37 weken bent, gaan ze na 48 uur inleiden als je nog niet bevallen bent. Als je vliezen vóór de 37 weken breken, laten ze het kindje liever nog even zitten en wordt je vaak ingeleid als je 37 weken bent. Behalve als je koorts/infectie krijgt, dan leiden ze je eerder in. @Ilse: succes met de echt allerlaatste loodjes!
Hoi, Je wordt met 24 uur gebroken vliezen "medisch" en ga je van de vk naar de gyn. Normaal gesproken bevalt 60-70 % in die 24 uur. In de daarop volgende 24 uur bevalt nog eens 10-15% dus vandaar dat ze vaak nog een dag wachten. Inleiden is namelijk ook niet iets dat zomaar even gebeuren gaat: je lichaam moet er wel klaar voor zijn. Het kan zelfs zijn dat je bijvoorbeeld met 20 weken gebroken vliezen hebt, je moet dan wel plat liggen en in het ziekenhuis blijven maar je kunt dan theoretisch de 40 weken volmaken. Het gaat erom dat je voorkomt dat je een infectie krijgt en het vruchtwater wordt gewoon door je lichaam aangevuld. Groetjes, Ilse
Hier kwamen de weeen ook niet op gang toen m'n vliezen gebroken waren. Wel had ik na 24 uur gebroken vliezen al 6 cm ontsluiting, verassing...! , zonder een wee te hebben gehad. Ik werd toen dus ook direct ingeleid. Mij werd verteld dat het ook per z'huis kan verschillen, Het ene z'huis wacht wat langer af en houd je per dag mbv ctg in de gaten en het ander z'huis begint na 24 uur hoe dan ook met inleiden. Strekte iig! één deze dagen heb je een mooi beebje in je handen...
Helaas werd er bij ons gemeld dat je max. 72 uren met gebroken vliezen mag lopen, was wel een domper, ik dacht nl ook 24. Ik hoop dat je nu je kleine al lekker bij je hebt en anders nogmaals heel veel succes.
Mijn vliezen zijn vannacht gebroken, maar omdat ik nog geen weeenactiviteit en ontsluiting heb, mocht ik weer naar huis. In het ziekenhuis waar ik ga bevallen wachten ze maximaal 72 uur. Ook wel een domper dus. Kan nog 3 dagen duren..... In elk geval niet meer dan dat!